Retail Estates
TIP
Re: Retail Estates
Bedankt voor al die info. Ik heb besloten om pas in te stappen na 6 juli !
Ter info: in 2008 en 2009 vielen ex-dividend en de betaalbaarstelling samen, ik ga er dus vanuit dat het dit jaar niet anders is.
Ter info: in 2008 en 2009 vielen ex-dividend en de betaalbaarstelling samen, ik ga er dus vanuit dat het dit jaar niet anders is.
ik kan alleen maar constateren dat er op 2 juli 2009 een koersval was met daarbij ballonnetje dividend en op de website staat betaalbaarstelling 7 juli 2009 of dag +3
aangezien je vertrouwen hebt in Paul D'Hoore:
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... d=8R2F39IF" onclick="window.open(this.href);return false;
"In tegenstelling tot vroeger worden coupons nu niet meer uitbetaald op de ex-coupon-datum. In de regel gebeurt dat nu drie werkdagen later. Dat is onder meer het geval voor Belgische, Nederlandse en Franse aandelen."
dit jaar is betaalbaarstelling 6 juli 2010 en zou ex-dividend dus 1 juli moeten zijn
tenzij er iets veranderd is, dan hoor ik dat graag
aangezien je vertrouwen hebt in Paul D'Hoore:
http://www.nieuwsblad.be/article/detail ... d=8R2F39IF" onclick="window.open(this.href);return false;
"In tegenstelling tot vroeger worden coupons nu niet meer uitbetaald op de ex-coupon-datum. In de regel gebeurt dat nu drie werkdagen later. Dat is onder meer het geval voor Belgische, Nederlandse en Franse aandelen."
dit jaar is betaalbaarstelling 6 juli 2010 en zou ex-dividend dus 1 juli moeten zijn
tenzij er iets veranderd is, dan hoor ik dat graag
Mijn bron;
http://www.trivano.com/nl/aandeel/193/kalender/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.trivano.com/nl/aandeel/193/kalender/" onclick="window.open(this.href);return false;
02-07-2009 Notering ex-dividend
07-07-2009 Betaalbaarstelling dividend
Overigens ter info: Retail Estates stelt voor het dividend met 3,15 procent op te trekken tot 2,62 euro bruto in 2010.
07-07-2009 Betaalbaarstelling dividend
Overigens ter info: Retail Estates stelt voor het dividend met 3,15 procent op te trekken tot 2,62 euro bruto in 2010.
Op welke tijdshorizon moeten dit bekeken worden?
Ik beschouw Retail Estates als een alternatief voor belegging. De coupon levert jaar in jaar uit 5% netto. Toch het dubbel van een spaarrekening. De koers is redelijk stabiel.
Mvg,
Mvg,
robokat schreef:Er zijn er 3: Home Invest Belgium, Serviceflats Invest en Aedifica, maar allemaal weinig interessant om op in te stappen.paul schreef:Mogelijk is Aedifica de enigste vastgoedbevak waar 0% rv op moet betaald worden.
--------------------------------------------------------------------
Waarom zijn deze niet interessant? Persoonlijk ben ik geïnteresseerd in Serviceflats Invest...
Maar ik ben altijd kritisch, omdat het tenslotte over (mijn) geld gaat, dus waarom zou ik niet instappen?
IK ben vooral geïntereerd in het dividend. Het zou een een belegging op langere termijn zijn.
Bij onderstaande quote heb ik wel vraagtekens!
Wat nadat de vooropgezette doelstelling van 2000 serviceflats bereikt is?
------------------
Serviceflats Invest realiseert 6,4 miljoen euro winst
Maandag 19 april 2010
Vastgoedbevak Serviceflats Invest het voorbije jaar een operationeel vastgoedresultaat gerealiseerd van 6,94 miljoen euro. Het jaar voordien bedroeg het resultaat 6,46 miljoen. De nettowinst steeg van 153.264 euro tot 6,4 miljoen euro. Het jaar voordien moesten echter 5,7 miljoen euro financiële lasten worden ingeschreven, terwijl die het voorbije jaar beperkt bleven tot 75.167 euro.
De vastgoedbevak werd vijftien jaar geleden opgericht onder impuls van toenmalig minister van welzijn Wivina Demeester. Daarbij werd gestreefd naar de bouw van 2.000 serviceflats, waarbij beroep kon worden gedaan op subsidies van de Vlaamse oveheid. De doelstelling blijft ook nu nog steeds behouden, maar er wordt geen uitbreiding voorzien. Eind vorig jaar waren 1.262 serviceflats opgeleverd. Over vier jaar zouden de bouwdoelstellingen volledig moeten zijn gerealiseerd. (MH)
Express.be
------------------------
Momm schreef:
Waarom zijn deze niet interessant? Persoonlijk ben ik geïnteresseerd in Serviceflats Invest...
Maar ik ben altijd kritisch, omdat het tenslotte over (mijn) geld gaat, dus waarom zou ik niet instappen?
IK ben vooral geïntereerd in het dividend. Het zou een een belegging op langere termijn zijn.
Bij onderstaande quote heb ik wel vraagtekens!
Wat nadat de vooropgezette doelstelling van 2000 serviceflats bereikt is?
Dit is enkel interessant indien je werkelijk geinteresseerd bent in een service flat. De kostprijs van 1 aandeel is nu ca. 12.000 euro per stuk, maar zal in de loop der jaren terug zakken naar 6.000 euro, of een potentieel verlies van 6.000 euro. De details staan hier uitgelegd:
http://www.test-aankoop.be/invest/20100 ... 652310.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;
Nog een uitgestorven forum waar nabij het afsluiten van de kapitaalverhoging nog wat leven in geblazen moet worden.
Even in herinnering brengen: de kapitaalverhoging is een 'copycat' van de operatie die Cofinimmo begin mei afsloot:
Zes voorkeurrechten zijn nodig om in te tekenen op één nieuw aandeel Retail Estates tegen €60.50.
Gisteren 19 mei kon je bij verschillende brokers de voorkeurrechten nog benutten. Doordat Retail Estates even een dipje maakte beneden €64, gaf dit gedurende enkele uren een behoorlijke koersdruk op het voorkeurrecht. Ik kocht een klein pakketje om die meteen aan te bieden voor de kapitaalverhoging. Een gelukkige keuze achteraf bekeken, want de koers van Retail Estates herstelt vlot en het recht noteert intussen al opnieuw rond €0.80.
Retail Estates had voorafgaand aan de KV een schuldgraad van 51%. De KV was dus een mogelijkheid maar geen dwingende noodzaak.
Even in herinnering brengen: de kapitaalverhoging is een 'copycat' van de operatie die Cofinimmo begin mei afsloot:
Zes voorkeurrechten zijn nodig om in te tekenen op één nieuw aandeel Retail Estates tegen €60.50.
Gisteren 19 mei kon je bij verschillende brokers de voorkeurrechten nog benutten. Doordat Retail Estates even een dipje maakte beneden €64, gaf dit gedurende enkele uren een behoorlijke koersdruk op het voorkeurrecht. Ik kocht een klein pakketje om die meteen aan te bieden voor de kapitaalverhoging. Een gelukkige keuze achteraf bekeken, want de koers van Retail Estates herstelt vlot en het recht noteert intussen al opnieuw rond €0.80.
Retail Estates had voorafgaand aan de KV een schuldgraad van 51%. De KV was dus een mogelijkheid maar geen dwingende noodzaak.
Met de veiling van de scrips gisteren (tegen €1.17) is de kapitaalverhoging succesvol afgerond. De beurshandel is gisteren tot na de middag en de publicatie van een persbericht opgeschort geweest. De houders van niet uitgeoefende voorkeurrechen komen ditmaal dus niet van een kale reis thuis.
De nieuwe aandelen waren gisteren al op mijn effectenrekening bijgeschreven, maar de waardedatum van de betaling is 28 mei, zoals aangekondigd.
De nieuwe aandelen waren gisteren al op mijn effectenrekening bijgeschreven, maar de waardedatum van de betaling is 28 mei, zoals aangekondigd.
RET heeft vrijdag de resultaten van 1Q 2015-2016 gepubliceerd.
-De waarde van de vastgoedportefeuille stijgt tot bijna €1Mia
-Het huurresultaat stijgt met 8% en het netto courant resultaat stijgt met 13% (€7.47M) in vergelijking met de vergelijkbare periode vorig boekjaar.
-Netto actiefwaarde per aandeel bedraagt nu €52.52 (EPRA €54.9), wat een overwaardering van de koers (€72.74 slotkoers vrijdag) impliceert van 38.5% (32.5%)
-Dividend vooruitzichten voor het boekjaar 2015-2016 worden licht verhoogd met 3.2% tot €3.2 (voor 2014-2015 €3.10).
-Deze zwakke verhoging betekent dat RET ter plaatse blijft trappelen in mijn TVT ranking (dividend groei 2011-2016: 3.46% en TVT van 20.92 jaren)
-De waarde van de vastgoedportefeuille stijgt tot bijna €1Mia
-Het huurresultaat stijgt met 8% en het netto courant resultaat stijgt met 13% (€7.47M) in vergelijking met de vergelijkbare periode vorig boekjaar.
-Netto actiefwaarde per aandeel bedraagt nu €52.52 (EPRA €54.9), wat een overwaardering van de koers (€72.74 slotkoers vrijdag) impliceert van 38.5% (32.5%)
-Dividend vooruitzichten voor het boekjaar 2015-2016 worden licht verhoogd met 3.2% tot €3.2 (voor 2014-2015 €3.10).
-Deze zwakke verhoging betekent dat RET ter plaatse blijft trappelen in mijn TVT ranking (dividend groei 2011-2016: 3.46% en TVT van 20.92 jaren)
In zeer goede doen laatste weken.
De allerlaatste Retailtjes in mijn "buitenlandse" portefeuille verkocht.
naar zeezout score zijn ze nu pas de 12 bevak, en dus vliegen ze buiten.
toen waren ze nog met 5 WEB WEHB WDP HOMI en LEAS (dat 10% van retail heeft)
samen met de te verwachte opbrengst Pairi Daiza, en hopelijk CMB kan er weer geschoten worden.
De allerlaatste Retailtjes in mijn "buitenlandse" portefeuille verkocht.
naar zeezout score zijn ze nu pas de 12 bevak, en dus vliegen ze buiten.
toen waren ze nog met 5 WEB WEHB WDP HOMI en LEAS (dat 10% van retail heeft)
samen met de te verwachte opbrengst Pairi Daiza, en hopelijk CMB kan er weer geschoten worden.
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Bank Degroof verlaagt zijn advies van 'bijkopen' naar 'neutraal' omdat het aandeel de laatste weken sterk gepresteerd heeft. Wat zeezout reeds lang gezien had. . Het koersdoel blijft behouden op €80. Met een slotkoers van €77.50 zijn we dus bijna aan het einde van de rit.
oeps, heb ze terug, had in afwachting van bestemming voor de verkoop een bodemvis ordertje ingelegd en zitten terug in mijn buitenlandportefeuille. Alvast verkooporder gezet zoals vorige keer zolang er geen speculatie taks is.
Aankoopdatum en prijs terug toevoegen in mijn excel, dat ik ze niet na 5 maanden en 29 dagen verkoop !
zeezout de BEVAK speculant !
Aankoopdatum en prijs terug toevoegen in mijn excel, dat ik ze niet na 5 maanden en 29 dagen verkoop !
zeezout de BEVAK speculant !
luie belegger met voorliefde voor aandelen met stijgende dividenden die je heel Lang kan bijhouden en simpele regeltjes
Retail Estates boekte een groei van de nettohuurinkomsten van 14,5% en een toename van de winst per aandeel met 7,6%.
Een stevige portie resultaten volgens KBC Securities-analist Koen Overlaet-Michiels die zijn advies verhoogde van opbouwen naar kopen. Het koersdoel gaat van 82 naar 84 euro en laat ruimte voor 14% opwaarts potentieel.
Bron: Beurs bij 't ontbijt
Een stevige portie resultaten volgens KBC Securities-analist Koen Overlaet-Michiels die zijn advies verhoogde van opbouwen naar kopen. Het koersdoel gaat van 82 naar 84 euro en laat ruimte voor 14% opwaarts potentieel.
Bron: Beurs bij 't ontbijt