Stortingen pensioensparen na afname na 60
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Stortingen pensioensparen na afname na 60
Ik heb hier een specifieke vraag aan mensen die beroepshalve of door ervaring weten hoe de vork in de steel zit.
Op 60 jaar wordt de belasting geheven op het pensioensparen.
1) Is het mogelijk na deze datum ongestraft kapitaal af te nemen of moet men wachten tot 65?
2) Is dit zowel zo voor de aandelenfondsen als voor de verzekeringsfondsen?
3) Blijft in bovenstaand geval de regl geldig dat men nog stortingen kan doen tussen 60 en 65 met belastingsvoordeel?
bv Pensioensparen NA belasting op 60 (2009) : 30.000
Afname van 25.000 of 30.000 in 2010
Blijft de mogelijkheid in dit geval om nog tot 64ste jaar belastingaftrekbare stortingen te doen voor pensioensparen?
1) Is het mogelijk na deze datum ongestraft kapitaal af te nemen of moet men wachten tot 65?
3) Blijft in bovenstaand geval de regl geldig dat men nog stortingen kan doen tussen 60 en 65 met belastingsvoordeel?
Blijft de mogelijkheid in dit geval om nog tot 64ste jaar belastingaftrekbare stortingen te doen voor pensioensparen?
Re: Stortingen pensioensparen na afname na 60
Indien het een kontrakt is dat gesloten werd voor uw 55 jaar.rob schreef:Ik heb hier een specifieke vraag aan mensen die beroepshalve of door ervaring weten hoe de vork in de steel zit.
1) ja
2) ja
3) ja
In principe kunt U geld afhalen, vanaf uw 60ste maar ik zou nooit de ganse som afhalen, omdat de bank dit kan interpreteren als een beeindiging van het kontrakt. Ik zou zeggen vraag dit aan uw bank.
Bij Ethias wordt dit zeer goed uitgelegd. Ook specifieke gevallen. Zie de linken.
http://www.ethias.be/nl/cpb/45-10/My_Et ... rdelen.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.ethias.be/nl/cpb/55-10/My_Et ... onensparen" onclick="window.open(this.href);return false;
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Stortingen pensioensparen na afname na 60
@ Lowietje
Dank voor de verwijzingen
Dank voor de verwijzingen