Nieuwe forumsoftware
Re: Nieuwe forumsoftware
Wie heimwee heeft naar de oude lay-out: de franstalige versie is nog steeds de oude. 

Laatst gewijzigd door Steekel op 17 januari 2010, 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
dat is nu echt DE oplossing.
Onderaan zie je de laatste 5 nieuwe berichten, wat enkel nuttig is voor de heel frequente gebruikers.
Andere gebruikers zien nieuwe berichten aangeduid met een rood icoontje in de hoofonderwerpen. als je dan doorklikt zie je weer een rood icoontje bij de topics met nieuwe berichten. als je dan op zo'n topic doorklikt dan kom je automatisch op het eerste bericht in die topic wat vervelend is als er veel pagina's zijn. Ik klik gewoonlijk op het laatste cijfertje (die het aantal pagina's weergeeft) en dan zoek ik daar naar de rode icoontjes. De rode icoontje staan voor de nieuwe berichten.
Andere gebruikers zien nieuwe berichten aangeduid met een rood icoontje in de hoofonderwerpen. als je dan doorklikt zie je weer een rood icoontje bij de topics met nieuwe berichten. als je dan op zo'n topic doorklikt dan kom je automatisch op het eerste bericht in die topic wat vervelend is als er veel pagina's zijn. Ik klik gewoonlijk op het laatste cijfertje (die het aantal pagina's weergeeft) en dan zoek ik daar naar de rode icoontjes. De rode icoontje staan voor de nieuwe berichten.
Als je opBartVW schreef:Onderaan zie je de laatste 5 nieuwe berichten, wat enkel nuttig is voor de heel frequente gebruikers.
Andere gebruikers zien nieuwe berichten aangeduid met een rood icoontje in de hoofonderwerpen. als je dan doorklikt zie je weer een rood icoontje bij de topics met nieuwe berichten. als je dan op zo'n topic doorklikt dan kom je automatisch op het eerste bericht in die topic wat vervelend is als er veel pagina's zijn.

Ik ben tevreden over de nieuwe layout

we zijn aan het bestuderen of we deze functionaliteit kunen terug programmerenduifje schreef:ik mis de knop "meest recente berichten bekijken", die onderaan stond. Zo las ik iedere dag alle berichten die geschreven werden, dit tot de berichten die ik de vorige dag gelezen had. En zo moest ik niet telkens elke rubriek openen. Als je nu de nieuwe berichten bekijkt moet je ieder onderwerp openen en scrollen naar de laatste berichten.
Dit mis ik nu heel erg.
Mooie en overzichtelijke layout.
Veel dank aan de mensen die een groot deel van hun vrije tijd opofferen om dit forum elke dag te updaten.
Eén vraagje toch: is er een manier om ingelogd te blijven?
Veel dank aan de mensen die een groot deel van hun vrije tijd opofferen om dit forum elke dag te updaten.
Eén vraagje toch: is er een manier om ingelogd te blijven?
Een aantal van jullie suggesties zijn ondertussen uitgevoerd
-de rechterkolom van de index pagina bevat nu ook de titel van het laatste bericht
-'vandaag' en 'gisteren' zijn terug
-ongelezen discussie hebben een donkere kleur
met de andere suggesties zijn we nog bezig
-de rechterkolom van de index pagina bevat nu ook de titel van het laatste bericht
-'vandaag' en 'gisteren' zijn terug
-ongelezen discussie hebben een donkere kleur
met de andere suggesties zijn we nog bezig
Fantastisch.
Nu ontvang je ook een notificatie als een onderwerp waarop je geabonneerd bent een nieuwe reactie ontvangen heeft sinds je laatste bezoek.
Nu ontvang je ook een notificatie als een onderwerp waarop je geabonneerd bent een nieuwe reactie ontvangen heeft sinds je laatste bezoek.
Het was voor mij ook eerst even wennen, maar de wijzigingen die de webmaster al doorgevoerd heeft hebben het al veel gemakkelijker gemaakt! Een nieuwe fijne functie is dat icoontje waarop je kan klikken en je dan automatisch naar het eerste ongelezen bericht gaat, echt wel handig.
nog enkele -minder belangrijke - vragen/opmerkingen:
bij het algemeen forumoverzicht staan er bij forumonderdelen sommige tekentjes (in mijn geval bij vraag het aan een financiële instelling en beleggers nieuws) een klein rondje met wat tekst rechtsbeneden in het symbool van nieuw bericht. Welke betekenis heeft dat? EDIT-> ok staat in eerste post, blijkbaar erover gekeken
Wat ik nog jammer vind is dat wanneer je vroeger bv op spaarrekeningen klikte en daar hetgeen las wat je wou lezen (en beepaalde topics niet) en je dan terug naar forumindex ging, spaarrekeningen dan als gelezen gemarkeerd werden. Nu is dat echter niet het geval (omdat je niet alle topic binnen spaarrekening gelezen hebt).
nog enkele -minder belangrijke - vragen/opmerkingen:
bij het algemeen forumoverzicht staan er bij forumonderdelen sommige tekentjes (in mijn geval bij vraag het aan een financiële instelling en beleggers nieuws) een klein rondje met wat tekst rechtsbeneden in het symbool van nieuw bericht. Welke betekenis heeft dat? EDIT-> ok staat in eerste post, blijkbaar erover gekeken

Wat ik nog jammer vind is dat wanneer je vroeger bv op spaarrekeningen klikte en daar hetgeen las wat je wou lezen (en beepaalde topics niet) en je dan terug naar forumindex ging, spaarrekeningen dan als gelezen gemarkeerd werden. Nu is dat echter niet het geval (omdat je niet alle topic binnen spaarrekening gelezen hebt).
Laatst gewijzigd door Maarten op 18 januari 2010, 13:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Dit is toch nu ook reeds geïmplementeerd? of begrijp ik uw vraag verkeerd?Hilarius schreef:Het ziet er allemaal mooi uit.
Is het veel werk om als je op het 'Nieuw Bericht' icoontje klikt, dat je dan direct naar het eerste nieuwe bericht wordt geleid ?
Ik meen mij te herinneren dat deze functionaliteit wel in de vorige layout zat.
Ik heb trouwens in de eerste post enkele toelichtingen gegeven over de icoontjes.
Zie hier viewtopic.php?f=1&t=8250#p64766" onclick="window.open(this.href);return false;
Door de recente aanpassingen gaat het al beter om te surfen op de spaargids, waarvoor dank.
Toch nog een vraagje.
Als ik een onderwerp open moet ik telkens naar vb pagina 3 gaan (de laatste pagina) om het laatst bijgekomen berichtje te lezen. Ik zou het beter vinden om onmiddellijk het recentste bericht te kunnen lezen helemaal bovenaan bij de eerste klik naar het onderwerp.
Ik probeerde al te sorteren met oplopend en aflopend maar dat gaat niet?
Misschien kan iemand mij helpen.
Alvast bedankt.
Toch nog een vraagje.
Als ik een onderwerp open moet ik telkens naar vb pagina 3 gaan (de laatste pagina) om het laatst bijgekomen berichtje te lezen. Ik zou het beter vinden om onmiddellijk het recentste bericht te kunnen lezen helemaal bovenaan bij de eerste klik naar het onderwerp.
Ik probeerde al te sorteren met oplopend en aflopend maar dat gaat niet?
Misschien kan iemand mij helpen.
Alvast bedankt.
Vol doen de buttonsiness schreef: Als ik een onderwerp open moet ik telkens naar vb pagina 3 gaan (de laatste pagina) om het laatst bijgekomen berichtje te lezen. Ik zou het beter vinden om onmiddellijk het recentste bericht te kunnen lezen helemaal bovenaan bij de eerste klik naar het onderwerp.

we hebben de button
eerste ongelezen bericht na de topictitel geplaatst, omdat dit meer overeenkomt met hoe het vroeger was

bedankt voor alle hulp.
Nu gaat het nog beter.
Nu gaat het nog beter.
Je kan aanvinken of je je wil abonneren op een item. Nu krijg ik van "het aandeel DEXIA" (wat ik nooit heb aangevinkt, zelfs nog nooit geopend) regelmatig nieuws in m'n mailbox....en kan het NIET uitvinken.