Autoverzekering Fortis opzeggen
Autoverzekering Fortis opzeggen
Ik was van plan mijn autoverzekering bij fortis niet te verlengen, maar ben het vergeten. Ik betaal nu 164 Euro meer per jaar dan ik bij Ethias zou betalen. Nu is er weer een papier toegekomen voor de volgende 6 maand te betalen. Hoe geraak ik daar zo snel mogelijk vanaf? Het contract loopt normaal tot april 2011.
Als ik nu opzeg, tot wanneer ben ik dan nog verzekerd?
Als ik nu opzeg, tot wanneer ben ik dan nog verzekerd?
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Autoverzekering Fortis opzeggen
De eenvoudigste manier om hier zo snel mogelijk vanaf te geraken (zonder contractbreuk te plegen) is de volgende:
Ge doet uw nummerplaat terug binnen en vraagt er een bewijsje van.
Hiermee kunde uwe polis bij de Foertis direct buiten smijten, aangezien ge geen auto meer hebt om te verzekeren.
Van de 3 maanden opzegtermijn is in dit geval dus geen sprake.
Je vraagt nieuwe nummerplaten aan, waarna je u opnieuw kan laten verzekeren bij de maatschappij naar keuze.
Ge doet uw nummerplaat terug binnen en vraagt er een bewijsje van.
Hiermee kunde uwe polis bij de Foertis direct buiten smijten, aangezien ge geen auto meer hebt om te verzekeren.
Van de 3 maanden opzegtermijn is in dit geval dus geen sprake.
Je vraagt nieuwe nummerplaten aan, waarna je u opnieuw kan laten verzekeren bij de maatschappij naar keuze.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Je nieuwe verzekeraar zorgt in jouw plaats om de opzeg te doen.
Je kan dus eigenlijk nu al naar Ethias of andere maatschappy gaan, en zij zorgen voor alles. Zo ben je steeds verzekerd.
En ben nog niet zo zeker of da lukt met andere platen aan te vragen.
Als je andere platen aankrijgt op dezelfde naam, ben je volgens mij verplicht om terug bij je vorige verzekeraar te gaan. Je hebt een bonus malus attest nodig, en via deze zien ze waar je verzekerd was. Volgns mij lukt dat niet en komen ze erachter.
Je kan dus eigenlijk nu al naar Ethias of andere maatschappy gaan, en zij zorgen voor alles. Zo ben je steeds verzekerd.
Als je andere platen aankrijgt op dezelfde naam, ben je volgens mij verplicht om terug bij je vorige verzekeraar te gaan. Je hebt een bonus malus attest nodig, en via deze zien ze waar je verzekerd was. Volgns mij lukt dat niet en komen ze erachter.
Of dat nu nog zo is, weet ik niet zeker, maar de gewoontes van de verzekeringen kennende, vermoed ik van wél.ludo schreef:Je nieuwe verzekeraar zorgt in jouw plaats om de opzeg te doen.
Vroeger was je in ieder geval verplicht om je autoverzekering terug bij dezelfde maatschappij te nemen, tot de verzekeringsperiode vervallen was.
Ludo heeft gelijk : de zekerste manier is om de opzeg te laten doen door je nieuwe verzekeraar.
Kan Ethias er dan wel voor zorgen dat ik er vroeger vanaf kan? Moet er dan geen schadevergoeding betaald worden aan Fortis? Zo ja, neemt Ethias dat dan op zich om een klant te winnen? Of is dat voor mijn rekening? Uiteindelijk wil ik goedkoper uitkomen.
Als je bij ethias bent nemen zij alles over en zorgen ervoor dat je opzeg korrekt gebeurd. Ervoor zorgen dat je er vroeger vanaf bent,zal niet gaan. Het kontrakt dat je bij fortis hebt zal nageleefd moeten worden tot de vervaldag.
Je kan ook nu zelf je opzeg doen bij fortis, wil je het niet vergeten.
Maar dan mag je niet vergeten op tijd bij een andere verzekering te gaan, anders rij je onverzekerd met je voertuig.En als je dan iets voorhebt..
Je kan ook nu zelf je opzeg doen bij fortis, wil je het niet vergeten.
Maar dan mag je niet vergeten op tijd bij een andere verzekering te gaan, anders rij je onverzekerd met je voertuig.En als je dan iets voorhebt..
Je zult uw termijn bij Fortis moeten uitdoen.Minstens drie maanden op voorhand opzeggen is de boodschap.Liefst aangetekend zodat je bewijzen hebt.Dus begin januari 2011.Ethias kan het beheer van het contract overnemen maar de premie zal niet veranderen.Uw huidige nummerplaat binnendoen en andere aanvragen is zeer riskant.U gaat dezelfde wagen op dezelfde persoon inschrijven en verzekeren.Oppassen daarmee.
De meeste verzekeringsmaatschappijen doen zonder problemen en gratis, je opzeg van je oude verzekering in jouw plaats, maar ze moeten (evenals jijzelf) de opzeggingstermijn die voorzien is in je contract respecteren.ozzy schreef:Kan Ethias er dan wel voor zorgen dat ik er vroeger vanaf kan? Moet er dan geen schadevergoeding betaald worden aan Fortis? Zo ja, neemt Ethias dat dan op zich om een klant te winnen? Of is dat voor mijn rekening? Uiteindelijk wil ik goedkoper uitkomen.
Een schadevergoeding voor vervroegde opzeg in jouw plaats betalen, is echter teveel van het goede gevraagd.
Ze sturen je dan een opzeggingsbrief op, die jij moet ondertekenen en terugsturen, samen met je nieuwe contract.
Dat nieuwe contract begint pas te lopen als je oude stopt.
Je hoeft dus niet te wachten om je nieuw contract af te sluiten, zelfs al zou het oude nog vele maanden moeten doorlopen.
Voordelen van dit systeem zijn :
-je kunt niet vergeten om tijdig op te zeggen (je nieuwe verzekering is verantwoordelijk);
-je hoeft de kosten van een aangetekend schrijven niet zélf te betalen.
Dit zijn zaken die veel voorkomen: willen veranderen van verzekering maar vergeten op te zeggen en dan nog een jaar moeten wachten tot je kan veranderen. Ik doe zoiets zo snel mogelijk na het besluit om te veranderen. Veel mensen denken "we hebben toch nog tijd genoeg en de volgende keer dat ze er aan denken zijn ze al te laat.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik ga even gebruik maken van dit topic om mijn vraag neer te schrijven.
Ik zit momenteel nog bij Mercator, maar deze heb ik opgezegd (drie maand voor de vervaldatum).
Nu is het zo dat ik zou willen switchen naar een andere autoverzekeraar, maar daar vragen ze een schadeattest. Mercator zegt nu dat ze dit pas opsturen als mijn huidige polis vervalt... Maar zolang ik dat papiertje niet heb, kan ik wel geen andere verzekaar aanspreken en zal dus op de vervaldag zonder autoverzekering komen te vallen.
Iemand ervaring hiermee?
Ik zit momenteel nog bij Mercator, maar deze heb ik opgezegd (drie maand voor de vervaldatum).
Nu is het zo dat ik zou willen switchen naar een andere autoverzekeraar, maar daar vragen ze een schadeattest. Mercator zegt nu dat ze dit pas opsturen als mijn huidige polis vervalt... Maar zolang ik dat papiertje niet heb, kan ik wel geen andere verzekaar aanspreken en zal dus op de vervaldag zonder autoverzekering komen te vallen.
Iemand ervaring hiermee?
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Je krijgt elk jaar opnieuw een factuur met je huidige BA graad. Met dat kan je naar een andere verzekeraar voor een offerte.
Het attest met uw schadeverleden sturen ze inderdaad zo laat mogelijk op, ge moest intussen eens een "wreed accident" veroorzaken.
Maar dat maakt niet uit, de nieuwe verzekeraar laat bij de offerte uw huidige BA graad dalen en met uw schade-attest ga je dit kunnnen staven, waardoor uw lagere BA graad behouden blijft.
Het attest met uw schadeverleden sturen ze inderdaad zo laat mogelijk op, ge moest intussen eens een "wreed accident" veroorzaken.
Maar dat maakt niet uit, de nieuwe verzekeraar laat bij de offerte uw huidige BA graad dalen en met uw schade-attest ga je dit kunnnen staven, waardoor uw lagere BA graad behouden blijft.
En de slogan van Mercator is/was 'waarom moeilijk doen'...
je kan altijd een schadeattest opvragen, zelfs als je de polis niet opzegt (bvb als je firmawagen krijgt en de werkgever vraagt dit attest). Tis gewoon Mercator die weer eens wilt dwars liggen, typisch voor die maatschappij.
je kan altijd een schadeattest opvragen, zelfs als je de polis niet opzegt (bvb als je firmawagen krijgt en de werkgever vraagt dit attest). Tis gewoon Mercator die weer eens wilt dwars liggen, typisch voor die maatschappij.