Aandelen, hoe wordt prijs bepaald?
TIP
Aandelen, hoe wordt prijs bepaald?
Hoi,
een vraag waar ik tot nu toe nergens een antwoord op vind:
Hoe wordt de prijs voor een aandeel bepaald in volgend geval? Biedkoers 200 / Laatkoers 150
Wat betaalt de 'bieder' dan (of wat krijgt de 'later')? 200? 150? of iets daartussenin (hoeveel precies?)
Iemand een idee hoe dit berekend wordt, of een hint waar ik deze info zou kunnen vinden?
een vraag waar ik tot nu toe nergens een antwoord op vind:
Hoe wordt de prijs voor een aandeel bepaald in volgend geval? Biedkoers 200 / Laatkoers 150
Wat betaalt de 'bieder' dan (of wat krijgt de 'later')? 200? 150? of iets daartussenin (hoeveel precies?)
Iemand een idee hoe dit berekend wordt, of een hint waar ik deze info zou kunnen vinden?
- disterminator
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Aandelen, hoe wordt prijs bepaald?
De prijs wordt bepaald door degene die het grootste volume kan teweeg brengen. Dus: als de bieder er staat voor 10 stuks (a limietprijs 200) en de verkoper staat er maar voor 5 stuks, dan gaat er aan 200 gehandeld worden. Als de verkoper er staat voor 10 stuks (die hij aan 150 laat) en de koper staat er maar voor 5, dan gaat de koers 150 worden. In het theoretische geval dat ze er allebei voor exact evenveel stukken staan, weet ik eigenlijk niet wat er gebeurd -heb ik eigenlijk nog nooit gezien.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.