Energie cooperaties
TIP
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Energie cooperaties
Klanten van Ecopower die maar 1 aandeel hebben kunnen makkelijk praten betreft alweer verlies en geen dividend...
Mijn partner en ik waren ingestapt met max aantal aandelen.
Wij stappen uit en behouden 1 aandeel.
Zal dit bedrag investeren in aandeel TINC die nu goedkoop staat en waar ook windenergie in de portefeuille zit.
Zal een veel mooier rendement halen op de LT.
Heb wel nog aandelen in Beauvent en Energent en daar niet van plan uit te stappen. (beter beleid en dividend tov Ecopower)
Zal dit bedrag investeren in aandeel TINC die nu goedkoop staat en waar ook windenergie in de portefeuille zit.
Heb wel nog aandelen in Beauvent en Energent en daar niet van plan uit te stappen. (beter beleid en dividend tov Ecopower)
Morgenavond vergadering bij Courant d'Air. Voorstel 3% bruto dividend.
Ja, die terug draaiende tellers breekt hun zuur op.Brugse Leeuw schreef: ↑23 april 2025, 21:42 Klanten van Ecopower die maar 1 aandeel hebben kunnen makkelijk praten betreft alweer verlies en geen dividend...
Men ontvangt geen dividend, maar ondertussen draait de teller.
Ja, voor sommigen nooit genoeg.
Wat Beauvent betreft vorig jaar meer dividend dan boekhoudkundig te verantwoorden was. (cijfertjes in een jaarverslag, maar ja, wel dividend)
Heb veel liever dat men wat voorzichtiger is, maar ja, dan gaat men opnieuw klagen is minder dan een sr.
Dit jaar .....
Estate Guru believer.
Ik begrijp sommigen hun allocatie van de portefeuille niet.
Ik investeer maximaal 5% van de totale portefeuille in 1 bedrijf (zowel op de beurs als in coöperaties). Het blijven ook aandelen! Max 10% doe ik in coöperaties in totaal.
Bij Ecopower speelt dan nog dat je maar maximaal 5000 Euro kunt bijdragen. Als je 2% op een spaarrekening krijgt, is dit op 5000 Euro ook maar 100Euro. De hoofdreden om te investeren in coöperatieve vennootschappen is toch niet de financiële winst, dan moet je naar de beurs als dat voor jou zo belangrijk is.
Ecopower is ook verschillend van de anderen coöperaties doordat ze electriciteit leveren aan particulieren.
Ik investeer maximaal 5% van de totale portefeuille in 1 bedrijf (zowel op de beurs als in coöperaties). Het blijven ook aandelen! Max 10% doe ik in coöperaties in totaal.
Bij Ecopower speelt dan nog dat je maar maximaal 5000 Euro kunt bijdragen. Als je 2% op een spaarrekening krijgt, is dit op 5000 Euro ook maar 100Euro. De hoofdreden om te investeren in coöperatieve vennootschappen is toch niet de financiële winst, dan moet je naar de beurs als dat voor jou zo belangrijk is.
Ecopower is ook verschillend van de anderen coöperaties doordat ze electriciteit leveren aan particulieren.
Moet men verdienen he.
2 j terug een av 3 personen aanwezig.
2024 av ??
Estate Guru believer.
Hoe sneller ze van hun spaarcenten af zijn is de dada.
Daarna er is geen opbrengst.
Estate Guru believer.
-
- Newbie
- Contacteer:
Verkeerde investeringen (zoals in pellets) en mismanagement lijken me een betere verklaring voor de slechte resultaten van Ecopower dan de terugdraaiende teller. Pakweg 10 jaar geleden had iedereen een terugdraaiende teller, vandaag hebben de meeste verbruikers een digitale teller. En al zeker de bezitters van zonnepanelen.
De meeste eigenaars van zonnepanelen hebben WEL een digitale teller, krijgen NIET de voordelen van de terugdraaiende teller en krijgen ook GEEN dividend van Ecopower. Al voor de 4e keer in de afgelopen 7 jaar.