Termijnrekening op 7 jaar aan 3.61% netto?
TIP
Termijnrekening op 7 jaar aan 3.61% netto?
Is het de moeite om een paar duizend euro weg te zetten op een termijnrekening bij
Credit Europe aan netto 3.61 euro?
(Ik zet elk jaar kleine bedragen weg voor ons zoontje...)
Alles in beschouwing genomen lijkt me dit interessant, ook door de kapitalisatie...
Graag jullie mening?
Bedankt !![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
Alles in beschouwing genomen lijkt me dit interessant, ook door de kapitalisatie...
Graag jullie mening?
Bedankt !
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
Re: Termijnrekening op 7 jaar aan 3.61% netto?
Neen, zoals op dit forum reeds tientallen keren is aangehaald, is een termijnrekening op dit ogenblik weinig interessant. De kans is heel groot dat tegen volgend jaar de rentes al een stuk hoger staan dan nu, en dan zal je volgende vraag zijn: hoe raak ik af van mijn termijnrekening met lage opbrengst.
Wat staat er ons te wachten ? Niemand weet het, maar als je ziet dat Griekse overheidsobligaties nu al zijn opgelopen tot 7,12% op 10 jaar, dan zou het wel eens een hete herfst kunnen worden in de eurozone.
Wat staat er ons te wachten ? Niemand weet het, maar als je ziet dat Griekse overheidsobligaties nu al zijn opgelopen tot 7,12% op 10 jaar, dan zou het wel eens een hete herfst kunnen worden in de eurozone.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik had gedacht dat 3.61% netto voor ons zoontje over een horizon van 7 of 10 jaar een fatsoenlijk gemiddeld rendement zou zijn, gezien de tak 21 en andere zo weinig opbrengen.. en de spaarrekeningen ook niet...
Bedankt voor de goede raad ! Ik zal dan wachten..![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
Bedankt voor de goede raad ! Ik zal dan wachten..
Op de beurs zou je op lange termijn toch behoorlijk meer dan 3,61 % netto moeten kunnen halen.xyper schreef:Ik had gedacht dat 3.61% netto voor ons zoontje over een horizon van 7 of 10 jaar een fatsoenlijk gemiddeld rendement zou zijn, gezien de tak 21 en andere zo weinig opbrengen.. en de spaarrekeningen ook niet...
Ja, ik weet het maar eigenlijk hou ik het voor mijn zoon graag zeer defensief..
Als je werkelijk jaarlijks een klein bedrag wegzet dan kan het in deze weinig kwaad om deze termijnrekening te kopen.
Want volgend jaar zal je dan weer een som wegzetten tegen (hopelijk) betere voorwaarden, zo behaal je gemiddeld dan een goede rente.
Want volgend jaar zal je dan weer een som wegzetten tegen (hopelijk) betere voorwaarden, zo behaal je gemiddeld dan een goede rente.
Ja, jaarlijks zet ik de paar duizend euro telkens weg die we gespaard hebben voor hem... soms komt er dan weer wat vrij en cumuleert zich dat.. Pas op: hij is pas drie jaar ![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
Ik denk dat ik later wel een goede boekhouding nodig zal hebben![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Ik denk dat ik later wel een goede boekhouding nodig zal hebben
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Maar voor hetzelfde geld ook een stuk minder via de beurs en zoals Xyper aanhaalt is het de bedoeling om het te sparen voor zijn zoontje, dan zou ik ook opteren voor een meer veilige beleggingpaul schreef:Op de beurs zou je op lange termijn toch behoorlijk meer dan 3,61 % netto moeten kunnen halen.xyper schreef:Ik had gedacht dat 3.61% netto voor ons zoontje over een horizon van 7 of 10 jaar een fatsoenlijk gemiddeld rendement zou zijn, gezien de tak 21 en andere zo weinig opbrengen.. en de spaarrekeningen ook niet...
In het jaar 2000 heb ik ook eens 4.957,87 euro (200.000 BEF vandaar zo'n raar bedrag) in een fonds gestopt die goed aangeschreven werd en de huidige waarde is nog maar net iets boven de 5.000,00 euro. Zo'n half jaar terug was het zelfs geen 4.500,00 meer waard. Op het laagtepunt zelfs maar zo'n 3.700,00 euro. Sindsdien doe ik alles op de beurs zelf, geen fondsen meer voor mij en met actief beheer van mijn aandelen heb ik al pak meer winst (je moet er dan ook wel je tijd insteken).
In uw geval zou ik opteren voor dividendaandelen(Belgacom,GIMV)ipv termijnrekeningen.Uw zoon is pas 3 jaar.Waarschijnlijk zal hij zijn geld pas kunnen ontvangen als hij 18 jaar is.Beleggen op 15 jaar op de beurs is altijd voordeliger dan termijnrekeningen.xyper schreef:Is het de moeite om een paar duizend euro weg te zetten op een termijnrekening bij
Graag jullie mening?
Bedankt !
Die aandelen zijn inderdaad ook wel een goed idee, ik heb voor hem wel al een bescheiden portefeuille (zo'n 1500 euro momenteel)
Zonder voluit te gaan met aandelen, kan je ook een meer defensieve investering doen met vastgoedbevaks. Rendementen van 5% tot 8% netto per jaar (aan dividenden) en toch heel wat minder risico dan aandelen, gezien de bevakwaarde in belangrijke mate door fysiek vastgoed wordt gedekt, wat nooit helemaal zijn waarde kan verliezen.xyper schreef:Die aandelen zijn inderdaad ook wel een goed idee, ik heb voor hem wel al een bescheiden portefeuille (zo'n 1500 euro momenteel)
Een carmignac patrimoine, wat vastgoedbevaks en vooral, als de rente terug hoogstaat en je er goede kan vinden, koop dan langlopende ( bv. 10 jaar ) termijnrekeningen met een netto van boven de 5%.
Bedankt voor de tips !
dag xyper
voor een periode van 8 jaar is een tak 21 zeer goed bvb voorbeeld bij bkcp,verleden jaar was de rente 3,85 netto als je geld 8jaar laat staan, en met garantie van 70000;bkcp vraagt geen instapkosten,gij kunt wel geld afhalen maar soms met kosten,verder heb je bkcp kapital voor 8jaar ,3,5 % procent netto,ook bankgarantie tot 70000
credosecure van credimo is ook goed ,verlenden jaar was de rente 4%, er is een instapkost van 0,5 % bij de makelaar defa,anders kan meer dan 2% instapkosten zijn,maar er is geen bankgaratie maar er schijnt dat verzekeringsmaatschppij steviger zijn dan banken,
verder heb je nu een termijnrekening van europabank van 4% brutto,3,4% netto
veel succes
voor een periode van 8 jaar is een tak 21 zeer goed bvb voorbeeld bij bkcp,verleden jaar was de rente 3,85 netto als je geld 8jaar laat staan, en met garantie van 70000;bkcp vraagt geen instapkosten,gij kunt wel geld afhalen maar soms met kosten,verder heb je bkcp kapital voor 8jaar ,3,5 % procent netto,ook bankgarantie tot 70000
credosecure van credimo is ook goed ,verlenden jaar was de rente 4%, er is een instapkost van 0,5 % bij de makelaar defa,anders kan meer dan 2% instapkosten zijn,maar er is geen bankgaratie maar er schijnt dat verzekeringsmaatschppij steviger zijn dan banken,
verder heb je nu een termijnrekening van europabank van 4% brutto,3,4% netto
veel succes
Ook al staan de rentes van de termijnrekeningen momenteel het laagst in jaren, blijft het niet steeds winstgevender om toch een termijnrekening te verkiezen boven een spaarrekening? (in de veronderstelling dat je dat bedrag voor een poos kan missen uiteraard)
De meest opbrengende spaarrekening is op dit moment FORTUNEO PLUS
40000euro levert na 1 jaar: 980euro
De meest opbrengende langetermijnrekening (voor 5 jaar) is op dit moment CKV
40000euro levert na 5 jaar: 6120euro. Dit betekent jaarlijks 1224euro (die je niet kan afhalen natuurlijk)
Dus het verschil bedraagt voor een bedrag van 40000euro toch ongeveer 250euro per jaar (als de intresten ongeveer gelijk zullen blijven de komende 5 jaar), wat de moeite loont om te doen?
Of mag je dit zo niet bekijken?
Graag jullie reactie of opmerkingen...
De meest opbrengende spaarrekening is op dit moment FORTUNEO PLUS
40000euro levert na 1 jaar: 980euro
De meest opbrengende langetermijnrekening (voor 5 jaar) is op dit moment CKV
40000euro levert na 5 jaar: 6120euro. Dit betekent jaarlijks 1224euro (die je niet kan afhalen natuurlijk)
Dus het verschil bedraagt voor een bedrag van 40000euro toch ongeveer 250euro per jaar (als de intresten ongeveer gelijk zullen blijven de komende 5 jaar), wat de moeite loont om te doen?
Of mag je dit zo niet bekijken?
Graag jullie reactie of opmerkingen...