B Fund Basket of Bonds 2 Cap
TIP
-
- Full Member
- Contacteer:
Te kopen bij rabo. Wat denken jullie hiervan?
Re: B Fund Basket of Bonds 2 Cap
Dit fonds met beperkte looptijd belegt in obligaties van hoge kwaliteit, waarvan de resterende looptijd de vervaldag niet overschrijdt.
Dit heeft een heel belangrijk voordeel: zelfs bij een obligatiecrash zal het rendement niet significant worden aangetast. In vergelijking met een fonds zonder einddatum, is het risico dus veel lager.
Bovendien is de meerwaarde vrijgesteld van roerende voorheffing, opnieuw een belangrijk voordeel t.o.v. een fonds dat jaarlijks uitkeert.
Ik schat het netto rendement ergens in tussen 3% en 4%, wat niet slecht is voor een belegging met vrij laag risico.
Is dus wel aan te raden voor wie geen aandelenrisico wil lopen.
Dit heeft een heel belangrijk voordeel: zelfs bij een obligatiecrash zal het rendement niet significant worden aangetast. In vergelijking met een fonds zonder einddatum, is het risico dus veel lager.
Bovendien is de meerwaarde vrijgesteld van roerende voorheffing, opnieuw een belangrijk voordeel t.o.v. een fonds dat jaarlijks uitkeert.
Ik schat het netto rendement ergens in tussen 3% en 4%, wat niet slecht is voor een belegging met vrij laag risico.
Is dus wel aan te raden voor wie geen aandelenrisico wil lopen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
de kosten lopen wel op, instapkosten heb je uiteraard ook bij gewone obligaties
maar dan nog eens 0,5% om gewoon alles bij te houden en volgens de prospectus komen daar nog 0,25% commissies bij
de vrijstelling van de roerende voorheffing gaat dus in de zakken van fortis en rabobank
maar dan nog eens 0,5% om gewoon alles bij te houden en volgens de prospectus komen daar nog 0,25% commissies bij
de vrijstelling van de roerende voorheffing gaat dus in de zakken van fortis en rabobank
- WebsterMC
- Sr. Member
- Contacteer:
En toch heb ik er voor ingetekend. Een deel van mijn geld wil ik ook zeker beleggen, en zoals Robokat het zegt: dit obligatiefonds zal minder last hebben van een crisis. Ja, het is (hoogstwaarschijnlijk) een iets lager rendement, maar je krijgt wel zekerheid in de plaats.zeverare schreef:de kosten lopen wel op, instapkosten heb je uiteraard ook bij gewone obligaties
De instapkosten vallen trouwens mee als je nu intekent bij Rabobank: slechts één procent. Ik vermoed dat Fortis ietsje meer vraagt als je dit fonds rechtstreeks bij hen aankoopt.
Het is trouwens de tweede uitgifte van dit fonds. Ik heb ingetekend op de eerst uitgifte, waarvan de intekenperiode op 15/2 werd afgesloten.
Het is een tweede reeks uitgiften.WebsterMC schreef: En toch heb ik er voor ingetekend. Een deel van mijn geld wil ik ook zeker beleggen, en zoals Robokat het zegt: dit obligatiefonds zal minder last hebben van een crisis. Ja, het is (hoogstwaarschijnlijk) een iets lager rendement, maar je krijgt wel zekerheid in de plaats.
De instapkosten vallen trouwens mee als je nu intekent bij Rabobank: slechts één procent. Ik vermoed dat Fortis ietsje meer vraagt als je dit fonds rechtstreeks bij hen aankoopt.
Het is trouwens de tweede uitgifte van dit fonds. Ik heb ingetekend op de eerst uitgifte, waarvan de intekenperiode op 15/2 werd afgesloten.
De vorige reeks was best of bonds (kan je nog zien op website rabobank: ze zijn de titel van de webpagina vergeten te veranderen)
De eerste uitgifte was heel strikt. Bij iedere uitgifte werden er echter restricties opgeheven.
Hoera daar zijn de "afgeleide financiële instrumenten" weer!
Werd de naam subtiel gewijzigd in basket of bonds omdat de vlag de lading niet meer dekt of is het een ander product?
- WebsterMC
- Sr. Member
- Contacteer:
De naam van de vorige uitgifte was: "B FUND Basket of Bonds 1 CAP" (heb het van de prospectus). Het gaat hier wel effectief om eenzelfde soort fonds. Rabobank zelf had het gewoon iets anders genoemd: "B Fund Best of Basket Bonds 1 Cap". Vandaar de verwarring.zeverare schreef:De vorige reeks was best of bonds
...
Werd de naam subtiel gewijzigd in basket of bonds omdat de vlag de lading niet meer dekt of is het een ander product?
Ik heb de tehcnische fiche van beide eens vergeleken, en deze zijn exact hetzelfde, op de looptijd na. Ze eindigen alletwee op 31 maart, maar de eerste is 1,5 maanden vroeger begonnen...
ik had het over wat daarvoor kwam:WebsterMC schreef:De naam van de vorige uitgifte was: "B FUND Basket of Bonds 1 CAP" (heb het van de prospectus). Het gaat hier wel effectief om eenzelfde soort fonds. Rabobank zelf had het gewoon iets anders genoemd: "B Fund Best of Basket Bonds 1 Cap". Vandaar de verwarring.zeverare schreef:De vorige reeks was best of bonds
...
Ik heb de tehcnische fiche van beide eens vergeleken, en deze zijn exact hetzelfde, op de looptijd na. Ze eindigen alletwee op 31 maart, maar de eerste is 1,5 maanden vroeger begonnen...
B Fund Best of Bonds 2 (cap)
tot
B Fund Best of Bonds 9 Cap
dan
B Fund Best of Basket Bonds 1 Cap
dan
Is maar een naam maar waarom verwijderen ze "best", is het toch niet zo goed meer?
Je lacht er mee, maar het rendement van obligaties is inderdaad afgenomen, gezien de koersen van obligaties op de secundaire markt de afgelopen maanden sterk zijn gestegen.zeverare schreef: Is maar een naam maar waarom verwijderen ze "best", is het toch niet zo goed meer?
De koopjesperiode van pakweg 1 jaar geleden is intussen al lang voorbij. De eerste versies van dit product hadden een indicatief rendement van 4,24% netto (na kosten). Nu zal dit al heel wat lager liggen, ik schat dat dit ergens tussen 3% en 4% ligt.