Termijnrekening op 7 jaar aan 3.61% netto?
TIP
Re: Termijnrekening op 7 jaar aan 3.61% netto?
De kans dat de intresten in de komende 5 jaar zullen stijgen is vrij hoog. En dan zal je het je beklagen dat je vastzit aan dergelijke lage rentes.beginner schreef:Ook al staan de rentes van de termijnrekeningen momenteel het laagst in jaren, blijft het niet steeds winstgevender om toch een termijnrekening te verkiezen boven een spaarrekening?
...
(als de intresten ongeveer gelijk zullen blijven de komende 5 jaar)
...
Re: Termijnrekening op 7 jaar aan 3.61% netto?
Niemand heeft een glazen bol.Op korte termijn heb je gelijk maar ik verwacht niet dat de rente tussen dit en vijf jaar zo laag gaat blijven.Moest de rente een beetje stijgen gaat het geld om geld zijn.Stijgt ze verder dan doe je "verlies".Alhoewel dit ook niet zo groot gaat zijn.Ik parkeer mijn geld voorlopig op een spaarrekening en wacht af en hoop op betere tijden.beginner schreef:Ook al staan de rentes van de termijnrekeningen momenteel het laagst in jaren, blijft het niet steeds winstgevender om toch een termijnrekening te verkiezen boven een spaarrekening? (in de veronderstelling dat je dat bedrag voor een poos kan missen uiteraard)
De meest opbrengende spaarrekening is op dit moment FORTUNEO PLUS
40000euro levert na 1 jaar: 980euro
De meest opbrengende langetermijnrekening (voor 5 jaar) is op dit moment CKV
40000euro levert na 5 jaar: 6120euro. Dit betekent jaarlijks 1224euro (die je niet kan afhalen natuurlijk)
Dus het verschil bedraagt voor een bedrag van 40000euro toch ongeveer 250euro per jaar (als de intresten ongeveer gelijk zullen blijven de komende 5 jaar), wat de moeite loont om te doen?
Of mag je dit zo niet bekijken?
Graag jullie reactie of opmerkingen...