Testaankoop - bedenkelijke samenwerking met overheid.
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Testaankoop - bedenkelijke samenwerking met overheid.
Van waar komen deze inkomsten dan wel ? Het zijn in ieder geval geen uitzonderlijke inkomsten. Als men de jaarrekening van TA jaar na jaar bekijkt zijn ze volledig in lijn met de vorige jaren. Dit wel zeggen dat de laatste jaren TA 1/3 van haar inkomsten uit "andere activiteiten" haalt.Louise schreef:In de link die in een vorig topic staat (TA-doelstellingen), staat nergens dat de zogenaamde “inkomsten uit andere activiteiten” gelijk staan aan "commerciële" inkomsten.
Waarom zouden ze procederen denk je ? Als je een TA logo wil gebruiken als handelaar gaat dit niet zonder met TA te onderhandelen. Ze stellen dan hun diensten voor. Als bedrijf kan je niet zomaar gratis voor niets vermelden dat je voorwaarden zijn goedgekeurd door TA.TA heeft nog nooit financiële voordelen gehaald uit samenwerking met leveranciers/fabrikanten.
Telkens er een bepaald merk probeert zijn naam te linken aan die van TA, gaat deze laatste daar onmiddellijk tegen procederen én wint ook telkens.
Voor energie biedt de overheid zelf een site aan om de vergelijking te maken. Onafhankelijke spelers kunnen trachten nog een betere site te maken en zo een publiek aan te spreken. In dit geval verwijst de FOD exclusief naar TA.Van wie het voorstel (uit dit topic) uiteindelijk uitgegaan is, is van geen belang. Dit soort dingen zijn altijd het gevolg van voorafgaande maandenlange onderhandelingen tussen beide partijen, en dit is zoals eerder uitgelegd geen alleenstaand geval.
Er is een groot verschil tussen lobbyen, wat inderdaad ook tot de activiteiten van TA behoort, en exclusief samenwerken.
Mag niet.Ik heb nog nooit klanten aangebracht bij TA.
Maar ik heb “toevallig” veel kennissen die maar al te graag mijn tijdschriften komen lenen, of mij vragen om voor hen iets op te zoeken in TA en hen door te mailen.
Kan je voor ons eens vragen waar de "inkomsten uit andere activiteiten" betrekking op hebben ?Ik ben ook zo goed (of zo zot) om af en toe, goede raad uit TA op dit forum te gooien, met de bedoeling om mijn medemensen te helpen.
Maar ik zal dat misschien beter niet meer doen, want het lijkt mij dat dit parels zijn voor de zwijnen. (of waren dat stieren ?)
Wat betreft dat forum van TA : iedereen kan daar ook zijn zwijnerijen over TA zélf opzetten.
Doe dat misschien in het vervolg daar maar op![]()
Voor officiële antwoorden van TA zélf, moet men lid zijn en eerst aanloggen.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Kan je voor ons eens vragen waar de "inkomsten uit andere activiteiten" betrekking op hebben ?[/quote]Ik ben ook zo goed (of zo zot) om af en toe, goede raad uit TA op dit forum te gooien, met de bedoeling om mijn medemensen te helpen.
Maar ik zal dat misschien beter niet meer doen, want het lijkt mij dat dit parels zijn voor de zwijnen. (of waren dat stieren ?)
Wat betreft dat forum van TA : iedereen kan daar ook zijn zwijnerijen over TA zélf opzetten.
Doe dat misschien in het vervolg daar maar op![]()
Voor officiële antwoorden van TA zélf, moet men lid zijn en eerst aanloggen.
@stier : +1
Ik ben daar ook nieuwsgierig naar. 33% van de inkomsten is toch niet niets en dan zo een sluier daar rond trekken ? Is heel verdacht. Eens zien of we daar ooit een duidelijk antwoord gaan op krijgen.
Misschien is mijn boodschap niet duidelijk genoeg overgekomen, maar het is wel degelijk mijn bedoeling om niet langer mijn tijd te verdoen aan personen die het niet waard zijn (parels voor de zwijnen....).Louise schreef: .....
Ik ben ook zo goed (of zo zot) om af en toe, goede raad uit TA op dit forum te gooien, met de bedoeling om mijn medemensen te helpen.
Maar ik zal dat misschien beter niet meer doen, want het lijkt mij dat dit parels zijn voor de zwijnen.....
.
Ik zal de voordelen waarvan ik als lid van TA kan genieten voortaan voor mijzelf houden.
Verder staat het iedereen vrij om zélf zijn vragen aan TA te stellen, of elders op onderzoek uit te gaan.
Wij leven in een democratie en op dit forum mag iedereen zijn mening zeggen, zoals ik ook mijn mening gegeven heb.
Maar sommigen maken er hier een sport van om bepaalde instanties op voorhand af te breken. (zie TA, Rabo...)
Daar doe ik niet meer aan mee.
Ik wens jullie allemaal nog goede dromen toe
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)