Taminco: wie tekent (niet) in, en waarom?
TIP
Taminco: wie tekent (niet) in, en waarom?
Aanbodprijs
De aanbodprijs zal binnen een prijsvork worden bepaald, die bekend zal worden gemaakt bij de start van de verrichting.
Timing
Geïnteresseerden kunnen van 21/01/2010 tot 03/02/2010 inschrijven op het IPO.
Een vervroegde afsluiting is mogelijk.
Ter Info :
Taminco is opgericht in het kader van een afsplitsing van UCB. The Amine Company, is de grootste alkylamineproducent ter wereld. De vennootschap produceert alkylamines en hun derivaten, die sleutelelementen vormen in een breed spectrum van chemische producten met uiteelopende toepassingen voor onder meer gewasbescherming, waterbehandeling, surfactanten, veevoederadditieven en farmaceutische toepassinten.
Taminco wenst kapitaal in te zamelen voor een niet nader bepaald bedrag, enerzijds via de uitgifte van nieuwe aandelen voor een bedrag van maximaal 160 miljoen euro, en anderzijds een resterende deel bestaande uit een aanbod van bestaande aandelen door de verkopende aandeelhouder.
De aanbodprijs zal binnen een prijsvork worden bepaald, die bekend zal worden gemaakt bij de start van de verrichting.
Timing
Ter Info :
Taminco is opgericht in het kader van een afsplitsing van UCB. The Amine Company, is de grootste alkylamineproducent ter wereld. De vennootschap produceert alkylamines en hun derivaten, die sleutelelementen vormen in een breed spectrum van chemische producten met uiteelopende toepassingen voor onder meer gewasbescherming, waterbehandeling, surfactanten, veevoederadditieven en farmaceutische toepassinten.
Taminco wenst kapitaal in te zamelen voor een niet nader bepaald bedrag, enerzijds via de uitgifte van nieuwe aandelen voor een bedrag van maximaal 160 miljoen euro, en anderzijds een resterende deel bestaande uit een aanbod van bestaande aandelen door de verkopende aandeelhouder.
-
- Newbie
- Contacteer:
Re: Taminco: wie tekent (niet) in, en waarom?
Ik heb alvast ingetekend. Voor geen al te hoog bedrag.
Waarom? Het is een bedrijf met zetel in Gent.
Een glazen bol heb ik niet.
En dan ook nog: 'En dan nu het weerbericht. Vannacht is het donker. Morgen kans op meer licht'.
Waarom? Het is een bedrijf met zetel in Gent.
Een glazen bol heb ik niet.
En dan ook nog: 'En dan nu het weerbericht. Vannacht is het donker. Morgen kans op meer licht'.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik teken niet in.
Alle elementen zijn in mijn ogen aanwezig voor een herhaling van het Nyrstar scenario: naar de beurs brengen op de top van een marktcyclus tegen een hoge prijs. Binnen een jaar gehalveerd in prijs per aandeel.
Alle elementen zijn in mijn ogen aanwezig voor een herhaling van het Nyrstar scenario: naar de beurs brengen op de top van een marktcyclus tegen een hoge prijs. Binnen een jaar gehalveerd in prijs per aandeel.
Dus best een half jaartje wachten om dan in solden te kopen :-)Arkimedes schreef:Ik teken niet in.
[quote="stranger"]Aanbodprijs
Timing
Ter Info :
Taminco is een van de spelers op de amino markt.
gaan nu naar de beurs
waarom , hun hoofdaandeelhouder vraagt centjes.
een beursgang om te groeien zou beter zijn.
dus de glazen bol.
er wordt ook verwezen naar Nyrstarr of dat een goede verwijzing is
taminco op korte termijn afblijven als het voor lange termijn is waarom niet.
in amines zit nog groei.
alhoewel sommige producenten eerder verkopen dan investeren in die markt.
jaren geleden in duvel geinvesteerd 2 jaar terug was het motto verkopen bij analisten
en kijk nu maar eens naar de waarde.
nu waarom naar de beurs zal waarschijnlijk goedkoopste lening zijn heden ten dage.
aan beursgang zijn vele nadelen voor een bedrijf , slecht kwartaal en koers wordt afgestraft.
en wie is de dupe , juist de kleine belegger.
Timing
Ter Info :
Taminco is een van de spelers op de amino markt.
gaan nu naar de beurs
waarom , hun hoofdaandeelhouder vraagt centjes.
een beursgang om te groeien zou beter zijn.
dus de glazen bol.
er wordt ook verwezen naar Nyrstarr of dat een goede verwijzing is

taminco op korte termijn afblijven als het voor lange termijn is waarom niet.
in amines zit nog groei.
alhoewel sommige producenten eerder verkopen dan investeren in die markt.
jaren geleden in duvel geinvesteerd 2 jaar terug was het motto verkopen bij analisten
en kijk nu maar eens naar de waarde.
nu waarom naar de beurs zal waarschijnlijk goedkoopste lening zijn heden ten dage.
aan beursgang zijn vele nadelen voor een bedrijf , slecht kwartaal en koers wordt afgestraft.
en wie is de dupe , juist de kleine belegger.
Ik zie vooral gevaar in de grondstoffenprijzen, de dollargevoeligheid en de aanzienlijke schuldenlast.
eigen vermogen: 182 miljoen
schulden (goodwill): 482 miljoen
schulden (goodwill): 482 miljoen
"Na de beursgang zal Taminco wel nog altijd een schuldgraad van meer dan 100% kennen"
Blijf IK dus weg van... totdat die schuldverhouding wat zakt tenminste.
Blijf IK dus weg van... totdat die schuldverhouding wat zakt tenminste.
Hij die zijn geld graag wegpist moet vooral inschrijven...
Ik hoor graag waar je short kunt gaan op deze bende.
Beursgang Taminco veel te duur!
Ik hoor graag waar je short kunt gaan op deze bende.
Beursgang Taminco veel te duur!
De instapprijs zou tussen de 11 en 14€ bedragen.Meestal na een beursgang stijgt het aandeel een beetje om daarna wat terug te vallen.Zoals hierboven aangehaald is een half jaartje wachten en de eerste echte resultaten afwachten misschien geen slecht idee.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Als ik het goed heb, wil de investeringsmaatschappij die nu nog een groot deel eigenaar is van Taminco op termijn zijn aandelen verkopen... De kans op een serieuze daling is dus aannemelijk. De vraag is alleen wanneer ze overgaan tot verkoop.
Het is definitief, de beursgang van Taminco gaat niet door. Om de redenen hierboven aangegeven.
De prijsvork was veel te hoog ook, ik denk dat ik niet de enige ben die voor zo een bedrijf liever pas. We herinneren ons allemaal nog de beursgang van Nyrstar, verliep in het begin ook niet van een leien dakje om het zacht uit te drukken.
De prijsvork was veel te hoog ook, ik denk dat ik niet de enige ben die voor zo een bedrijf liever pas. We herinneren ons allemaal nog de beursgang van Nyrstar, verliep in het begin ook niet van een leien dakje om het zacht uit te drukken.
Als jan met de pet is toch bijzonder moeilijk, om niet te zeggen gewoon onmogelijk, om de juistheid van de prijsvork in te schatten.Bull-Bear schreef:
De prijsvork was veel te hoog ook, ik denk dat ik niet de enige ben die voor zo een bedrijf liever pas.
Gelukkig dat er nog institutionelen zijn die dit ( hopelijk ) beter kunnen inschatten.
Het feit dat de beursgang niet doorgaat zal wel het grootste bewijs zijn dat de prijsvork te hoog was zeker, zelfs toen ze deze namiddag aan 9.5 wouden verkopen, was er te weinig interesse, laat staan aan 14 euro..