Hamburg Mannheimer - pensioensparen - ervaring
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Hamburg Mannheimer - pensioensparen - ervaring
Ik heb onlangs een contract afgesloten bij HM om aan pensioensparen te doen.
De agent waar ik dat contract bij afgesloten hebt wilt dat ik mijn eerste bedrag cash aan hem betaald of via overschrijving (maar dan moet de agent erbij zijn, zo ziet die dat ik dat betaald heb).
Heeft iemand hiermee ervaring?
De agent waar ik dat contract bij afgesloten hebt wilt dat ik mijn eerste bedrag cash aan hem betaald of via overschrijving (maar dan moet de agent erbij zijn, zo ziet die dat ik dat betaald heb).
Re: Hamburg Mannheimer - pensioensparen - ervaring
Nooit of te nimmer cash betalen. Altijd via overschrijving aan de firma, ook niet aan de tussenpersoon. Dat is een goede regel voor iedere legitieme transactie.
Dat de tussenpersoon er bij moet zijn is pure nonsens. De overschrijving is het bewijs op zich. Ik zou me toch serieuze vragen stellen bij dergelijk gedrag, dat lijkt me echt niet normaal.
Heb je het contract al in handen ?
Dat de tussenpersoon er bij moet zijn is pure nonsens. De overschrijving is het bewijs op zich. Ik zou me toch serieuze vragen stellen bij dergelijk gedrag, dat lijkt me echt niet normaal.
Heb je het contract al in handen ?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Als je nog niet gestort hebt, probeer nog om onder het contract uit te kunnen. Zolang je niet stort....
Ik denk dat je bij een verzerkeringscontract altijd 30 dagen tijd hebt om er onderuit te komen.
Zelf zou ik nooit bij HM klant worden, zeker na al die verwijderde berichten over HM die ik gelezen heb hier.
Zelf zou ik nooit bij HM klant worden, zeker na al die verwijderde berichten over HM die ik gelezen heb hier.
Dat eerste bedrag is puur de commissie van de agent. Ik zou dit dus niet doen! Ook zou ik je zeker en vast aanraden om heel die polis zo snel mogelijk te annuleren, tenzij je graag 31% van je spaarplan onder de vorm van kosten aan HM cadeau wil doen natuurlijk...Roos schreef:Ik heb onlangs een contract afgesloten bij HM om aan pensioensparen te doen.
Ik geprobeerd om dit te berekenen voor mijn eigen contract in dit topic:
viewtopic.php?f=5&t=9028&start=0
Indien de termijn waarin je kan afzien van het contract verstreken is kan je nog altijd je contract onmiddellijk premievrij laten verklaren, zonder één storting te doen. Gewoon een aangetekend schrijven naar de hoofdzetel zenden.
Roos,
De grote HM topic is inmiddels terug op dit forum:
viewtopic.php?f=5&t=818&hilit=manheimer#p7238" onclick="window.open(this.href);return false;
Wellicht is die wat lang om helemaal door te nemen, maar ik zou je toch aanraden om er eens in te bladeren. Je krijgt dan een goed idee waar je mee te maken hebt. In het kort: enorm veel verborgen kosten en de fabuleuze winsten van hun fonds worden langs geen kanten waar gemaakt. Heel wat getuigenissen van mensen die uiteindelijk veel minder overhouden dan ze er ooit instopten.
Je kan dan nog eens goed nadenken of je hier echt wil instappen.
De grote HM topic is inmiddels terug op dit forum:
viewtopic.php?f=5&t=818&hilit=manheimer#p7238" onclick="window.open(this.href);return false;
Wellicht is die wat lang om helemaal door te nemen, maar ik zou je toch aanraden om er eens in te bladeren. Je krijgt dan een goed idee waar je mee te maken hebt. In het kort: enorm veel verborgen kosten en de fabuleuze winsten van hun fonds worden langs geen kanten waar gemaakt. Heel wat getuigenissen van mensen die uiteindelijk veel minder overhouden dan ze er ooit instopten.
Je kan dan nog eens goed nadenken of je hier echt wil instappen.
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Bij mijn weten kan je pensioensparen op elk ogenblik stopzetten en uw geld opvragen.paul schreef:Ik denk dat je bij een verzerkeringscontract altijd 30 dagen tijd hebt om er onderuit te komen.
Dat er dan een minimum van 30% van uw kapitaal verdwijnt is logisch, wanneer je dit al hebt ingegeven op de personenbelasting.
Ik bedoelde het eigenlijk algemener met die 30 dagen om af te zien om een verzekeringscontract aan te gaan.
Inderdaad men kan evengoed gewoon stoppen met betalen.
Maar bij verzekeringscontracten in het algemeen ( bv brandverzekering ) geldt MI dat je 30 dagen bedenkttijd hebt, om het contract eventueel naar de prullenmand te verwijzen.
Inderdaad men kan evengoed gewoon stoppen met betalen.
Maar bij verzekeringscontracten in het algemeen ( bv brandverzekering ) geldt MI dat je 30 dagen bedenkttijd hebt, om het contract eventueel naar de prullenmand te verwijzen.