JEP vraagt afvoering Keytrade Booster
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
JEP vraagt afvoering Keytrade Booster
--
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Re: JEP vraagt afvoering Keytrade Booster
Ohh gawd, fantastisch, 't moest weer is lukken... over enkele dagen zal het wel weer gedaan zijn met spelen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik heb ondertussen een poll toegevoegd: Is de reclame van de Keytrade Booster misleidend?
vaganzza[at]spaargids[punt]be
"Keytrade Bank biedt u 6 procent intrest op een spaarboekje."
'Spaarboekje' kan wel de indruk weken dat het een gereglementeerde spaarrekening is zonder rv.
Wat mij wel stoort - maar dat heeft mogelijk niets met bedriegelijke reclame te maken - is dat ze een dergelijk produkt enkel aanbieden aan nieuwe klanten. Het onderscheid 'nieuwe' of 'oude' klant mochten ze m.i. bij wet verbieden.
'Spaarboekje' kan wel de indruk weken dat het een gereglementeerde spaarrekening is zonder rv.
Wat mij wel stoort - maar dat heeft mogelijk niets met bedriegelijke reclame te maken - is dat ze een dergelijk produkt enkel aanbieden aan nieuwe klanten. Het onderscheid 'nieuwe' of 'oude' klant mochten ze m.i. bij wet verbieden.
-
- Full Member
Vind het niet misleidend : het is mij altijd duidelijk geweest dat dit bruto is.
In de reclame van keytrade staat uitdrukkelijk erbij dat het bruto is (netto % wordt in de verdere info van keytrade duidelijk meegedeeld).
De campagne stoppen zou ik straf vinden. Als men er echt over valt kan men die bijsturen, maar stoppen lijkt me toch heel vergaand.
In de reclame van keytrade staat uitdrukkelijk erbij dat het bruto is (netto % wordt in de verdere info van keytrade duidelijk meegedeeld).
De campagne stoppen zou ik straf vinden. Als men er echt over valt kan men die bijsturen, maar stoppen lijkt me toch heel vergaand.
Voor de geregelde spaargidsbezoekers is dit geen misleidende reclame, omdat wij hier altijd alert zijn.
Maar ik ken heel wat mensen (en jullie waarschijnlijk ook) die de aangekondigde 6% gewoon gaan vergelijken met de 1,25% die ze op hun spaarboekje krijgen bij hun vertrouwde grootbank.
In die zin vind ik het toch nogal misleidende reclame.
Ik weet het : dit is appelen met peren vergelijken. Maar de doorsnee burger ziet niet direct het verschil.
En dit gaat niet alleen op voor oudere personen maar ook voor heel wat (al-dan-niet laaggeschoolde) jongeren.
Maar ik ken heel wat mensen (en jullie waarschijnlijk ook) die de aangekondigde 6% gewoon gaan vergelijken met de 1,25% die ze op hun spaarboekje krijgen bij hun vertrouwde grootbank.
In die zin vind ik het toch nogal misleidende reclame.
Ik weet het : dit is appelen met peren vergelijken. Maar de doorsnee burger ziet niet direct het verschil.
En dit gaat niet alleen op voor oudere personen maar ook voor heel wat (al-dan-niet laaggeschoolde) jongeren.
Ik vind de titel van dit topic misleidend. De Jury vraagt niet de afvoering van de Booster actie maar het aanpassen of stopzetten van de radiospot.
Ook rabobank.be moet radioreclame stopzetten
https://www.spaargids.be/sparen/ook-rab ... etten.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.spaargids.be/sparen/ook-rab ... etten.html" onclick="window.open(this.href);return false;
In het geval van Rabobank.be vind ik de beslissing van die jury er toch ver over.
.” De Jury heeft vastgesteld dat deze reclame 6% intrest (gedurende 3 maanden) als publicitaire blikvanger vooropstelt, terwijl nagelaten wordt om de volgende 2 essentiële elementen te vermelden: - het feit dat de intresten onderworpen zijn aan roerende voorheffing, - het feit dat de genoemde rentevoet enkel geldt voor bedragen tot 10.000 euro"
Als Keytrade de 2 essentiele elementen : rv en tot 10 000 euro niet heeft vermeld , dan kan ik de jury alleen maar gelijk geven.
Keytrade heeft wel hoger beroep ingesteld
Als Keytrade de 2 essentiele elementen : rv en tot 10 000 euro niet heeft vermeld , dan kan ik de jury alleen maar gelijk geven.
Keytrade heeft wel hoger beroep ingesteld
Open uw rekening en geniet van de "Keytrade Booster" die u gedurende drie maanden het volgende biedt:
Een uitzonderlijke rentevoet!
Open uw rekening en geniet van een uitzonderlijke rentevoet van 6.00% bruto (5.10% netto), gewaarborgd gedurende drie maanden (of 90 kalenderdagen), tot € 10,000. Daarboven wordt uw spaargeld vergoed tegen een rentevoet van 1.00% bruto (0.85% netto).
Kweet niet maar lees ik dit dan aleen op hun site ,voor mij is dit duidelijk genoeg , k'weet niet of dit duidelijker kan ,wat is daar misleidend aan ,en ik ben maar tot mijn veertien jaar naar school geweest , k'vind het ook jammer dat het enkel om nieuwe klanten gaat das een minpunt maar dat doen de meeste banken nieuwe klanten of vers geld ,
Open uw rekening en geniet van een uitzonderlijke rentevoet van 6.00% bruto (5.10% netto), gewaarborgd gedurende drie maanden (of 90 kalenderdagen), tot € 10,000. Daarboven wordt uw spaargeld vergoed tegen een rentevoet van 1.00% bruto (0.85% netto).
Kweet niet maar lees ik dit dan aleen op hun site ,voor mij is dit duidelijk genoeg , k'weet niet of dit duidelijker kan ,wat is daar misleidend aan ,en ik ben maar tot mijn veertien jaar naar school geweest , k'vind het ook jammer dat het enkel om nieuwe klanten gaat das een minpunt maar dat doen de meeste banken nieuwe klanten of vers geld ,
De reclame op de radio bevat niet al die informatie. Het niet vermelden van het maximumbedrag en dat RV betaald moet worden is wel degelijk een tekortkoming.M M schreef:Open uw rekening en geniet van de "Keytrade Booster" die u gedurende drie maanden het volgende biedt:
Wat er mis is met de reclame van Rabo begrijp ik echter helemaal niet. Dat er niet staat dat het op jaarbasis is, dat is toch de normaliteit zelve.
Wanneer de rentes juist niet op jaarbasis zijn (zoals de booster van keytrade) moet vermeld worden voor welke periode. Rabo op de vingers tikken voor hun reclame is gewoonweg belachelijk!
Eigenlijk wel spijtig dat Rabobank.be NIET in beroep is gegaan, Keytrade heeft wel beroep aangetekend.
Als alle details moeten vermeld worden, dan gaan dat binnenkort radiospots worden die een half uur duren
Als alle details moeten vermeld worden, dan gaan dat binnenkort radiospots worden die een half uur duren
Maarten schreef:De reclame op de radio bevat niet al die informatie. Het niet vermelden van het maximumbedrag en dat RV betaald moet worden is wel degelijk een tekortkoming.M M schreef:Open uw rekening en geniet van de "Keytrade Booster" die u gedurende drie maanden het volgende biedt:
Wat er mis is met de reclame van Rabo begrijp ik echter helemaal niet. Dat er niet staat dat het op jaarbasis is, dat is toch de normaliteit zelve.
Wanneer de rentes juist niet op jaarbasis zijn (zoals de booster van keytrade) moet vermeld worden voor welke periode. Rabo op de vingers tikken voor hun reclame is gewoonweg belachelijk!
Rabobank.be vermelde nog niet eens dat over een gerelmenteerde spaarrekening ( of spaarboekje) gaat.
Het is niet eenvoudig om op een radiospot alle gegevens te vermelden, misschien zou Rabobank.be om die reden beter geen reclame meer maken via radiospots