TAK 21: crest 20
TIP
Vergelijk alle tak 21 spaarverzekeringen en stap in aan laagste kosten TAK 21 vergelijken
TAK 21: crest 20
Ik ben eventueel van plan om in deze TAK21 formule van AXA te stappen maar ik vind de basisrente 2.25% (+bonus) wel weinig natuurlijk.
En aangezien het om een termijn van 8 jaar gaat heb ik bedenkingen of dit nu wel het goeie moment is om hierin te stappen.
zou het niet beter zijn om te wachten tot de rente wat stijgt vooraleer in te stappen of zie ik dit verkeerd?
Bedankt!
En aangezien het om een termijn van 8 jaar gaat heb ik bedenkingen of dit nu wel het goeie moment is om hierin te stappen.
zou het niet beter zijn om te wachten tot de rente wat stijgt vooraleer in te stappen of zie ik dit verkeerd?
Bedankt!
Re: TAK 21: crest 20
De preciese modaliteiten van de tak21 van AXA ken ik niet, maar wat de tak21 in het algemeen betreft kan ik wel meegeven dat het beter is om niet te wachten en het produkt nu al te starten. Waarom, omdat de periode van 8 jaar waarna je dan terugnemingen kan doen zonder roerende voorheffing (RV) te betalen, nu al begint te lopen. Je kan bijvoorbeeld nu beginnen met een relatief klein bedrag en dan later wanneer de ( gewaarborgde ) rente stijgt een ( groot ) bedrag bijstorten. Je moet dan wel een formule kiezen die je die mogelijkheid geeft. Als het contract 8 jaar loopt kan je terugnemingen doen zonder RV te betalen, zelfs wanneer je bepaalde stortingen maar 1 jaar geleden hebt gedaan.lamec schreef:Ik ben eventueel van plan om in deze TAK21 formule van AXA te stappen maar ik vind de basisrente 2.25% (+bonus) wel weinig natuurlijk.
Bedankt!
2,25 % basisrente gewaarborgd is inderdaad weinig, er zijn er nog meerdere op de markt die momenteel nog 3% waarborgen.
Als het nu nog interressant is om in een tak 21 te stappen is dan weer een andere vraag.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Je kiest dus best voor een tak 21 waarvan je de duur van het contract op levenslang kan zetten (of tot 99 jaar ofzo). Dan heb je na 8 jaar voor je hele leven eigenlijk een spaarrekening met gegarandeerd rendement, zonder roerende voorheffing.Darts schreef: Als het contract 8 jaar loopt kan je terugnemingen doen zonder RV te betalen, zelfs wanneer je bepaalde stortingen maar 1 jaar geleden hebt gedaan.
Ik weet niet hoe het zit bij AXA, maar ik weet wel dat je bij Ethias de looptijd vrij kan kiezen. Bij Vita Invest van Federale Verzekeringen is de looptijd max. 25 jaar wat toch ook al niet slecht is. Bij Integrale (formule 786) kan je looptijd ook vrij kiezen (en dat vind ik ook het product met de beste voorwaarden). Met andere maatschappijen heb ik geen ervaring.
Tak 21 producten zijn levensverzekeringen, geen beleggingen.
Levensverzekeringen veronderstellen een verzekerd kapitaal.
Zonder verzekerd kapitaal is is dat contract geen levensverzekering, en mag het dus niet door de verzekeraar AXA verkocht worden, noch door haar tussenpersoon, de AXA Bank.
Levensverzekeringen veronderstellen een verzekerd kapitaal.
Zonder verzekerd kapitaal is is dat contract geen levensverzekering, en mag het dus niet door de verzekeraar AXA verkocht worden, noch door haar tussenpersoon, de AXA Bank.
Ik kan hier alleen op zeggen dat je moet opletten met AXA.Om de haverklap vinden ze nieuwe producten uit.
Zelf ben ik 1,5 jaar geleden ingestapt op CREST40...met veel beloften en vooruitzichten.Op dit moment bestaat dit product al niet meer!!!Het eerste jaar 2008 opbrengst 0(ja NUL)% en dit jaar zal het 1,5% zijn.Als dit geen voorbeeld is van slecht beheer!!!!
Denk dus 2X na en bekijk alle mogelijkheden.
Zelf ben ik 1,5 jaar geleden ingestapt op CREST40...met veel beloften en vooruitzichten.Op dit moment bestaat dit product al niet meer!!!Het eerste jaar 2008 opbrengst 0(ja NUL)% en dit jaar zal het 1,5% zijn.Als dit geen voorbeeld is van slecht beheer!!!!
Denk dus 2X na en bekijk alle mogelijkheden.