Argenta gaat erop vooruit!
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Argenta gaat erop vooruit!
Verrichtingen bij Argenta zullen vanaf heden wat sneller verwerkt worden.
Volgend bericht vond ik vandaag bij het inloggen op het online-bankieren.
Nieuw: Vanaf 21 maart zullen alle verrichtingen die u via Argenta Internetbankieren registreert, onmiddellijk worden verwerkt.
Een overschrijving die vandaag moet worden uitgevoerd, zult u dan ook na validatie onmiddellijk verwerkt zien in uw menu verrichtingen.
Let dus bij de validatie goed op of alle gegevens correct zijn. Eens gevalideerd zal de verrichting niet meer gewijzigd of geannuleerd kunnen worden.
Enkel overschrijvingen die wachten op de gevraagde uitvoeringsdatum, zult u nu nog in uw betaalagenda zien bij in afwachting van verwerking.
De overschrijvingen en bestendige opdrachten met gevraagde uitvoeringsdatum in een weekend of op een feestdag, zullen de volgende bankwerkdag uitgevoerd worden.
Hou daarmee rekening bij het bepalen van een memodatum. Zo bent u er zeker van dat de begunstigde de betaling tijdig ontvangt.
Volgend bericht vond ik vandaag bij het inloggen op het online-bankieren.
Nieuw: Vanaf 21 maart zullen alle verrichtingen die u via Argenta Internetbankieren registreert, onmiddellijk worden verwerkt.
Een overschrijving die vandaag moet worden uitgevoerd, zult u dan ook na validatie onmiddellijk verwerkt zien in uw menu verrichtingen.
Let dus bij de validatie goed op of alle gegevens correct zijn. Eens gevalideerd zal de verrichting niet meer gewijzigd of geannuleerd kunnen worden.
Enkel overschrijvingen die wachten op de gevraagde uitvoeringsdatum, zult u nu nog in uw betaalagenda zien bij in afwachting van verwerking.
De overschrijvingen en bestendige opdrachten met gevraagde uitvoeringsdatum in een weekend of op een feestdag, zullen de volgende bankwerkdag uitgevoerd worden.
Hou daarmee rekening bij het bepalen van een memodatum. Zo bent u er zeker van dat de begunstigde de betaling tijdig ontvangt.
Re: Argenta gaat erop vooruit!
Iemand die dit reeds gemerkt heeft?
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Heb vandaag een kleine overschrijving gedaan en het bedrag was direct van mijn zichtrekening verdwenen.
ow zeker, da's idd een hele verbetering dan
Zal wel sneller van Uw zichtrekening zijn, vraag is wanneer de andere het op zijn rekening gestort krijgt. Van Argenta naar Argenta, zal snel zijn, geld blijft binnen de groep, Van Argenta naar KBC zal iets langer duren, vermoedt ik voor het daar terechtkomt.Zo zullen ze een pak minder intresten moeten betalen als het geld sneller van je rekening is. Kleine beetjes maken één groot.Nightwolf schreef:ow zeker, da's idd een hele verbetering dan
Ik weet het niet hoor, ik overdenk maar iets.
Vroeger gingen beide traag (interne en externe overschrijvingen), nu gaat tenminste 1 van de 2 rapperludo schreef:Zal wel sneller van Uw zichtrekening zijn, vraag is wanneer de andere het op zijn rekening gestort krijgt. Van Argenta naar Argenta, zal snel zijn, geld blijft binnen de groep, Van Argenta naar KBC zal iets langer duren, vermoedt ik voor het daar terechtkomt.Zo zullen ze een pak minder intresten moeten betalen als het geld sneller van je rekening is. Kleine beetjes maken één groot.Nightwolf schreef:ow zeker, da's idd een hele verbetering dan
Ik weet het niet hoor, ik overdenk maar iets.
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
Voor mij is het in elk geval een groot voordeel... Zo laat ik mn loon op mn spaarrekening storten en schrijf dan over naar zichtrekenening als ik geld nodig heb.
Vroeger moest ik 1 a 2 dagen op voorhand al weten wat mijn uitgaven gingen zijn. Nu kan ik last-minute nog rap even geld overschrijven voor noodgevallen...
En hoe zit het met de valutadata? Gaan die ook in realtime?
Vaganzza schreef:En hoe zit het met de valutadata? Gaan die ook in realtime?
Kun je je nader verklaren, uit wat bestaat een valutadatum?
Is dat dd:mm:jjjj? Of is dat een timestamp dd:mm:jjjj:hh:mm:ss?
Ik dacht dat voorheen bij Argenta de overschrijving snel gebeuren alleen hadden ze naar melding toe van de eindgebruiker gewoon een trager systeem. Het alom geprezen Keytrade was dan weer een zeer traag in verwerking maar snel in melding naar eindgebruiker toe.
Je hebt bij de meeste banken een verrichtingsdatum en een valutadatum. Op basis van deze laatste worden de intresten gerekend.
Bv. bij sommige banken is de valutadatum = de verrichtingsdatum (normaal is dit bij Argenta zo), bij andere banken is de valutadatum = de verrichtingsdatum + 1 bankwerkdag.
Vandaar dat ik mij afvraag of Argenta nog steeds zijn oude systeem gebruikt ivm de valutadata. Stel dat ze sneller verwerken, maar de valutadatum 1 dag verschuiven dan ben je er niets mee vooruit
Ik hoop dat ik wat duidelijk ben.
Bv. bij sommige banken is de valutadatum = de verrichtingsdatum (normaal is dit bij Argenta zo), bij andere banken is de valutadatum = de verrichtingsdatum + 1 bankwerkdag.
Vandaar dat ik mij afvraag of Argenta nog steeds zijn oude systeem gebruikt ivm de valutadata. Stel dat ze sneller verwerken, maar de valutadatum 1 dag verschuiven dan ben je er niets mee vooruit
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Vaganzza schreef:Je hebt bij de meeste banken een verrichtingsdatum en een valutadatum. Op basis van deze laatste worden de intresten gerekend.
Vandaar dat ik mij afvraag of Argenta nog steeds zijn oude systeem gebruikt ivm de valutadata. Stel dat ze sneller verwerken, maar de valutadatum 1 dag verschuiven dan ben je er niets mee vooruitIk hoop dat ik wat duidelijk ben.
Inderdaad Argenta dat de naam heeft om traag te zijn is even snel of zelfs sneller dan andere banken die de naam hebben om snel te zijn. Ik heb het een paar weken terug in een topic geplaatst van overschrijving van 1 bank naar verschillende andere banken en dan was Argenta bijvoorbeeld sneller dan Keytrade.
Ik vraag me af bij welke bank ludo zit.
.
Tijd dat ze bij Fortis ook eens ervoor zorgen dat uitgaande overschrijvingen direct zichtbaar van de rekening gaan.
Bij Fortis is dat na enkele minuten en zijn onmiddellijk doorgestuurd naar de clearing. Ze komen dus niet in een batch terecht.Campzie schreef:Tijd dat ze bij Fortis ook eens ervoor zorgen dat uitgaande overschrijvingen direct zichtbaar van de rekening gaan.
Ludo is bij verschillende banken fredd,, maar zoals ik op einde van mijn vorige tekst al meedeelde ,maar je overlezen hebt vermoedt ikfredd schreef:Vaganzza schreef:Je hebt bij de meeste banken een verrichtingsdatum en een valutadatum. Op basis van deze laatste worden de intresten gerekend.
Vandaar dat ik mij afvraag of Argenta nog steeds zijn oude systeem gebruikt ivm de valutadata. Stel dat ze sneller verwerken, maar de valutadatum 1 dag verschuiven dan ben je er niets mee vooruitIk hoop dat ik wat duidelijk ben.
Inderdaad Argenta dat de naam heeft om traag te zijn is even snel of zelfs sneller dan andere banken die de naam hebben om snel te zijn. Ik heb het een paar weken terug in een topic geplaatst van overschrijving van 1 bank naar verschillende andere banken en dan was Argenta bijvoorbeeld sneller dan Keytrade.
Ik vraag me af bij welke bank ludo zit.
.
" IK WEET HET NIET HOOR ?? IK OVERDENK MAAR IETS "
Volgens mij is valudadatum = verrichtingsdatum...
Ik heb geld overgeschreven van spaar naar zichtrekening, en ongeveer een half uurtje later heb ik het geld afgehaald.
Gingen die 2 niet gelijk zijn, dan kon ik het volgens mij niet direct afhalen![Huh? ???](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/huh.gif)
Ik heb geld overgeschreven van spaar naar zichtrekening, en ongeveer een half uurtje later heb ik het geld afgehaald.
Gingen die 2 niet gelijk zijn, dan kon ik het volgens mij niet direct afhalen
![Huh? ???](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/huh.gif)
a small step for man, a giant leap for Argenta...
werkt fantastisch
werkt fantastisch