bank zegt vorige verzekering niet op
bank zegt vorige verzekering niet op
Hallo iedereen,
Mag ik alstublieft beroep doen op jullie kennis aub. Ik zal jullie zeer dankbaar zijn
Wij hebben een brandpolis en BA afgesloten bij Fortis en bij het ondertekenen hebben we een volmacht gegeven aan fortis om onze verzekering op te zeggen bij ethias. Twee weken geleden kregen we van ethias een aanmaning om onze premie te betalen bij hen... Blijkbaar zijn de stukken bij fortis verloren gegaan om de verzekering bij ethias op te zeggen. Fortis wilt nu dat wij de premie betalen aan ethias en zullen hun premie terugstorten... (waarop we nog aan het wachten zijn (5 werkdagen)).
Concreet:
Steven
Mag ik alstublieft beroep doen op jullie kennis aub. Ik zal jullie zeer dankbaar zijn
Wij hebben een brandpolis en BA afgesloten bij Fortis en bij het ondertekenen hebben we een volmacht gegeven aan fortis om onze verzekering op te zeggen bij ethias. Twee weken geleden kregen we van ethias een aanmaning om onze premie te betalen bij hen... Blijkbaar zijn de stukken bij fortis verloren gegaan om de verzekering bij ethias op te zeggen. Fortis wilt nu dat wij de premie betalen aan ethias en zullen hun premie terugstorten... (waarop we nog aan het wachten zijn (5 werkdagen)).
Concreet:
- ik vermoed dat wij de premie van ethias moeten betalen... Of mag ik ervan uitgaan dat ik verzekerd ben bij fortis (ik heb een contract op datum en ik heb betaald).
- Kan ik van fortis eisen dat zei dit oplossen => ik heb het contract, dat zij maar betalen aan ethias
- kan ik andere compensaties vragen
Steven
Re: bank zegt vorige verzekering niet op
Je vraagt best eerst aan fortis of zij je kunnen aantonen dat ze de polis bij ethias rechtsgeldig hebben opgezegd tegen de vervaldatum. En dat je bij hun een nieuwe polis hebt, en wanneer deze ingang heeft.
Het gebeurd al wel eens dat ondanks er een opzegging gebeurd is ,dat ethias alnog een rapel verstuurd.Betaal je deze,heb je uiteraard twee polissen aan je been.
Met twee brandpolissen ben je uiteraard niks natuurlijk.
Is de polis bij ethias op de juiste vervaldatum opgezegd,kan je hun dit melden dat je niet gehouden bent om de premie te betalen.
Het gebeurd al wel eens dat ondanks er een opzegging gebeurd is ,dat ethias alnog een rapel verstuurd.Betaal je deze,heb je uiteraard twee polissen aan je been.
Met twee brandpolissen ben je uiteraard niks natuurlijk.
Is de polis bij ethias op de juiste vervaldatum opgezegd,kan je hun dit melden dat je niet gehouden bent om de premie te betalen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Bij navraag in Fortis hebben zij het aangetekend schrijven verstuurd en zegt ethias dat ze niet zijn aangekomen... wat ik raar vind want waar zijn onze volmachten gebleven... Ik denk dus dat ik geen polis heb Bij Fortis en nog wel bij ethias.
Ik zou graag willen weten waar ik nu sta als consument?
Bedankt iedereen
Steven
Ik zou graag willen weten waar ik nu sta als consument?
Bedankt iedereen
Steven
Als je zeker bent dat je bij fortis geen polis hebt lopen en of hebt afgesloten tegen bepaalde ingangsdatum,en ze kunnen niet aantonen dat ze de polis bij etias hebben opgzegd en geen premie bij fortis hebt betaald, en ze bevestigen je dat niet wit op zwart doe je er best aan de polis van ethias aan te houden en te betalen. Anders ben je niet gedekt.
Uitstel is geen afstel,en dan zal je je vervaldatum moeten nakijken tegen wanneer je dus wel je polis bij ethias kunt opzeggen.Deze hebben doorgans een looptijd van één jaar. Zodoende kun je dan wel tegen vervaldatum een nieuwe polis bij fortis aangaan,normaal verloopt dit zonder probleem.
Zoals je zegt " ik denk geen polis te hebben bij fortis " ben je niks mee, of je hebt er één of niet. Mogelijks wel tegen een bepaalde ingangsdatum.
Fortis moet je hiermede verder helpen, en als zij beweren de opzeg geldig gedaan te hebben, moeten zij de zaak verder voor je oplossen.
Uitstel is geen afstel,en dan zal je je vervaldatum moeten nakijken tegen wanneer je dus wel je polis bij ethias kunt opzeggen.Deze hebben doorgans een looptijd van één jaar. Zodoende kun je dan wel tegen vervaldatum een nieuwe polis bij fortis aangaan,normaal verloopt dit zonder probleem.
Zoals je zegt " ik denk geen polis te hebben bij fortis " ben je niks mee, of je hebt er één of niet. Mogelijks wel tegen een bepaalde ingangsdatum.
Fortis moet je hiermede verder helpen, en als zij beweren de opzeg geldig gedaan te hebben, moeten zij de zaak verder voor je oplossen.
Bedankt voor het antwoord... Ik ga bij Fortis erop hameren dat ze mij de premie teruggeven met behoud van intrest, zodat het precies is alsof het er niet is af geweest... Spijtig dat Fortis bij ons een steek laat vallen
toch nogmaals bedank voor u tijd
Steven
toch nogmaals bedank voor u tijd
Steven