Nieuwe autoverzekering
Re: Nieuwe autoverzekering
ik heb de voorbije dagen even gepolst bij mijn makelaar : hij is tevens agent van Allianz ! Wat ik mij afvroeg is of Assurax goedkoper is dan de doorsnee makelaar ? IK stuurde hem alvast de offerte van Assurax toe .... nog geen reactie mogen ontvangen.bouwertje schreef: @insider: assurax is een online makelaar.
zie http://www.assurax.be/assurax/nl/wie-qui-assurax.jsp
Op zich is daar geen verschil mee met een gewone makelaar op vlak van schade afhandeling (zou toch niet mogen).
Misschien zijn er mensen die er ervaring mee hebben?
Je kan het ook bij de maatschappij zelf eens navragen natuurlijk of zij een verschil zien.
Ik zou vooral naar de prijs kijken. Want uiteindelijk ivm schadeafhandelingen hang je vooral van maatschappij af.
Het gebeurt wel eens dat een bevriende makelaar zogezegd iets kan regelen in een twijfel schadegeval, maar wees maar zeker dat hij dat niet elke keer kan doen, en dat gewoon ergens moet kunnen compenseren.
Maar ivm een schadegeval waar geen twijfel is, maakt het denk ik niet echt uit hoor. Als je maar niet bij een fraudeur van een makelaar zit die zegt dat alle contracten in orde zijn, en zelf premie inning doet zonder dit door te sturen...
I don't drink. You know, the routine grind drives me to drink. Tragedy, I take straight.
Of het goedkoper is weet ik niet. Best is afwachten zeker wat je makelaar zegt.
Laat het me weten.
Laat het me weten.
Drie maand vooropzeg is correct tenzij de maatschappij een premieverhoging doorvoerd.Dan kan men na die drie maand alsnog vertrekken.Om goedkoop verzekerd te zijn hangt af van veel factoren.Ben je met al uw polissen bij dezelfde maatschappij dan krijg je meestal extra korting.Wat is uw schadeverleden.Welke winstmarge verdiend verzekeringsmakelaar op uw polissen.Hoe hoog zijn de verzekerde bedragen.Welke rechtsbijstand hebt u.Enz.hansv schreef:Ik ben al redelijk lang verzekerd met mijn auto bij ethias.
Nu zat ik onlangs bij fortis, en die deden een voorstel dat maar liefst 300 euro goedkoper is per jaar...
300 is nu al wel de moeite om eens te veranderen é.
Ze zeiden me wel dat je blijkbaar enkel bij de verval datum van contract kan veranderen, en dus niet eender wanneer.
Daar moet je dan nog eens 3 maand voorblijven, wat neerkomt dat ik nu een aanvraag moet doen bij de nieuwe verzekeringmaatschappij als ik wil veranderen van autoverzekering.
Welke zijn nog goedkoop?
En is dat verhaal van die 3 maand correct?
Zijn die verzekering bij touring en vab goed?