Fortis OBAM
TIP
Re: Fortis OBAM
Neen, die twee zijn qua koers onafhankelijk.Campzie schreef: Bedankt voor de uitleg.
Ik heb Obam via Fortis Bank maar merk nu op dat ik het Nederlandse Obam fonds ook had kunnen aankopen via Binckbank. Ik begrijp niet echt dat de NL en LUX tak een andere koers hebben. Het gaat toch om 1 totaalpakket?
De koers op zich heeft echter geen enkele betekenis, de startwaarde is ooit gekozen bij de oprichting van het fonds, wellicht is het LU fonds ooit verkocht aan een koers van 100 euro bij de oprichtingsdatum in 2004, om een mooi afgerond getal te hebben.
Zelfs al zou je de koers ooit gelijk gezet hebben, dan zou je zien dat die snel uit elkaar gaat lopen wegens het rendementsverschil (van 2004 tot nu zo'n 7%). Dat heeft dus geen enkele zin.
robokat schreef:Neen, die twee zijn qua koers onafhankelijk.Campzie schreef: Bedankt voor de uitleg.
Ik heb Obam via Fortis Bank maar merk nu op dat ik het Nederlandse Obam fonds ook had kunnen aankopen via Binckbank. Ik begrijp niet echt dat de NL en LUX tak een andere koers hebben. Het gaat toch om 1 totaalpakket?
De koers op zich heeft echter geen enkele betekenis, de startwaarde is ooit gekozen bij de oprichting van het fonds, wellicht is het LU fonds ooit verkocht aan een koers van 100 euro bij de oprichtingsdatum in 2004, om een mooi afgerond getal te hebben.
Zelfs al zou je de koers ooit gelijk gezet hebben, dan zou je zien dat die snel uit elkaar gaat lopen wegens het rendementsverschil (van 2004 tot nu zo'n 7%). Dat heeft dus geen enkele zin.
Het enige verschil is dus eigenlijk dat een Nederlander slechts 1 % beheerskosten moet betalen en wie investeert via het Luxemburgse fonds moet jaarlijks 1,5 % afstaan. Vandaar het verschil in rendement?
Het verschil is een dik procent, dus ergens blijft er toch iets "plakken" naast de beheerskost 
-
Polis23
Bovenstaande vragen en antwoorden zijn zodanig ter zake dat ze in werkelijkheid enkel het totale gebrek aan transparantie aantonen op deze "fondsen"markt.
Conclusie: afblijven wegens gebrek aan transparantie.
Conclusie: afblijven wegens gebrek aan transparantie.