dringende overschrijving maar digipas stuk (rabo)
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
dringende overschrijving maar digipas stuk (rabo)
Ik moet dringend een overschrijving doen (aan de notaris, voor de aankoop van een onroerend goed) vanaf mijn Rabobankrekening, maar nu blijkt de digipas stuk! Paniek. Voor een nieuwe digipas aanvragen is het te laat, want het geld moet dinsdag bij de notaris zijn.
Ik zal maandag wel even bij de helpdesk van Rabobank informeren, maar hebben jullie een idee wat ik kan doen?
Doen ze bij Rabobank ook een overschrijving bij aanvraag per telefon of e-mail? Lijkt me straf. (Het feit dat ik ook een andere, individuele raborekening heb, waarvan de digipas wél nog werkt, kan het misschien wel mogelijk maken dat ze het geld willen overschrijven van mijn "gezamenlijke" naar mijn "individuele" rekening.)
Nog ideeën om die grote som van mijn raborekening-met-kapotte-digipas tot bij de notaris te krijgen tegen dinsdag?
(maandag naar het hoofdkantoor is niet haalbaar...)
Ik zal maandag wel even bij de helpdesk van Rabobank informeren, maar hebben jullie een idee wat ik kan doen?
Doen ze bij Rabobank ook een overschrijving bij aanvraag per telefon of e-mail? Lijkt me straf. (Het feit dat ik ook een andere, individuele raborekening heb, waarvan de digipas wél nog werkt, kan het misschien wel mogelijk maken dat ze het geld willen overschrijven van mijn "gezamenlijke" naar mijn "individuele" rekening.)
Nog ideeën om die grote som van mijn raborekening-met-kapotte-digipas tot bij de notaris te krijgen tegen dinsdag?
(maandag naar het hoofdkantoor is niet haalbaar...)
Re: dringende overschrijving maar digipas stuk (rabo)
Je andere digipass is dus niet bruikbaar voor de ene rekening ?
Ik zou er toch aan denken om maandag de trein van 7u35 Leuven-Antwerpen-Berchem te nemen. Aankomst 8u15. Op 20 minuten ben je in de Uitbreidingsstraat. Tegen 11 u ben je terug in Leuven.
Ik zou er toch aan denken om maandag de trein van 7u35 Leuven-Antwerpen-Berchem te nemen. Aankomst 8u15. Op 20 minuten ben je in de Uitbreidingsstraat. Tegen 11 u ben je terug in Leuven.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Als het dinsdag op de rekening moet staan is het wel vrij laat dat je tot deze ontdekking komt...
Als je uiteindelijk niet op tijd zou betalen, ben je er met verwijlintresten vanaf.
Maandag eerst naar Rabo bellen, en vragen of je geen (bank)cheque mag komen afhalen dezelfde dag: met uitleg van de reden uiteraard.
Vraag blijft of die notaris daarmee blij gaat zijn. Het geld is er wel, maar mogelijk nog niet beschikbaar dezelfde dag. Indien het wettelijk toegelaten is, dan moet die notaris dat maar ondergaan. Valutaverlies voor die arme sukkelaar van een notaris ?
Vraag blijft of die notaris daarmee blij gaat zijn. Het geld is er wel, maar mogelijk nog niet beschikbaar dezelfde dag. Indien het wettelijk toegelaten is, dan moet die notaris dat maar ondergaan. Valutaverlies voor die arme sukkelaar van een notaris ?
niemand in de familie die een digipass heeft die je even kan lenen? Kan misschien ook van een andere bank zijn (ik ken het systeem van rabo niet) want voor sommige banken zijn dit allemaal dezelfde toestelletjes. Maar aangezien je dit pas op zaterdag hebt gepost zou je volgens mij sowieso te laat geweest zijn, of toch alleszins heel nipt.
Rabobank.be maakt gebruik van echte digipassen
Geen cardreader zoals de meeste banken.
Geen cardreader zoals de meeste banken.
Niet te laat. Maandagochtend van de rekening van rabo is maandagnamiddag op de rekening van de tegenpartij, bij gelijk welke bank.Nightwolf schreef:niemand in de familie die een digipass heeft die je even kan lenen? Kan misschien ook van een andere bank zijn (ik ken het systeem van rabo niet) want voor sommige banken zijn dit allemaal dezelfde toestelletjes. Maar aangezien je dit pas op zaterdag hebt gepost zou je volgens mij sowieso te laat geweest zijn, of toch alleszins heel nipt.
Vrijaf nemen en naar Antwerpen rijden ga ik niet doen. Maar als ze de overschrijving niet willen doen op aanvraag per telefoon, fax of e-mail, ook niet naar een andere raborekening van mezelf, dan ga ik vragen dat ze me een digipas bezorgen per expreskoerier. Dan kan ik tenminste de overschrijving uitvoeren en een rekeningsafschrift afdrukken.
woete schreef:Vrijaf nemen en naar Antwerpen rijden ga ik niet doen. Maar als ze de overschrijving niet willen doen op aanvraag per telefoon, fax of e-mail, ook niet naar een andere raborekening van mezelf, dan ga ik vragen dat ze me een digipas bezorgen per expreskoerier. Dan kan ik tenminste de overschrijving uitvoeren en een rekeningsafschrift afdrukken.
Buiten dat toestel heb je ook nog een initieel paswoord nodig. Waarover de bank om veiligheidsredenen meestal zelf niet beschikt, en dat na een paar dagen bij je thuis aankomt.
And the final answer is... Na een klein beetje aandringen van mijn kant en wat intern overleg bij hun, waren ze bereid om de overschrijving te doen van mijn gemeenschappelijke rekening (waarvan de digipas stuk is) naar mijn individuele rekening (waarvan de digipas het wel nog deed). De voorwaarde was dan wel een fax met een ondertekende aanvraag en kopies van de identiteitskaarten...
Naar een externe rekening zouden ze nooit overgeschreven hebben op aanvraag per telefoon, email of fax, (enkel per post). Maar goed ook.
En naar Antwerpen rijden had ook niet veel uitgemaakt, omdat het initiële wachtwoord er nog niet zou zijn.
Naar een externe rekening zouden ze nooit overgeschreven hebben op aanvraag per telefoon, email of fax, (enkel per post). Maar goed ook.
En naar Antwerpen rijden had ook niet veel uitgemaakt, omdat het initiële wachtwoord er nog niet zou zijn.
Toch (weer maar eens) een goede service van Rabobank!
Inderdaad : dacht ik ook al te zeggen, maar je was me voor.Bart schreef:Toch (weer maar eens) een goede service van Rabobank!