Argenta digipass en visakaart
Toen ik verleden week een online betaling wou doen met mijn Argenta Visakaart, viel het me op dat ik hiervoor mijn digipass moest gebruiken.
Ik doe gemiddeld een paar keer per maand online betalingen en dit is de eerste keer dat ik voor Visa ook de digipass nodig had.
Tot vorige maand moest ik alleen de gegevens van de kredietkaart intikken en de code op de achterkant.
Nu is het een stuk veiliger omdat je ook je geheime code moet ingeven.
Maar ook een stuk omslachtiger.
Is dit ook zo bij andere kredietkaarten ?
Ik doe gemiddeld een paar keer per maand online betalingen en dit is de eerste keer dat ik voor Visa ook de digipass nodig had.
Tot vorige maand moest ik alleen de gegevens van de kredietkaart intikken en de code op de achterkant.
Re: digipass en visakaart
Dat is nu algemeen ingevoerd voor alle kredietkaarten. Vindt het nu ook veel veiliger.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Neen bij andere kredietkaarten is die niet zo.Louise schreef:Toen ik verleden week een online betaling wou doen met mijn Argenta Visakaart, viel het me op dat ik hiervoor mijn digipass moest gebruiken.
Argenta had ons wel eens mogen verwittigen dat dit veranderd was, en als ze wel zouden verwittigd hebben dan is het blijkbaar niet duidelijk geweest voor iedereen
Re: Argenta digipass en visakaart
ik meen mij te herinneren (is wel al enkele weken geleden nu) dat ik met mijn fortis visakaart ook de digipass moest gebruiken bij een online betaling. Werd toen ook niet gecommuniceerd
Vandaag vind ik onderstaand bericht terug bij Argenta internetbankieren:
Beste Argenta-cliënt
Voortaan kunt u uw Digipass ook gebruiken om veilig online betalingen uit te voeren met uw debetkaart en uw kredietkaart. Kijk snel voor meer informatie op http://www.argenta.be" onclick="window.open(this.href);return false;.
Argenta maakt online betalen veiliger
https://www.spaargids.be/sparen/argenta ... arten.html" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.spaargids.be/sparen/argenta ... arten.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Nogal een geluk dat we spaargids.be hebben
Ik ben ingeschreven op de nieuwsbrief van Argenta, maar ik ontvang er quasi nooit één.
Zoiets zouden ze toch eens via een nieuwsbrief mogen aankondigen vind ik.
Ik wil niet negatief naar voren komen, maar noem het een positieve suggestie
Ik ben ingeschreven op de nieuwsbrief van Argenta, maar ik ontvang er quasi nooit één.
Zoiets zouden ze toch eens via een nieuwsbrief mogen aankondigen vind ik.
Ik wil niet negatief naar voren komen, maar noem het een positieve suggestie
Als dit enkel voor Visa is dan zal het systeem niet lang bestaan bij Argenta want ze vervangen al hun Visa kaarten door een Mastercard.
Intussen werd hier door de Webmaster een link geplaatst, waaruit blijkt dat het ook voor Mastercard is.Wook schreef:Als dit enkel voor Visa is dan zal het systeem niet lang bestaan bij Argenta want ze vervangen al hun Visa kaarten door een Mastercard.
Ik denk dat ze dit systeem toch enkel in België zullen gebruiken? Wanneer je dikwijls in het buitenland koopt dan ben je hier niets mee. Dan is Paypal nog steeds een beter alternatief.
zie pas nu dit topic. Gisteren snel een treinticket online kopen, moest ik ook mijn digipas gebruiken... Nu, veiliger is het zeker. Maar snel even online iets kopen wordt onmogelijk als je niet thuis bent (of digipas niet bij je hebt)
Toch wel ! Hangt af van site tot site en niet van de uitgever van de kaart.paul schreef:Neen bij andere kredietkaarten is die niet zo.Louise schreef:Toen ik verleden week een online betaling wou doen met mijn Argenta Visakaart, viel het me op dat ik hiervoor mijn digipass moest gebruiken.
Argenta had ons wel eens mogen verwittigen dat dit veranderd was, en als ze wel zouden verwittigd hebben dan is het blijkbaar niet duidelijk geweest voor iedereen
Het stond in de berichten, die men kan lezen als men inlogt een tijdje terug.Argenta had ons wel eens mogen verwittigen dat dit veranderd was, en als ze wel zouden verwittigd hebben dan is het blijkbaar niet duidelijk geweest voor iedereen
Ik weet nu wel niet als men het niet onmiddelijk leest, het nog een tweede keer aangeboden wordt. Of dat men markeert als gelezen.
Maar als ge naar berichten gaat, zult ge het vinden. In dit geval een link.
Lanius schreef:zie pas nu dit topic. Gisteren snel een treinticket online kopen, moest ik ook mijn digipas gebruiken... Nu, veiliger is het zeker. Maar snel even online iets kopen wordt onmogelijk als je niet thuis bent (of digipas niet bij je hebt)
Dat is inderdaad een groot nadeel. Ik doe ook soms online betalingen met mijn smartphone maar dat is ni niet meer mogelijk omdat ik die digipas nooit bijheb.
Ik geloof wel dat Argenta iets heeft laten weten via hun pc banking maar ik kende het systeem nog van toen ik bij fortis zat. Het is wel veiliger maar omslachtiger.