Aandeelhouder in coöperatieve als ECOPOWER
TIP
Heeft iemand ervaring als aandeelhouder in een coöperatieve vennootschap (cvba) zoals ECOPOWER (http://www.ecopower.be" onclick="window.open(this.href);return false;)?
GOED of SLECHT?
Veel kan men er wel niet verliezen: 170 euro dividend per persoon is vrijgesteld van voorheffing; de verwachtte opbrengst per jaar is 6% netto per aandeel; één aandeel kost 250 euro.
Dus ongeveer 11 aandelen per persoon (wil men geen voorheffing betalen):
11 * 250 * 6% = 165 euro.
Nadelen:
- men kan er pas na 6 jaar uitstappen: als men niet meer van de jongste is en de aandelen zijn niet overdraagbaar… , WAT DAN??
- dit valt waarschijnlijk ook niet onder het beschermingsfonds of de depositobescherming???
Txs voor de eventuele raadgevingen,
Ruut
Heeft iemand ervaring als aandeelhouder in een coöperatieve vennootschap (cvba) zoals ECOPOWER (http://www.ecopower.be" onclick="window.open(this.href);return false;)?
GOED of SLECHT?
Veel kan men er wel niet verliezen: 170 euro dividend per persoon is vrijgesteld van voorheffing; de verwachtte opbrengst per jaar is 6% netto per aandeel; één aandeel kost 250 euro.
Dus ongeveer 11 aandelen per persoon (wil men geen voorheffing betalen):
11 * 250 * 6% = 165 euro.
Nadelen:
- men kan er pas na 6 jaar uitstappen: als men niet meer van de jongste is en de aandelen zijn niet overdraagbaar… , WAT DAN??
- dit valt waarschijnlijk ook niet onder het beschermingsfonds of de depositobescherming???
Txs voor de eventuele raadgevingen,
Ruut
-
freetotax2005
- Sr. Member

- Contacteer:
Re: Aandeelhouder in coöperatieve als ECOPOWER
Dit valt NIET onder het beschermingfonds of depositobescherming. Je koopt aandelen van een coöperatieve, dus ben je voor een deel ook eigenaar van de activa van de coöperatieve, dus dat zit wel goed denk ik.
Dat de aandelen niet zouden kunnen overgaan op eventuele erfgenamen weet ik niet zo zeker. Je kan ze niet doorverkopen / doorgeven aan iemand anders, maar denk wel dat je deze op erfgenamen kunnen overgaan. Voor alle zekerheid eens navragen bij ECOPOWER ?
Dat de aandelen niet zouden kunnen overgaan op eventuele erfgenamen weet ik niet zo zeker. Je kan ze niet doorverkopen / doorgeven aan iemand anders, maar denk wel dat je deze op erfgenamen kunnen overgaan. Voor alle zekerheid eens navragen bij ECOPOWER ?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Aandeelhouder in coöperatieve als ECOPOWER
de statuten zijn terug te vinden op de website:freetotax2005@yahoo.com schreef:Dit valt NIET onder het beschermingfonds of depositobescherming. Je koopt aandelen van een coöperatieve, dus ben je voor een deel ook eigenaar van de activa van de coöperatieve, dus dat zit wel goed denk ik.
Artikel 12. In geval van overlijden, faillissement, kennelijk onvermogen of onbekwaamheid van een vennoot, ontvangen zijn erfgenamen, schuldeisers of wettelijke vertegenwoordigers de waarde van zijn aandeelbewijzen overeenkomstig de bovenvermelde bepalingen.
wat die 6% betreft, dat is vastgesteld door de overheid dus als die vinden dat 3% eigenlijk genoeg is...
ecopower heeft bovendien nog altijd niet genoeg nieuwe projecten om het toestromende geld in te stoppen en het zou kunnen dat ze op een bepaald moment niet meer in staat zijn om die 6% te geven
dat zou dit jaar opgelost moeten zijn, we zullen zien