Pensioensparen weg van Dexia...
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Pensioensparen weg van Dexia...
Allen,
Momenteel heb ik nog een zichtrekening en doe ik aan pensioensparen bij Dexia.
Ik ben van plan om mijn zichtrekening over te schakelen naar Keytrade (daar wacht ik nog even mee tot ik 25 ben), maar ik weet niet goed hoe ik mijn pensioensparen kan overbrengen naar een andere bank.
Bij Dexia doe ik aan pensioensparen via een fonds (100 % dynamic), dus kan ik dit vermoedelijk niet overbrengen naar Keytrade, aangezien daar enkel een pensioenspaarrekening mogelijk is?
Wat zouden jullie in mijn plaats doen? Ik heb nog een spaarrekening bij DB ook...
Bedankt!
Momenteel heb ik nog een zichtrekening en doe ik aan pensioensparen bij Dexia.
Ik ben van plan om mijn zichtrekening over te schakelen naar Keytrade (daar wacht ik nog even mee tot ik 25 ben), maar ik weet niet goed hoe ik mijn pensioensparen kan overbrengen naar een andere bank.
Bij Dexia doe ik aan pensioensparen via een fonds (100 % dynamic), dus kan ik dit vermoedelijk niet overbrengen naar Keytrade, aangezien daar enkel een pensioenspaarrekening mogelijk is?
Wat zouden jullie in mijn plaats doen? Ik heb nog een spaarrekening bij DB ook...
Bedankt!
Re: Pensioensparen weg van Dexia...
Het beste pensioenspaarfonds is en blijft Argenta Pensioenspaarfonds (ARPE). Je kan deze bij Argenta openen zonder daar iets anders te moeten hebben (geen zichtrekening nodig). Argenta doet ook het nodige om het Dexia fonds over te zetten.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Zijn er geen kosten verbonden aan het overzetten van het fonds?robokat schreef:Het beste pensioenspaarfonds is en blijft Argenta Pensioenspaarfonds (ARPE). Je kan deze bij Argenta openen zonder daar iets anders te moeten hebben (geen zichtrekening nodig). Argenta doet ook het nodige om het Dexia fonds over te zetten.
Normaal zijn er geen kosten
Kan iemand dit bevestigen dat mijn huidige waarde in het Dexia fonds zonder uitstapkosten bij Dexia en zonder instapkosten bij Argenta kan overgedragen worden?robokat schreef:Normaal zijn er geen kosten
Dexia doet niets gratis. Aan dit fonds is ook een effectenrekening verbonden waar kosten aan verbonden zijn.
Te bevragen bij Dexia zelf. (of je kan ook naar Deutsche Bank transfereren gezien die tot 500 eur terugbetalen bij het overbrengen van een effectenrekening).
Te bevragen bij Dexia zelf. (of je kan ook naar Deutsche Bank transfereren gezien die tot 500 eur terugbetalen bij het overbrengen van een effectenrekening).
Bedoel je dit fonds bij Deutsche Bank: DWS FlexPension?
Ik had graag naar Argenta overgestapt voor het pensioensparen, maar als daar massa's kosten bij komen liever Deutsche Bank dan...
Ik had graag naar Argenta overgestapt voor het pensioensparen, maar als daar massa's kosten bij komen liever Deutsche Bank dan...
Ik denk dat je vooral even moet navragen wat de fiscale gevolgen zijn van een transfer. Dit zou wel eens de grootste kost kunnen zijn.
Ik ben vorige maand overgestapt van Pricos (KBC) naar ARPE van Argenta. Hieraan waren géén kosten verbonden.
Laat het fonds bij dexia gewoon staan, zorg wel dat je voor je pensioen er 5 stortingen hebt gedaan.
Groeten
Groeten
Maar dan moet ik ook een zichtrekening houden bij Dexia, en dat wil ik niet.Joker schreef:Laat het fonds bij dexia gewoon staan, zorg wel dat je voor je pensioen er 5 stortingen hebt gedaan.
Groeten
Zelf voor een classic zichtrekening zonder bankkaart betaal je er al 12 euro per jaar...
Das nog niks, vergeleken met de 22 euro van KBC..glennl schreef:Maar dan moet ik ook een zichtrekening houden bij Dexia, en dat wil ik niet.Joker schreef:Laat het fonds bij dexia gewoon staan, zorg wel dat je voor je pensioen er 5 stortingen hebt gedaan.
Groeten
Zelf voor een classic zichtrekening zonder bankkaart betaal je er al 12 euro per jaar...
De betere klanten bij Kbc betalen gewoon niks van kosten. Alle kosten worden terugbetaald onder de vorm van commerciële tegemoetkoming. In het geval dat ik heb gezien, ging het over 270€ kosten.zipo schreef:Das nog niks, vergeleken met de 22 euro van KBC..glennl schreef: Maar dan moet ik ook een zichtrekening houden bij Dexia, en dat wil ik niet.
Mja, maar ik wil toch echt vertrekken bij Dexia.zipo schreef:Das nog niks, vergeleken met de 22 euro van KBC..glennl schreef: Maar dan moet ik ook een zichtrekening houden bij Dexia, en dat wil ik niet.
Met die classic rekening kan ik niets online beheren, dus ook geen stortingen in het pensioenfonds...
Waarom betalen als het gratis kan?
De meeste banken rekenen hier niets voor aan. Je moet dit echter bij Dexia afchecken om zeker te zijn.