Belgacom en Telenet trekken hun limieten serieus op
Re: Belgacom en Telenet trekken hun limieten serieus op
Ik heb tevergeefs naar een E-mail-adres gezocht, en daarom heb ik op hun website mijn vraag gesteld via hun "online-supportcenter" : een soort van "intern mail/invulformulier" om vragen te stellen.paul schreef:Voor belgacom weet ik het niet.
Maar voor telenet komt overschakelen naar een "lagere versnelling" telenet niet goed uit, en kost minsten al 50 euro activatiekosten. En voor de rest krijg je er geen info over.
Denk dat beide bedrijven absoluut willen vermijden, dat vele klanten nu een goedkoper internet willen gaan nemen. Dat zal voor die bedrijven net een brug te ver zijn vrees ik.
Uiteraard heb je het recht ertoe.
Ik stel voor dat je het aan Belgacom via mail vraagt. Hopelijk krijg je er een antwoord op, want het zal zeker bij hen niet in goede aarde vallen.
Overigens voor telenet ben ik ook benieuwd hoe juist moet.
Maar zoals reeds gezegd, kreeg ik als antwoord dat zij op deze vraag niet kunnen antwoorden via dit kanaal.
Paul, je zal dus wel gelijk hebben : zowel Telenet als Belgacom zullen kost wat kost proberen te vermijden dat klanten naar een goedkoper systeem willen overschakelen.
"Op mijn vraag op hun "online supportcenter", kreeg ik het antwoord dat zij mij via dit kanaal geen antwoord kunnen bezorgen op deze vraag."
Of heel assertief reageren, en stellen dat het u niet interesseert of ze geen antwoord via welk kanaal dan ook niet willen bezorgen.
Vraag gewoon dat zij u binnen de 72 uur de werkwijze uitleggen hoe je naar een goedkoper internet kan overschakelen.
Indien zij dit niet wensen te doen ( "geen antwoord kunnen bezorgen ") , dat je dan naar telenet overschakelt, en dat ze dan in voorkomend geval de procedure uitleggen om het abonnement op te zeggen.
Zelfs als je die procedure kent, dan vraag je om reden van blufpoker best toch de reden hoe je het abonement moet opzeggen.
Een andere methode die eventueel werkt, is als je naar belgacom belt, en daar onmiddellijk de naam van je gesprekspartner eist.
En vervolgens eist dat hij/zij je vraagt binnen de 72 uur oplost, of anders klacht bij de directie indient met vermelding van de naam van je gesprekspartner.
Of heel assertief reageren, en stellen dat het u niet interesseert of ze geen antwoord via welk kanaal dan ook niet willen bezorgen.
Vraag gewoon dat zij u binnen de 72 uur de werkwijze uitleggen hoe je naar een goedkoper internet kan overschakelen.
Indien zij dit niet wensen te doen ( "geen antwoord kunnen bezorgen ") , dat je dan naar telenet overschakelt, en dat ze dan in voorkomend geval de procedure uitleggen om het abonnement op te zeggen.
Zelfs als je die procedure kent, dan vraag je om reden van blufpoker best toch de reden hoe je het abonement moet opzeggen.
Een andere methode die eventueel werkt, is als je naar belgacom belt, en daar onmiddellijk de naam van je gesprekspartner eist.
En vervolgens eist dat hij/zij je vraagt binnen de 72 uur oplost, of anders klacht bij de directie indient met vermelding van de naam van je gesprekspartner.
Ik geloof niet dat ze er bij Belgacom zullen van wakker liggen, als ik zou dreigen om mijn abonnement op te zeggen.
Het antwoord (kunnen via dit kanaal geen antwoord bezorgen) dat ik kreeg op hun "online support", is trouwens een automatisch-no-reply-bericht, waarin ik doorverwezen wordt naar hun 0800-tel.nummers.
Uit ondervinding weet ik, dat ze je daar eerst gemiddeld 20 minuten aan het lijntje houden, om dan tóch nog nergens te staan.
Als je een bediende/telefonist krijgt, die geen correct antwoord geeft, heb je geen enkel bewijs in handen.
Daarom ga ik liefst schriftelijk te werk. Maar er is behalve hun online-support, geen enkel e-mail-adres te vinden, noch een faxnummer. De enige mogelijke oplossing is dus een brief per post.
Sinds gisterenavond ligt ook hun website plat. Vermoedelijk wegens de aangekondigde aanpassingen vanaf vandaag.
Enige andere mogelijke optie is naar één van hun Belgacom-telefoonwinkels stappen.
Het antwoord (kunnen via dit kanaal geen antwoord bezorgen) dat ik kreeg op hun "online support", is trouwens een automatisch-no-reply-bericht, waarin ik doorverwezen wordt naar hun 0800-tel.nummers.
Uit ondervinding weet ik, dat ze je daar eerst gemiddeld 20 minuten aan het lijntje houden, om dan tóch nog nergens te staan.
Als je een bediende/telefonist krijgt, die geen correct antwoord geeft, heb je geen enkel bewijs in handen.
Daarom ga ik liefst schriftelijk te werk. Maar er is behalve hun online-support, geen enkel e-mail-adres te vinden, noch een faxnummer. De enige mogelijke oplossing is dus een brief per post.
Sinds gisterenavond ligt ook hun website plat. Vermoedelijk wegens de aangekondigde aanpassingen vanaf vandaag.
Enige andere mogelijke optie is naar één van hun Belgacom-telefoonwinkels stappen.
'cds-ci2-prod@belgacom.be'
Adres op het forum van testaankoop gevonden,
Een volle encylopedie klachten over belgacom zijn daar te vinden op het forum
Bedankt voor de tip.paul schreef:'cds-ci2-prod@belgacom.be'
Ik zal het via dit mail-adres nog eens proberen, en hou jullie op de hoogte.
Intussen had ik trouwens reeds een 2de keer contact genomen, via hun online-support, maar deze keer niet met de vraag "hoe moet dit ?", maar onder een andere rubriek en met de directe opdracht om mijn abonnement te veranderen.
Ik kreeg echter exact hetzelfde antwoord : dus gewoon een automatische doorverwijzing naar hun 0800-tel.nrs.
Louise,
Maar wel heel assertief zijn tov belgacom, laat hun maar voelen dat je wil overlopen.
Eventueel op testaankoop een berichtje plaatsen, maar daar zit een overijverige werknemer belgacom te verdedigen
Maar wel heel assertief zijn tov belgacom, laat hun maar voelen dat je wil overlopen.
Eventueel op testaankoop een berichtje plaatsen, maar daar zit een overijverige werknemer belgacom te verdedigen
Zoals beloofd hou ik jullie op de hoogte van het verdere verloop van mijn aanvraag tot overstap naar een lagere Belgacom-internetformule.
Het door Paul aangebrachte e-mail adres schijnt te werken. (denk ik toch)
Tenminste : ik heb van Belgacom een brief ontvangen : "Bevestiging van uw aanvraag tot conversie".
Daarin wordt vermeld dat mijn oude Internet-Go wordt vervangen door het nieuwe (lager en goedkoper) Internet-Comfort.
Er wordt in de brief niet vermeld of dit als antwoord op mijn e-mail is, of op mijn 2de bericht op hun "online-support".
Daar ik op dat laatste doorverwezen werd naar een 0800-tel.nr, maar ik niet gebeld heb, vermoed ik dus dat ik de brief kreeg, als reactie op mijn e-mail.
@Paul,
Voor de goede verstandhouding : ik heb niet gedreigd met opzeg, of geblufpokerd of zo.
Gewoon op de man/vrouw af, geschreven dat ik tengevolge hun brief over de Belgacom-boost, gratis wens over te schakelen naar Internet Comfort, zoals voorzien is in de opmerking, onderaan hun brief.
Het door Paul aangebrachte e-mail adres schijnt te werken. (denk ik toch)
Tenminste : ik heb van Belgacom een brief ontvangen : "Bevestiging van uw aanvraag tot conversie".
Daarin wordt vermeld dat mijn oude Internet-Go wordt vervangen door het nieuwe (lager en goedkoper) Internet-Comfort.
Er wordt in de brief niet vermeld of dit als antwoord op mijn e-mail is, of op mijn 2de bericht op hun "online-support".
Daar ik op dat laatste doorverwezen werd naar een 0800-tel.nr, maar ik niet gebeld heb, vermoed ik dus dat ik de brief kreeg, als reactie op mijn e-mail.
@Paul,
Voor de goede verstandhouding : ik heb niet gedreigd met opzeg, of geblufpokerd of zo.
Gewoon op de man/vrouw af, geschreven dat ik tengevolge hun brief over de Belgacom-boost, gratis wens over te schakelen naar Internet Comfort, zoals voorzien is in de opmerking, onderaan hun brief.
Ik heb mijn nieuwe Belgacom-faktuur van maart ontvangen met de door mij aangevraagde lagere internet-formule.
Er werd mij dus slechts 31,55 € gefaktureerd voor mijn nieuwe Internet Comfort-formule.
Dit is een maandelijkse winst van 10,20 €. (door hen werd mij Internet Favorite voorgesteld aan 41,75 €.)
Met dank aan Vaganzza die deze besparingstip aanbracht in het openingsbericht.![Kiss :-*](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/kiss.gif)
Er werd mij dus slechts 31,55 € gefaktureerd voor mijn nieuwe Internet Comfort-formule.
Dit is een maandelijkse winst van 10,20 €. (door hen werd mij Internet Favorite voorgesteld aan 41,75 €.)
Met dank aan Vaganzza die deze besparingstip aanbracht in het openingsbericht.
![Kiss :-*](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/kiss.gif)
En dan zijn er ook nog adsl providers die nog goedkoper zijn, je zou dus nog kunnen besparen.Louise schreef:Ik heb mijn nieuwe Belgacom-faktuur van maart ontvangen met de door mij aangevraagde lagere internet-formule.
Geld maakt niet gelukkig, maar liever ongelukkig met, dan zonder
Dat klopt : als lid van Test-Aankoop ga ik regelmatig kijken in hun berekeningstabellen, waar ik veel interessantere internetverbindingen vind voor mijn(ons) gebruikersprofiel.mijn_geld schreef:En dan zijn er ook nog adsl providers die nog goedkoper zijn, je zou dus nog kunnen besparen.Louise schreef:Ik heb mijn nieuwe Belgacom-faktuur van maart ontvangen met de door mij aangevraagde lagere internet-formule.
Maar : ik kan mijn man niet overtuigen om te veranderen.
![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
Neem DXADSL super stabiel en spotgoedkoop nl. 35€ per maand voor 80-100 GB ik heb het al 2 jaar en ben zeer TEVREDEN !!!
Als je ADSL kan nemen, zou ik zonder twijfel Dommel aanraden! Denk dat niemand beter doet ...
Dat de gebruiker "BigBank" speciaal registreert om dit te vertellen zal wel boekdelen spreken zeker![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Dat de gebruiker "BigBank" speciaal registreert om dit te vertellen zal wel boekdelen spreken zeker
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Laatst gewijzigd door Zorba op 5 mei 2010, 14:05, 1 keer totaal gewijzigd.
sorry, maar met DXADSL heb ik heel slechte ervaring. Na ongeveer 10 maanden werd mijn verbinding verbroken dit na een algemene panne vanweg DX. Ze vonden het niet hoe ze mijn verbinding moesten herstellen. Na uren bellen en vragen zeiden ze dat Belgacom mijn verbinding had verbroken.
Begrijpe wie het kan. Ik ben direct overgestapt en heb nooit meer iets van hun vernomen
![Huh? ???](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/huh.gif)
Als je geen vaste telefoon meer in huis hebt, dan moet je bij alle alternatieve ADSL providers ook nog je raw copper lijn bijtellen (10 Euro).
Bij Belgacom abonnementen is dit echter 0 Euro.
Dus eigenlijk ben je bij Belgacom goedkoper af.
En nee, ik ben geen stalknecht van Didier Bellens.
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Das ook de reden waarom ik nog niet eens overweeg om over te stappen naar een alternatieve provider, ook al bieden ze misschien wat meer datavolume aan.Hilarius schreef:Als je geen vaste telefoon meer in huis hebt, dan moet je bij alle alternatieve ADSL providers ook nog je raw copper lijn bijtellen (10 Euro).
Wil het dan door technische problemen niet lukken, dan schuiven ze de hete aardappel door naar Belgacom en sta je als klant in de kou.