2 Hospitalisatieverzekeringen
2 Hospitalisatieverzekeringen
Hallo,
Even mijn situatie schetsen.
Een aantal jaren geleden kwam mijn werkgever met een hospitalisatieverzekering op de proppen waarbij ik en mijn vrouw voor elk 1€ per maand verzekerd zijn en de kinderen voor elk 0,50€ per maand. Dit was bij DKV, ik ben ingestapt.
Daarvoor (voor vrouw en kinderen er waren) had ik zelf al een hospitalisatieverzekering afgesloten bij CM. Ik wou deze niet opzeggen omdat ik DKV te duur vond om over te nemen bij een eventueel ontslag. Dus dan zou ik DKV niet overnemen en terugvallen op het goedkopere CM.
Ondertussen zijn we al wat jaren verder en blijf ik nu 92€ per jaar betalen aan CM. Lijkt me ondertussen wat gek...
Ik wil komaf maken met dat gedoe.
De optie die ik momenteel meest zie zitten is bij DKV een Horizon afsluiten, wat me op jaarbasis iets minder zal kosten dan de CM verzekering. En dan dus CM opzeggen. Bij ontslag/pensioen neem ik dan de "duurdere' DKV rekening over aan de premie voor m'n huidige leeftijd.
edit: valt me nu wel te binnen dat ik dan HORIZON moet betalen voor elk gezinslid, wat dus duurder uit zal komen dan CM...
Of bestaat er iets dat ik CM "in wacht" kan zetten? Ik bedoel geen premies meer betalen zolang ik bij DKV zit, eenmaal ik terug wil dan weer betalen en zonder wachttijd + aan de nu geldende premies weer verder doen? Lijkt me te mooi om te bestaan.
Zien jullie andere opties?
Alle goede raad welkom!
Bedankt.
K.
Even mijn situatie schetsen.
Een aantal jaren geleden kwam mijn werkgever met een hospitalisatieverzekering op de proppen waarbij ik en mijn vrouw voor elk 1€ per maand verzekerd zijn en de kinderen voor elk 0,50€ per maand. Dit was bij DKV, ik ben ingestapt.
Daarvoor (voor vrouw en kinderen er waren) had ik zelf al een hospitalisatieverzekering afgesloten bij CM. Ik wou deze niet opzeggen omdat ik DKV te duur vond om over te nemen bij een eventueel ontslag. Dus dan zou ik DKV niet overnemen en terugvallen op het goedkopere CM.
Ondertussen zijn we al wat jaren verder en blijf ik nu 92€ per jaar betalen aan CM. Lijkt me ondertussen wat gek...
Ik wil komaf maken met dat gedoe.
De optie die ik momenteel meest zie zitten is bij DKV een Horizon afsluiten, wat me op jaarbasis iets minder zal kosten dan de CM verzekering. En dan dus CM opzeggen. Bij ontslag/pensioen neem ik dan de "duurdere' DKV rekening over aan de premie voor m'n huidige leeftijd.
edit: valt me nu wel te binnen dat ik dan HORIZON moet betalen voor elk gezinslid, wat dus duurder uit zal komen dan CM...
Of bestaat er iets dat ik CM "in wacht" kan zetten? Ik bedoel geen premies meer betalen zolang ik bij DKV zit, eenmaal ik terug wil dan weer betalen en zonder wachttijd + aan de nu geldende premies weer verder doen? Lijkt me te mooi om te bestaan.
Zien jullie andere opties?
Alle goede raad welkom!
Bedankt.
K.
Re: 2 Hospitalisatieverzekeringen
Op uw specifieke vraag, wat u het beste doet in uw geval, kan ik niet direct antwoord geven, maar ik wat ik wél weet :
2 hospitalisatieverzekeringen tegelijk lopen hebben, heeft geen zin.
In het geval u effectief gehospitaliseerd moet worden, zul je in géén geval door 2 verzekeringen uitbetaald worden.
Ik zou je aanraden om bij je mutualiteit zélf eens te gaan informeren.
2 hospitalisatieverzekeringen tegelijk lopen hebben, heeft geen zin.
In het geval u effectief gehospitaliseerd moet worden, zul je in géén geval door 2 verzekeringen uitbetaald worden.
Ik zou je aanraden om bij je mutualiteit zélf eens te gaan informeren.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Mijn papa (69jaar) was aan het klagen dat zijn hospitalisatieverzekering van Argenta sterk was gestegen. Hij is zondag terug uit vakantie en toen heb ik hem er op atent gemaakt dat hij volgens mij toch nog kon overstappen naar CM als hij kon bewijzen dat hij ononderbroken verzekerd was bij een andere maatschappij. Hij ging dat een van de komende weken navragen en misschien zou hij dan effectief overstappen.
Als ik hier meer over hoor dan zal ik het hier wel posten.
Als ik hier meer over hoor dan zal ik het hier wel posten.
Stoppen met betalen bij de CM en als je weg wilt bij DKV kan je terug naar de CM zonder" straf".
DKV zou ik enkel houden als het betaald wordt door iemand anders (werkgever) want DKV is toch wel heel duur en uiteindelijk is het sop de kolen niet waard.
CM is wel betaalbaar doch misschien wat meer uitsluitingen.
DKV zou ik enkel houden als het betaald wordt door iemand anders (werkgever) want DKV is toch wel heel duur en uiteindelijk is het sop de kolen niet waard.
DKV is wel duur, maar biedt wel zoveel meer.Lukske schreef:DKV zou ik enkel houden als het betaald wordt door iemand anders (werkgever) want DKV is toch wel heel duur en uiteindelijk is het sop de kolen niet waard.
Gelukkig kan ik mijn DKV collectieve hospitalisatieverzekering nog laten doorlopen na mijn pensioen.
Moest dat niet het geval zijn dan zou ik nog voor DKV kiezen ondanks de hoge premie.
Ik zou nog liever op een ander item besparen om ze te kunnen betalen.
Voor mij is het van primair belang in een éénpersoonskamer terecht te komen als ik ernstig ziek ben.
Met een hospitalisatieverzekering van het ziekenfonds is dat onbetaalbaar.
[quote="TopeVoor mij is het van primair belang in een éénpersoonskamer terecht te komen als ik ernstig ziek ben.
Met een hospitalisatieverzekering van het ziekenfonds is dat onbetaalbaar.[/quote]
Alle begrip hiervoor. Echter, in vele ziekenhuizen zijn er vaak geen eenpersoonskamers meer beschikbaar. Kwestie van vraag en aanbod, weet je wel. Een "dure" hospitalisatieverzekering is dus zeker geen garantie op een eenpersoonskamer...
Met een hospitalisatieverzekering van het ziekenfonds is dat onbetaalbaar.[/quote]
Alle begrip hiervoor. Echter, in vele ziekenhuizen zijn er vaak geen eenpersoonskamers meer beschikbaar. Kwestie van vraag en aanbod, weet je wel. Een "dure" hospitalisatieverzekering is dus zeker geen garantie op een eenpersoonskamer...
Is dat zo?Lukske schreef:Stoppen met betalen bij de CM en als je weg wilt bij DKV kan je terug naar de CM zonder" straf".
Moet ik dan gewoon opzeggen, of is dit een andere procedure?
Premie CM wordt bepaald door instapleeftijd, ik vrees ook weer wachttijd dan...
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Als je het hospitaalplan opzegt en je op een later tijdstip de polis terug onderschrijft, zijn voorafbestaande aandoeningen en ziekten opnieuw uitgesloten voor een periode van vijf jaar.Persuader schreef:Is dat zo?Lukske schreef:Stoppen met betalen bij de CM en als je weg wilt bij DKV kan je terug naar de CM zonder" straf".
Moet ik dan gewoon opzeggen, of is dit een andere procedure?
Premie CM wordt bepaald door instapleeftijd, ik vrees ook weer wachttijd dan...
Als je het hospitaalplan wil opzeggen, een brief schrijven en deponeren in een witte brievenbus van de CM.
Ze aanvaarden via deze weg uw opzeg. Vraag wel een schriftelijke bevestiging van uw opzeg en dan is juridisch gezien alles in orde moest er hierover op later tijdstip een betwisting ontstaan.
GoGo schreef:[quote="TopeVoor mij is het van primair belang in een éénpersoonskamer terecht te komen als ik ernstig ziek ben.
Als de toestand ernstg is kom je zowieso in een éénpersoonskamer terecht zelfs al heb je dat niet gevraagd.
éénpersoonskamers zijn weggemeten geld. Ik betaal voor 2-persoons.
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Wanneer ge het serieus te pakken hebt krijgde inderdaad al wat sneller een eenpersoonskamer.Lukske schreef:GoGo schreef:[quote="TopeVoor mij is het van primair belang in een éénpersoonskamer terecht te komen als ik ernstig ziek ben.
Als de toestand ernstg is kom je zowieso in een éénpersoonskamer terecht zelfs al heb je dat niet gevraagd.
éénpersoonskamers zijn weggemeten geld. Ik betaal voor 2-persoons.
Dat deze weggesmeten geld zijn wanneer je niet ernstig ziek bent, staat open voor debat en is ieder zijn eigen ding.
Persoonlijk heb ik toch ook liever een eenpersoonskamer; ik apprecieer mijn privacy en geen last van vreemden op de kamer.