beleggen met keytrade: vraagje
TIP
beleggen met keytrade: vraagje
Wel, nen mens moet het ooit eens leren hé, om beetje te beleggen. Voorzicht wat aan het prutsen in beleggingonderdeel van keytrade.
heb wat Bel20 dinges gekocht om te oefenen. Dacht, ga eens proberen in te stellen om die automatisch te verkopen wanneer die op 31.00 euro staat. Dan krijg ik onderstaande
Soit, tis eerste kennismaking hé, beetje foefelen dus.
heb wat Bel20 dinges gekocht om te oefenen. Dacht, ga eens proberen in te stellen om die automatisch te verkopen wanneer die op 31.00 euro staat. Dan krijg ik onderstaande
Wat wil dat laatste stukje eigenlijk zeggen? SZtaat in het rood aangeduid: Gelieve uw limiet te verifiëren! HighLimit = 29.44. WIl dat dan zeggen dat ze al verkocht zouden worden bij 29,44 terwijl ik in dit geval 31 wil?Markt Brussel
Transactie Verkopen
Symbool BEL
Hoeveelheid 51
Limiet koers 31
Order type Limit
Gekozen munteenheid EUR
Munteenheid van de markt EUR
Geldigheid GTC
Taks op de transactie 1.1067
Transactiekosten 7.5
Totale kosten 8.61
Referentieprijs per eenheid 31
Verwachte Opbrengst 1572.39
Gelieve uw limiet te verifiëren! HighLimit = 29.44
Soit, tis eerste kennismaking hé, beetje foefelen dus.
Re: beleggen met keytrade: vraagje
Kopie paste uit Transactie regels van Keytrade site (http://www.keytrade.lu/nl/support/marketrules/bru)
“Collar Logic” mechanisme
Nyse Euronext werkt met een Collar Logic om de beleggers te beschermen zonder de handel te blokkeren.
Een Collar Logic is een door Nyse Euronext bepaalde prijsvork waartussen de beurstransacties dienen te gebeuren. Deze prijsvork wordt automatisch aangepast en wordt berekend op de laatst gevormde koers. In de gedetailleerde koersinformatie op onze beveiligde website kan u de Collar van een aandeel raadplegen onder koersmarge.
Indien u een order ingeeft met een limiet die buiten de Collar ligt, zal u hiervoor een waarschuwingsbericht zien dat meldt dat uw limiet buiten de Collar ligt. U kan dit order desalniettemin bevestigen (door uw bevestigingscode in te geven), een bericht voor bevestiging zal dan automatisch naar Euronext gestuurd worden en uw order zal in principe uitgevoerd worden buiten de collar.
De koersmargen voor BEL is momenteel 28.580 - 29.440
Zie https://secure.keytradebank.com/s/stock ... symbol=BEL
“Collar Logic” mechanisme
Nyse Euronext werkt met een Collar Logic om de beleggers te beschermen zonder de handel te blokkeren.
Een Collar Logic is een door Nyse Euronext bepaalde prijsvork waartussen de beurstransacties dienen te gebeuren. Deze prijsvork wordt automatisch aangepast en wordt berekend op de laatst gevormde koers. In de gedetailleerde koersinformatie op onze beveiligde website kan u de Collar van een aandeel raadplegen onder koersmarge.
Indien u een order ingeeft met een limiet die buiten de Collar ligt, zal u hiervoor een waarschuwingsbericht zien dat meldt dat uw limiet buiten de Collar ligt. U kan dit order desalniettemin bevestigen (door uw bevestigingscode in te geven), een bericht voor bevestiging zal dan automatisch naar Euronext gestuurd worden en uw order zal in principe uitgevoerd worden buiten de collar.
De koersmargen voor BEL is momenteel 28.580 - 29.440
Zie https://secure.keytradebank.com/s/stock ... symbol=BEL
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
ok, merci. Ik had dat gedeelte wel eens gelezen, maarja, bijna totale leek hé. Wist niet altijd goed wat op wat sloeg. en zo weer een stuk wijzer geworden. (ik had eigenlijk net 31 ingegeven omdat ik wist dat dit niet meteen ging gebeuren en om order achteraf nog te kunnen annuleren. Zoals ik zei, tis beetje experimenteren dat ik doe)
Nieuwe vraag (allé, denk dat ik het begrijp, tis ter bevestiging)
Een aandeel staat bv aan 9,85 euro
Ik wil er 500 kopen en heb maximum 5000 euro veil (laten we even de beurstransacties vergeten om gemakkelijk te rekenen).
Ik vul in:
aantal: 500
limit prijs 10 euro
Dit betekent dan toch dat ik maximum 10 euro per aandeel veil heb, maar als de markt bv opent en aandeel start op 9,90 euro ik maar 9,90 betaal en geen 10.
Allé, tis een vraag, beetje te laat, want heb al iets gelijkaardigs ingevoerd, maar begon nu te twijfelen of ik sowieso aan 10 euro aankoop, of eventueel lager als prijs lager is.
Een aandeel staat bv aan 9,85 euro
Ik wil er 500 kopen en heb maximum 5000 euro veil (laten we even de beurstransacties vergeten om gemakkelijk te rekenen).
Ik vul in:
aantal: 500
limit prijs 10 euro
Dit betekent dan toch dat ik maximum 10 euro per aandeel veil heb, maar als de markt bv opent en aandeel start op 9,90 euro ik maar 9,90 betaal en geen 10.
Allé, tis een vraag, beetje te laat, want heb al iets gelijkaardigs ingevoerd, maar begon nu te twijfelen of ik sowieso aan 10 euro aankoop, of eventueel lager als prijs lager is.
Laatst gewijzigd door Lanius op 27 januari 2010, 20:15, 1 keer totaal gewijzigd.
je betaald max 10 €,
als de bank voor jou lager kan aankopen zullen ze dat ook doen,
als de bank voor jou lager kan aankopen zullen ze dat ook doen,
ok, merci voor het antwoord. Door de koersstijging deze morgen is het dan toch het maximum geworden :-)
Hallo,
ik heb een nieuw vraagje:
bij valutadagen bij keytrade staat er bv voor beurs brussel: dag + 3 dagen
Dit geldt zowel voor aankopen als verkopen?
Ik bedoel: als ik vandaag iets verkoop (valutadag is dan +3 dag dus dinsdag?) kan ik dat geld onmiddellijk weer inzetten want ook hier is valuta + 3 dagen?)
Ik bedoel: als ik vandaag iets verkoop (valutadag is dan +3 dag dus dinsdag?) kan ik dat geld onmiddellijk weer inzetten want ook hier is valuta + 3 dagen?)
Lanius schreef:Hallo,
Als je vandaag aandelen verkoopt, dan kan je dat bedrag direct gebruiken om nieuwe aandelen aan te kopen. Wil je dat geld echter bv. op je spaarrekening zetten dan wacht je best tot de valutadatum.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
ok, ik had het zo begrepen. Maar wou het voor zekerste nog eens navragen. Voor spaar- en zichtrekening wacht ik idd best 3 dagen.
De dag + 3 valuta geldt enkel bij verkoop van stukken ( aandelen, obligaties, ...). Bij aankoop telt dagvaluta.Lanius schreef:Hallo,
Het is belangerijk dat je deze valutadatum in de gaten houdt. Als je voor het einde van deze datum overboekt naar je spaarrekening of zichtrekening worden er interesten aangerekend. Ook worden er interesten aangerekend als een aankooporder wordt uitgevoerd met geld dat komt van de verkoop van aandelen waarvan de valutadag nog niet is bereikt.
Die ervaring heb ik toch niet dat als je aandelen koopt, met de verkoop van vorige aandelen waarvan de valutatdatum nog niet bereikt is , dat je daar intrest op moet betalen.
Die valutatadata zijn opgelegd door eurnonext, en zijn altijd D+3, behalve voor opties.
Die valutatadata zijn opgelegd door eurnonext, en zijn altijd D+3, behalve voor opties.
ok, het snelle antwoord van keytrade (dedju, niet snel genoeg, want ondertussen verkoop ik het niet meer want al 1% gezakt :-) )
Geachte heer,
Zowel bij aankoop als verkoop gelden het principe van de valutadagen. Na verkoop kan u het bedrag onmiddellijk opnieuw investeren door een nieuw aankooporder te plaatsen.
Voor meer info over valutadagen, gelieve op volgende link te klikken:
http://www.keytradebank.com/nl/support/faq/8/287" onclick="window.open(this.href);return false;
Indien u verdere vragen heeft, aarzel dan niet om ze ons te stellen op het adres info [at] keytradebank.com.
Met vriendelijke groeten,
paul schreef:Die ervaring heb ik toch niet dat als je aandelen koopt, met de verkoop van vorige aandelen waarvan de valutatdatum nog niet bereikt is , dat je daar intrest op moet betalen.
Ik heb het ooit wel meegemaakt. Het staat ook uitgelegd op de website van Keytrade:
Euronext (Brussel, Amsterdam, Parijs) D+3
London stock exchange D+3
Milaan D+3
Xetra (Franckfurt) D+2
Zwitserland D+3
US markten D+3
Europese opties D+1
US opties D+1
Fondsen D+3 (de valutadatum wordt
evenwel bepaald door de uitgever)
Obligaties D+3
Omwisselen valuta D+2
Wat betekent dit concreet ?
U kan in uw portefeuille een positief bedrag aantreffen, terwijl in werkelijkheid de situatie van uw portefeuille negatief is door de valutadagen.
Stel : U verkoopt aandelen op Euronext. Dit wil zeggen dat het geld van de verkoop volgens bovenstaande tabel in werkelijkheid pas drie werkdagen later beschikbaar is op uw effectenrekening. Indien u hetzelfde geld dezelfde dag nog gebruikt voor een aankoop van opties, wordt het geld voor deze aankoop in werkelijkheid een werkdag later van de rekening gehouden. Hierdoor zal uw rekening voor 2 valutadagen in het negatief komen te staan en zal u debetinteresten betalen op de waarde van uw aankoop voor deze twee valutadagen.
Het voorbeeld dat Keytrade geeft is juist.
Maar D+3 geldt zoals in het voorbeeld NIET voor opties.
Als iemand aandelen verkoopt, en onmiddellijk nadien met dat geld opties koopt, die heeft inderdaad negatieve intresten.
Ik heb regelmatig al aandelen verkocht, en met dat geld dezelfde dag aandelen gekocht en nooit een eurocent intresten moeten betalen.
Maar D+3 geldt zoals in het voorbeeld NIET voor opties.
Als iemand aandelen verkoopt, en onmiddellijk nadien met dat geld opties koopt, die heeft inderdaad negatieve intresten.
Ik heb regelmatig al aandelen verkocht, en met dat geld dezelfde dag aandelen gekocht en nooit een eurocent intresten moeten betalen.