Basis rente van banken?
TIP
-
Stoffe
Basis rente van banken?
Ik heb een vraag betreffende een hypothecaire lening.
Ik wil graag weten wat de waardemeter voor banken is om hun rentevoet vast te leggen? Hangt dit samen met de rente op lange termijn die ik op de beurs kan terugvinden?
Ik zit namelijk met hetvolgende probleem. Ik kocht een tijd geleden een grond aan een gunstige variabele rente. Ik wil graag nu bijlenen voor m'n huis aan dezelfde rente. Ik zoek een referentie om te bekijken of het nog realistisch is om zulke rente te verwachten van de bank.
Alvast bedankt voor uw antwoord
Ik wil graag weten wat de waardemeter voor banken is om hun rentevoet vast te leggen? Hangt dit samen met de rente op lange termijn die ik op de beurs kan terugvinden?
Ik zit namelijk met hetvolgende probleem. Ik kocht een tijd geleden een grond aan een gunstige variabele rente. Ik wil graag nu bijlenen voor m'n huis aan dezelfde rente. Ik zoek een referentie om te bekijken of het nog realistisch is om zulke rente te verwachten van de bank.
Alvast bedankt voor uw antwoord
Re: Basis rente van banken?
Volgens mij hanteren de banken hier verschillende criteria.Qoutiteit,grootte geleend bedrag,termijn,hoeveel verdien je,welke waarde staat er tgo,SSV,brand/familiale,enz.Net voor de crisis lagen de leningen en de rente op spaarboekjes niet ver uit elkaar.Nu liggen ze meer dan het dubbele uit elkaar.Spaarboekje +/- 2%,leningen 4à 4,5%(vast).De banken willen de verliezen zo snel mogelijk terug goed maken.Dat kan en zal alleen maar gebeuren op de kap van de gewone man die met de financiele crisis niks te maken had.
Laatst gewijzigd door Davy V op 30 april 2010, 11:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Basis rente van banken?
Ik geloof ook niet dat de banken hier 1 bepaald systeem voor gebruiken. Zelfs als je kijk hoe banken de rente op spaarboekjes bepalen, dat is voor elke bank anders.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!