1e (nieuwe) wagen, welke verzekeraar?
Re: 1e (nieuwe) wagen, welke verzekeraar?
Dat je makelaar snel even kan langskomen is totaal uit de lucht gegrepen.joerivds schreef:Je zegt waar is hier ergens een makelaar nodig? Je zegt het trouwens zelf in het begin van uw reactie: "De grootste stress heb je op de plaats van het ongeval zelf". De meeste mensen zijn bij een ongeval zo geschrokken en van slag dat ze zelfs niet meer weten hoe ze tegoei een aanrijdingsformulier moeten invullen. Als uw makelaar dan ter plaatse komt kan dit wel heel handig zijn om zijn ervaring in die dingen te hebben. Niet soms?? Trouwens het is al bij het invullen van het aanrijdingsformulier dat er veel kan mis gaan. Het verkeerd invullen van een aanrijdingsformulier, verkeerd kruisje of slechte schets kan de situatie vaak veranderen. Zelfs als je in recht bent maar door het slecht invullen van het aanrijdingsformulier kan dit veel verschil uitmaken en zou het zelfs kunnen dat je in fout wordt gesteld of 50/50. Dus het is van het grootste belang dat uw makelaar op de plaats van het ongeval de situatie kan waarnemen.Ecusol schreef:De grootste stress heb je op de plaats van het ongeval zelf, hoe het formulier invullen, hoeveel foto's nemen van het ongeval ?, bekomen van de schrik, eventueel nog wat verbale agressie inkasseren.
Nadien stuur je het aangifteformulier naar de verzekering.
Je contacteert een garage die door je verzekeraar wordt erkend, zodat schade voordelig en sneller wordt afgehandeld.
Je wacht op akkoord van de verzekering, en maakt dan afspraak voor reparatie met de garage.
Tijdens de herstelling heb je een vervangwagen.
Waar is hier ergens een makelaar nodig ?
Een directe verzekeraar doet het helemaal niet slechter dan een makelaar, of andersom. Alleen wel stukken goedkoper.
Ik zou dus de goedkoopste directe verzekeraar nemen.
Mét een onafhankelijke rechtsbijstand (das, arag) via ... een makelaar.
Maar misschien heb je kunnen genieten van de promo van Ford met het eerste jaar gratis BA !
Dat van die stukken goedkoper van een directe verzekeraar is absoluut niet waar. Stap naar een goeie makelaar, laat uw verzekeringspakket vergelijken en je zult zien dat je in veel gevallen zelfs bij een makelaar goedkoper verzekerd zult zijn met de nodige service.
Aan de promo van Ford hangen ook een aantal voorwaarden vast om er van te genieten + verplichting om een grote omnium te nemen!
Om maar iets te noemen: heb je de verkeersdrukte al eens goed bekeken ? Dat duurt toch veel te lang, en dan nog zou het ongeval bij wijze van spreken achter de hoek moeten gebeuren.
Prijzen zijn er om te vergelijken. Dat de goedkoopste moge winnen.
Dat je makelaar snel even kan langskomen is totaal uit de lucht gegrepen.
Om maar iets te noemen: heb je de verkeersdrukte al eens goed bekeken ? Dat duurt toch veel te lang, en dan nog zou het ongeval bij wijze van spreken achter de hoek moeten gebeuren.
Prijzen zijn er om te vergelijken. Dat de goedkoopste moge winnen.[/quote]
Tja, ik ken er thans die naar het ongeval gaan als hun klant een ongeval gehad heeft om het aanrijdingsformulier in te vullen. Natuurlijk ook niet als het 50 km uit de buurt is, dat snap je ook wel, maar binnen een straal van pak 25 km toch wel indien de klant dit wenst. Dat is natuurlijk de service van een goede makelaar.
Maar als ik uw reactie lees ben je kortzichtig en kijk je alleen maar naar de prijs, niet naar wat het u in geval van schade kan opleveren. Als je dan uw rekening maakt had je misschien (indien dit al zou zijn) toch iets meer premie betaald...
Een voorbeeld: ik denk niet dat je het bij Ethias of een directe verzekeraar (Corona, Touring, ...) geregeld krijgt om uw vrijstelling weg te werken. En niet iedereen heeft 0 vrijstelling.
Prijzen zijn er om te vergelijken. Dat de goedkoopste moge winnen.[/quote]
Tja, ik ken er thans die naar het ongeval gaan als hun klant een ongeval gehad heeft om het aanrijdingsformulier in te vullen. Natuurlijk ook niet als het 50 km uit de buurt is, dat snap je ook wel, maar binnen een straal van pak 25 km toch wel indien de klant dit wenst. Dat is natuurlijk de service van een goede makelaar.
Maar als ik uw reactie lees ben je kortzichtig en kijk je alleen maar naar de prijs, niet naar wat het u in geval van schade kan opleveren. Als je dan uw rekening maakt had je misschien (indien dit al zou zijn) toch iets meer premie betaald...
Een voorbeeld: ik denk niet dat je het bij Ethias of een directe verzekeraar (Corona, Touring, ...) geregeld krijgt om uw vrijstelling weg te werken. En niet iedereen heeft 0 vrijstelling.
Een BA is redelijk simpel.
De polis is wettelijk omschreven, en verzekeraar A is identiek aan verzekeraar B.
Je kan makkelijk op basis van enkele offertes zelf de prijs vergelijken.
De enkele extra's die door de maatschappijen worden aangeboden laten ze in hun offerte en reclame genoeg in het oog springen. Zo weet je waar je voor betaalt.
Een omnium is wat anders.
Toch kies ik zelf niet voor de technisch beste polis, met de allerbeste vergoeding.
Ik kies voor een redelijke polis tegen een scherpe prijs. Die polis is dan iets minder volledig, maar kost behoorlijk minder.
Je krijgt in zekere zin waar je voor betaalt. Als je de beste omnium polis wil, betaal je heel veel.
Waarom zou ik met Ethias of Touring iets moeten 'regelen' om mijn franchise weg te werken ?
Ethias en Touring e.a. zetten glashelder in hun offerte hoe je geen of weinig vrijstelling kan hebben.
Dat kan de zelfstandige makelaar toch ook in zijn offerte ?
Als de toekomstige klant van zijn makelaar de toezegging kan krijgen dat die bij zijn eerstvolgende accident even langskomt, dan vind ik dat prachtig voor de klant.
Ik denk echter dat dit één van de beloften is die een goede makelaar niet kan waarmaken.
De polis is wettelijk omschreven, en verzekeraar A is identiek aan verzekeraar B.
Je kan makkelijk op basis van enkele offertes zelf de prijs vergelijken.
De enkele extra's die door de maatschappijen worden aangeboden laten ze in hun offerte en reclame genoeg in het oog springen. Zo weet je waar je voor betaalt.
Een omnium is wat anders.
Toch kies ik zelf niet voor de technisch beste polis, met de allerbeste vergoeding.
Ik kies voor een redelijke polis tegen een scherpe prijs. Die polis is dan iets minder volledig, maar kost behoorlijk minder.
Je krijgt in zekere zin waar je voor betaalt. Als je de beste omnium polis wil, betaal je heel veel.
Waarom zou ik met Ethias of Touring iets moeten 'regelen' om mijn franchise weg te werken ?
Ethias en Touring e.a. zetten glashelder in hun offerte hoe je geen of weinig vrijstelling kan hebben.
Dat kan de zelfstandige makelaar toch ook in zijn offerte ?
Als de toekomstige klant van zijn makelaar de toezegging kan krijgen dat die bij zijn eerstvolgende accident even langskomt, dan vind ik dat prachtig voor de klant.
Ik denk echter dat dit één van de beloften is die een goede makelaar niet kan waarmaken.
Als je als tweede bestuurder op je polis van je ouders staat dan worden je jaren dat je je rijbewijs reeds hebt in mindering gebracht op je BM. Altijd handig en kan een significant prijsverschil met zich meebrengen.
Das juist.Maar toch zijn er steeds nog maatschappijen die u proberen in BM 12 te laten beginnen aangezien je nog nooit een autoverzekering op uw naam heeft gestaan.Heb het zelf meegemaakt bij KBC.Bij verschillende verzekeraars/makelaars uw licht gaan opsteken.baller schreef:Als je als tweede bestuurder op je polis van je ouders staat dan worden je jaren dat je je rijbewijs reeds hebt in mindering gebracht op je BM. Altijd handig en kan een significant prijsverschil met zich meebrengen.