kaart ingeslikt
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
kaart ingeslikt
Als mijn Keytrade bankkaart is ingeslikt door een KBC automaat (laten zitten bij vertrek) kan ik die dan normaal gaan afhalen in het KBC kantoor in kwestie?
Moet ik mijn kaart laten blokkeren (het is geen VISA).. een gewone bankkaart heb je toch altijd een code nodig voor (mis)gebruik...
Moet ik mijn kaart laten blokkeren (het is geen VISA).. een gewone bankkaart heb je toch altijd een code nodig voor (mis)gebruik...
Re: kaart ingeslikt
Ik zou eerst eens langsgaan in dat bewuste KBC kantoor, dus ik zou niet snel snel je kaart laten blokkeren. Je kaart zit in principe veilig in de machine die de kaart ingeslikt heeft.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
effe gebeld met KBC - kaart mag niet bijgehouden worden is is dus dadelijk verstuurd naar keytrade. Waarschijnlijk zal ik daar een nieuwe moeten bestellen... 20€
Da's minder, direct bellen naar Keytrade zou ik zeggen en horen wat ze daar zeggen.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Keytrade is een fijne bank, tot het moment dat je zoiets tegenkomt.
Blijkbaar zouden kaarten onmiddellijk geblokkeerd geraken als ze ingeslikt worden.
20 euro kost je dit
Blijkbaar zouden kaarten onmiddellijk geblokkeerd geraken als ze ingeslikt worden.
20 euro kost je dit
Het is mij één keer overkomen bij fortis met een deutsche bank kaart. Ik ging naar het loket en zei dat mijn kaart werd ingeslikt. Een medewerker haalde die uit het automaat, hield de kaart voor mijn neus en vroeg: "Bedoel je deze?". Ja, zei ik en toen zei hij: "Die kan ik je toch niet meegeven". Grrrrr...
heb een nieuwe aangevraagd... sommige banken vernietigen blijkbaar de kaarten die ze vinden van andere banken...
Als ze denken hiermee symphatie te wekken...
johan d schreef:heb een nieuwe aangevraagd... sommige banken vernietigen blijkbaar de kaarten die ze vinden van andere banken...
Als je een automaat van KBC gebruikt lijkt het mij logisch dat zij de reglementen maken voor als er iets misgaat.
@Limbo: Ik zou een mep verkocht hebben aan die man totdat hij kon bewijzen dat hij de recht had om de kaart te houden.
Ik was eens met vrienden naar Maastricht geweest en eentje zijn Rabobank(Van NL zelf, omdat hij NL'er is) kaartje was ingeslikt. Die vrouw zij binnen dat ze het er niet uit kon krijgen.
Ik was eens met vrienden naar Maastricht geweest en eentje zijn Rabobank(Van NL zelf, omdat hij NL'er is) kaartje was ingeslikt. Die vrouw zij binnen dat ze het er niet uit kon krijgen.
da's heel stoer van je maar ik weet nu toevallig van iemand die in een bank werkt dat ze een ingeslikte kaart van een andere bank echt niet mogen teruggeven maar moeten opsturen naar die bewuste bank.Fatih schreef:@Limbo: Ik zou een mep verkocht hebben aan die man totdat hij kon bewijzen dat hij de recht had om de kaart te houden.
Er zal maar toevallig iemand met een vals paspoort een kaart komen opeisen waarvan dan misbruik wordt gemaakt. Wie denk je dat er dan verantwoordelijk is en in de miserie zit?
Fatih schreef:@Limbo: Ik zou een mep verkocht hebben aan die man totdat hij kon bewijzen dat hij de recht had om de kaart te houden.
Zo werkt dat in Belgie niet.
Gisteren nog een juwelier in de bak gevlogen omdat hij voor de tweede keer was overvallen, en een gaan lopende overvaller doodgeschoten.
Die juwelier riskeert tot 30 jaar cel.
Ik denk dat een bank nooit een ingeslikte kaart van een andere bank gaat teruggeven in het kantoor zelf.
Als het een kaart betreft van dezelfde bank kunnen ze vragen dat je ervoor aftekent om ze terug te krijgen.
Bekijk het eens uit het standpunt van de bank. Ook mag er in jouw ogen een goede reden zijn, kaarten worden niet zomaar ingeslikt. Hoe kan een bank zeker zijn dat er geen fraude-mechanisme is ? Het is trouwens ook niet hun taak om dit na te pluizen als het niet om hun bankkaarten gaat.
Als het een kaart betreft van dezelfde bank kunnen ze vragen dat je ervoor aftekent om ze terug te krijgen.
Bekijk het eens uit het standpunt van de bank. Ook mag er in jouw ogen een goede reden zijn, kaarten worden niet zomaar ingeslikt. Hoe kan een bank zeker zijn dat er geen fraude-mechanisme is ? Het is trouwens ook niet hun taak om dit na te pluizen als het niet om hun bankkaarten gaat.
Ik vind dit soort zaken echt jammer. Stel je nu eens voor; Je kind word ontvoerd en jij schiet die ontvoerder dood en dan vlieg je nog eens lekker de bak in. Wie laat er nu zijn kind zomaar ontvoeren? Alleen goede ouders zouden achter hun kindje aanlopen.paul schreef:Fatih schreef:@Limbo: Ik zou een mep verkocht hebben aan die man totdat hij kon bewijzen dat hij de recht had om de kaart te houden.
Zo werkt dat in Belgie niet.
Gisteren nog een juwelier in de bak gevlogen omdat hij voor de tweede keer was overvallen, en een gaan lopende overvaller doodgeschoten.
Die juwelier riskeert tot 30 jaar cel.
Ontopic: Ik heb overdreven met mijn bericht.
-
- Newbie
- Contacteer:
Stier schreef:Ik denk dat een bank nooit een ingeslikte kaart van een andere bank gaat teruggeven in het kantoor zelf.
Vreemd was mijn Keytrade bankkaart eens vergeten in een Fortis automaat. Ben ze een paar dagen later gewoon kunnen gaan afhalen. De kaart was inderdaad geblokkeerd, maar een simpel mailtje naar Keytrade volstond om dit te verhelpen.
Ik begrijp de fuzz in dit topic dus van geen kanten
En hoe is het verder verlopen? Heb je effectief 20 euro moeten betalen of heeft Keytrade een commerciële geste gedaan?johan d schreef:effe gebeld met KBC - kaart mag niet bijgehouden worden is is dus dadelijk verstuurd naar keytrade. Waarschijnlijk zal ik daar een nieuwe moeten bestellen... 20€