Virtuele kredietkaart
Virtuele kredietkaart
Ik vroeg mij af of er een belgische bank is die virtuele kredietkaartnummers uitgeeft die rechtstreeks van de zichtrekening worden afgetrokken (m.a.w. zonder dat er een echte kaart achter moet zitten).
Ik weet dat Europabank die dienst bied voor zijn gratis visakaart, maar het idee is dat ik mij niet wil bezighouden met de afschriften van een kredietkaart maandelijks te inspecteren.
(Helaas zijn er nog steeds onlinewinkels die enkel creditcards aanvaarden)
Eigenlijk zoek ik iets zoals wirecard of billy.be, maar dan bij de bank zelf, en niet via een derde partij.
Bestaat er zo'n dienst, of leef ik weer in een utopie?
Ik weet dat Europabank die dienst bied voor zijn gratis visakaart, maar het idee is dat ik mij niet wil bezighouden met de afschriften van een kredietkaart maandelijks te inspecteren.
(Helaas zijn er nog steeds onlinewinkels die enkel creditcards aanvaarden)
Eigenlijk zoek ik iets zoals wirecard of billy.be, maar dan bij de bank zelf, en niet via een derde partij.
Bestaat er zo'n dienst, of leef ik weer in een utopie?
Re: Virtuele kredietkaart
Ik kan je niet helpen met je vraag over virtuele kredietkaartnummers; maar :rutifruti schreef: Ik vroeg mij af of er een belgische bank is die virtuele kredietkaartnummers uitgeeft die rechtstreeks van de zichtrekening worden afgetrokken (m.a.w. zonder dat er een echte kaart achter moet zitten).
Ik weet dat Europabank die dienst bied voor zijn gratis visakaart, maar het idee is dat ik mij niet wil bezighouden met de afschriften van een kredietkaart maandelijks te inspecteren.(Helaas zijn er nog steeds onlinewinkels die enkel creditcards aanvaarden)
als jij je "niet wil bezighouden met de afschriften van een kredietkaart maandelijks te inspecteren", dan zou je wel eens kunnen voor een onaangename verrassing komen te staan.
Het gebeurt immers regelmatig dat er bedragen ten onrechte van rekeningen afgaan; (al dan niet met kwaad opzet).
Je afschriften vergelijken met je werkelijke uitgaven, en onmiddellijk reageren als er iets niet klopt, is de enige manier om dat op te lossen.
Ik spreek uit eigen ondervinding.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Dat is juit het idee: als er geen kredietkaart is, kunnen er ook geen frauduleuse verrichtingen op gebeuren.Louise schreef: als jij je "niet wil bezighouden met de afschriften van een kredietkaart maandelijks te inspecteren", dan zou je wel eens kunnen voor een onaangename verrassing komen te staan.
Het gebeurt immers regelmatig dat er bedragen ten onrechte van rekeningen afgaan; (al dan niet met kwaad opzet).
Een virtueel nummer is slechts een beperkte tijd geldig. Het zou toch moeten lukken dat er dan juist iemand met die gegevens vandoor gaat?
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Je kan ook de Multi Card gebruiken van deze Italiaanse bank.
Gewoon het bedrag opladen dat je wenst te spenderen.
Frauduleuze verrichtingen onmogelijk.
Wel duur in gebruik.
http://www.montepaschi.be/nl/01_particu ... _multi.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Een kredietkaartnummer genereren op een debetkaart wordt niet gedaan.
Citibank heeft bij mijn weten de mogelijkheid om virtuele nummers te genereren. Eenmaal geldig bij een aankoop.
Dit is wel aan hun visa gelinkt én je zit met een kredietlijn opgescheept.
Gewoon het bedrag opladen dat je wenst te spenderen.
Frauduleuze verrichtingen onmogelijk.
Wel duur in gebruik.
http://www.montepaschi.be/nl/01_particu ... _multi.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Een kredietkaartnummer genereren op een debetkaart wordt niet gedaan.
Citibank heeft bij mijn weten de mogelijkheid om virtuele nummers te genereren. Eenmaal geldig bij een aankoop.
Dit is wel aan hun visa gelinkt én je zit met een kredietlijn opgescheept.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Louise schreef:
Mogen we dan ook weten wie of wat je mogelijks zou hebben kunnen oplichten ?
Kwestie dat andere personen zich daartegen kunnen beschermen.
Ik gebruik nu zo'n 10 jaar een kredietkaart en ik heb nog maar één keer een kaart moeten laten blokkeren omdat er misbruik werd gemaakt maar dat kwam gedeeltelijk door mijn eigen fout.
Ik snap niet dat sommige mensen denken dat ze met een kredietkaart automatisch in de schulden zullen geraken of slachtoffer zullen worden van oplichters of fraudeurs. Wanneer het gaat om een collectieve diefstal van gegevens bij één of ander bedrijf door hackers dan wordt het geld altijd terugbetaald maar als het je eigen fout is dan kan je meestal fluiten naar je geld zoals ik destijds. Je moet er gewoon verstandig mee omgaan.
Ik kan me ook niet inbeelden dat zo'n 'virtuele kredietkaart' gratis zou kunnen zijn. Daarvoor wordt zoiets door veel te weinig mensen gebruikt.
Ik snap niet dat sommige mensen denken dat ze met een kredietkaart automatisch in de schulden zullen geraken of slachtoffer zullen worden van oplichters of fraudeurs. Wanneer het gaat om een collectieve diefstal van gegevens bij één of ander bedrijf door hackers dan wordt het geld altijd terugbetaald maar als het je eigen fout is dan kan je meestal fluiten naar je geld zoals ik destijds. Je moet er gewoon verstandig mee omgaan.
Ik kan me ook niet inbeelden dat zo'n 'virtuele kredietkaart' gratis zou kunnen zijn. Daarvoor wordt zoiets door veel te weinig mensen gebruikt.
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Met een kredietkaart op zich is inderdaad niets mis.
Een aantal voorzorgsmaatregelen als voorzichtige burger volstaan in de meeste gevallen om misbruik te voorkomen.
Maar ja, zeg eens eerlijk, een mens moet tegenwoordig al een expert zijn op verschillende gebieden:
- mensen worden verwacht de "foortrucjes" te kennen van menig oplichter en banken willen, (bij manier van spreken) dat je uw kredietkaart aan uw billen vastplakt wanneer je achteraf niet wenst te worden geconfronteerd met de term "grove nalatigheid".
In de magazines van TA lees je regelmatig dat hun contact center moet tussenkomen in gevallen van misbruik.
- Iemand die online bankiert, wordt verondersteld zijn pc voldoende te beveiligen. Wie dit nalaat, kan naar zijn geld fluiten wanneer een hacker met uw geld aan de haal gaat. Tof, is iedere Belg nu plotseling een gediplomeerd informaticus?
Niet zelden ga ik de mensen hun "polleke vasthouden" en hun pc beveiligen volgens de regels van de kunst, met de nadruk om bepaalde voorzorgsmaatregelen in acht te nemen die iedereen toch moet kennen zeker.
Ik vind de beveiliging bij een welbepaalde bank ondermaats. Nadat ik hen heb aangeschreven hoe ik via hun internet-bankieren elke willekeurige klant van hen kan kaalplukken, hebben ze toch maar nagelaten hun beveiliging aan te passen.
En dan durven ze een modale burger "grove nalatigheid" aan hun been lappen, als die zijn kredietkaart wordt gestolen uit zijn eigen huis!
Ik noem dit eerder de verantwoordelijk bij een ander leggen.
Eigenlijk is het idee van een virtuele kredietkaart dus zo slecht nog niet.
Een aantal voorzorgsmaatregelen als voorzichtige burger volstaan in de meeste gevallen om misbruik te voorkomen.
Maar ja, zeg eens eerlijk, een mens moet tegenwoordig al een expert zijn op verschillende gebieden:
- mensen worden verwacht de "foortrucjes" te kennen van menig oplichter en banken willen, (bij manier van spreken) dat je uw kredietkaart aan uw billen vastplakt wanneer je achteraf niet wenst te worden geconfronteerd met de term "grove nalatigheid".
In de magazines van TA lees je regelmatig dat hun contact center moet tussenkomen in gevallen van misbruik.
- Iemand die online bankiert, wordt verondersteld zijn pc voldoende te beveiligen. Wie dit nalaat, kan naar zijn geld fluiten wanneer een hacker met uw geld aan de haal gaat. Tof, is iedere Belg nu plotseling een gediplomeerd informaticus?
Niet zelden ga ik de mensen hun "polleke vasthouden" en hun pc beveiligen volgens de regels van de kunst, met de nadruk om bepaalde voorzorgsmaatregelen in acht te nemen die iedereen toch moet kennen zeker.
Ik vind de beveiliging bij een welbepaalde bank ondermaats. Nadat ik hen heb aangeschreven hoe ik via hun internet-bankieren elke willekeurige klant van hen kan kaalplukken, hebben ze toch maar nagelaten hun beveiliging aan te passen.
En dan durven ze een modale burger "grove nalatigheid" aan hun been lappen, als die zijn kredietkaart wordt gestolen uit zijn eigen huis!
Ik noem dit eerder de verantwoordelijk bij een ander leggen.
Eigenlijk is het idee van een virtuele kredietkaart dus zo slecht nog niet.
In mijn geval was er geen sprake van oplichting.Louise schreef: Je afschriften vergelijken met je werkelijke uitgaven, en onmiddellijk reageren als er iets niet klopt, is de enige manier om dat op te lossen.
Door een vergissing van de Belgische vertegenwoordiger van een internationale reisorganisatie op een vakantiesalon, werd de reissom van een andere klant van mijn kredietkaart-afrekening afgeboekt op dezelfde datum als mijn eigen reis.
Dat gebeurde een aantal jaren geleden toen er nog niet met een geheime code gewerkt werd.
Ik heb dat vrij vlug kunnen rechtzetten door alle betrokken partijen onmiddellijk te contacteren; (BCC, de vertegenwoordiger van de reisorganisatie, en de begunstigde : het vakantieverblijf elders in Europa dat mijn betaling ontving voor de andere klant).
Ik hoefde dus niets te blokkeren, en kreeg de te onrechte afgehouden som terugbetaald met de nodige excuses.
Had ik echter mijn rekeningen niet nagekeken, dan was ik gezien voor een vrij groot bedrag.
Maar o.a. in Test-Aankoop en in radio- en TV-programma's wordt ook regelmatig over misbruik of oplichterij melding gemaakt.
Voor online betalingen kan je ook altijd gebruik maken van paypal. Meer info vind je in dit topic.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Dat is inderdaad wat ik tot nu toe doe. Alleen jammer dat niet iedere webshop dit aanbied. (maar dat begrijp ik ook: paypal maakt het wat mij betreft soms wat te bont aan kosten die de winkelier moet betalen).Vaganzza schreef:Voor online betalingen kan je ook altijd gebruik maken van paypal. Meer info vind je in dit topic.
Niets aan te doen dus. Alleszinds bedankt voor de reacties iedereen!
ik heb ooit eens een virtueel nummer gehad van citibank, was maar voor 1 transactie bruikbaar, niets voor moeten betalen,
Ik heb ook in al die jaren nog maar 1 keer een betaling moeten blokkeren die volgens mij niet correct was en betaal jaarlijks voor tienduizenden Euro met de visa of mastercard..
Er gebeuren dagelijks miljarden transacties met kredietkaarten die geen problemen stellen maar ik heb soms de indruk dat elk fraudegeval de pers haalt en mensen bang maakt.
Het is meestal zeer gemakkelijk en gewoon uitreksels controleren.
Ik heb ook in al die jaren nog maar 1 keer een betaling moeten blokkeren die volgens mij niet correct was en betaal jaarlijks voor tienduizenden Euro met de visa of mastercard..
Er gebeuren dagelijks miljarden transacties met kredietkaarten die geen problemen stellen maar ik heb soms de indruk dat elk fraudegeval de pers haalt en mensen bang maakt.
Het is meestal zeer gemakkelijk en gewoon uitreksels controleren.