Verschil Visa en Mastercard?
- OpelZafira
- Full Member
- Contacteer:
Verschil Visa en Mastercard?
Onlangs heeft Argenta zijn gratis Visakaart vervangen door een gratis Mastercard. Wat is nu eigenlijk het verschil? In het Argentakantoor kon men mij daar niet echt op antwoorden.
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Verschil Visa en Mastercard?
Het "merk" is het enige verschil, alleszins voor de consument.
De voorwaarden die Argenta hanteert zijn dezelfde voor beide.
Visa zijn ze aan het vervangen door Mastercard en ik heb het vermoeden dat het voor Argenta wel voordeliger zal zijn. Al kan ik dit niet met zekerheid zeggen. Het lijkt me wel logisch gezien deze bank geen cent vraagt voor een kredietkaart.
De voorwaarden die Argenta hanteert zijn dezelfde voor beide.
Visa zijn ze aan het vervangen door Mastercard en ik heb het vermoeden dat het voor Argenta wel voordeliger zal zijn. Al kan ik dit niet met zekerheid zeggen. Het lijkt me wel logisch gezien deze bank geen cent vraagt voor een kredietkaart.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
MasterCard wordt op steeds meer plekken geaccepteerd. In het verleden had VISA een voorsprong op wereldwijde acceptatie, maar deze voorsprong wordt steeds kleiner. Alleen in minder ontwikkelde landen kunt u vaak beter met een VISA terecht. Voor de meeste ontwikkelde landen maakt het weinig tot niets uit of u een VISA of MasterCard heeft.
Mvg
Mvg
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Daar was vroeger inderdaad nogal wat verschil in.
Vooral buiten de Eurozone kon je eerder met Visa betalen dan met Mastercard.
Tegenwoordig zie ik op mijn reizen (zowel binnen als buiten Europa) dat beiden geaccepteerd worden.
Vooral buiten de Eurozone kon je eerder met Visa betalen dan met Mastercard.
Tegenwoordig zie ik op mijn reizen (zowel binnen als buiten Europa) dat beiden geaccepteerd worden.
- OpelZafira
- Full Member
- Contacteer:
En de gebruiksmodaliteiten? Hoe gebruik je de kaart?
Laatst gewijzigd door OpelZafira op 4 september 2012, 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Dat is net hetzelfde zoals bij VISA...
Zoals hierboven al aangegeven. Er is geen wezenlijk verschil tussen beide kaarten. Enkel het 'merk' is anders.
Ik heb nog een VISA kaart van Argenta, maar deze zijn ze geleidelijk aan aan het vervangen door Master Cards.
Zoals hierboven al aangegeven. Er is geen wezenlijk verschil tussen beide kaarten. Enkel het 'merk' is anders.
Ik heb nog een VISA kaart van Argenta, maar deze zijn ze geleidelijk aan aan het vervangen door Master Cards.
Ik moet toch bemerken dat in sommige Europese landen er toch een verschil is in acceptatiegraad. Zo kan je bv. in Duitsland in veel winkels enkel met MasterCard betalen, dit komt omdat in Duitsland heel wat banken enkel met MasterCard samenwerken en/of de goedkoopste kaarten MasterCard zijn en de duurdere VISA.
In Frankrijk heb je net het omgekeerde.
In Frankrijk heb je net het omgekeerde.
Maakt allemaal quasi niets uit. Het hangt af van de bank die de kaart uitgeeft wat de voorwaarden zijn.
Er zijn bijvoorbeeld meer verschillen tussen een Dexia Mastercard en een Citi Mastercard dan tussen een Citi visa en citi Mastercard
In Europa en de VS in ieder geval worden de meeste overal samen geaccepteerd. Zelfs in Cuba was dit het geval.
Ik heb nog maar 1 keer een situatie gekend waar ik mijn Mastercard niet kon gebruiken en Visa wel geaccepteerd was : in de IKEA in Breda.
Off topic : Ik woon nu al een tijdje in Nederland en ik moet zeggen, ze staan zeer vaak voor op ons en zijn veel efficiënter maar in het gebruik van Kredietkaarten leven ze nog in de middeleeuwen. Tijdens de solden kan je bijvoorbeeld heel vaak je kaart niet gebruiken. Dat heb ik in België nog nooit tegengekomen
Er zijn bijvoorbeeld meer verschillen tussen een Dexia Mastercard en een Citi Mastercard dan tussen een Citi visa en citi Mastercard
In Europa en de VS in ieder geval worden de meeste overal samen geaccepteerd. Zelfs in Cuba was dit het geval.
Ik heb nog maar 1 keer een situatie gekend waar ik mijn Mastercard niet kon gebruiken en Visa wel geaccepteerd was : in de IKEA in Breda.
Off topic : Ik woon nu al een tijdje in Nederland en ik moet zeggen, ze staan zeer vaak voor op ons en zijn veel efficiënter maar in het gebruik van Kredietkaarten leven ze nog in de middeleeuwen. Tijdens de solden kan je bijvoorbeeld heel vaak je kaart niet gebruiken. Dat heb ik in België nog nooit tegengekomen
Had vroeger een Visa kaart van Dexia. Doch door mogelijk fraude kreeg ik opeens een brief en een nieuwe... MasterCard.
Denk wel dat de banken hier de grote beslisser zijn en er aan verdienen, anders schakelen ze niet zomaar over.
In de 4 jaar dat ik mijn Mastercard heb, heb ik nooit een zaak gehad waar ik niet kon betalen met mastercard.
mvg
Denk wel dat de banken hier de grote beslisser zijn en er aan verdienen, anders schakelen ze niet zomaar over.
In de 4 jaar dat ik mijn Mastercard heb, heb ik nooit een zaak gehad waar ik niet kon betalen met mastercard.
mvg
Het grootste verschil tussen Visa en Mastercard is dat de Mastercard niet in de geldautomaten van alle landen (vooral in Afrika) aanvaard wordt: Met Visa-kaarten had ik nooit problemen, met de Mastercard wel. Ook in Engeland en Zweden moest ik soms zoeken naar een geldautomaat die mijn Mastercard aanvaarde, ook al stond het Mastercard logo op de automaat, werd de kaart soms geweigerd. Naast mijn Argenta-Mastercard heb ik daarom nu ook een VISA-kaart van Citibank aangeschaft.
Ik ben ben tevreden over VISA, helaas kan ik nu overstappen naar MasterCard en krijg ik 1% korting op elke aankoop.
Zou ik VISA laten vallen en kiezen voor Masgercard?
Zou ik VISA laten vallen en kiezen voor Masgercard?