Autopolis op naam ouders
Autopolis op naam ouders
Helft jonge autobestuurders sluit verzekering af op naam van ouders
Ze vergeten er wel bij te vermelden indien men de jonge bestuurder bij in de polis laat zetten als regelmatige bestuurder dit "fraudeprobleem" opgelost is.Je gaat er wel extra voor moeten betalen maar het zal toch minder zijn dan op de jongere zijn naam.Ze willen de mensen weer schrik aanjagen.Als jonge gast betaal je al een belachelijk hoog tarief terwijl je nog niks verkeerd hebt gedaan.Geen wonder dat je "fraude" gaat plegen.
Ze vergeten er wel bij te vermelden indien men de jonge bestuurder bij in de polis laat zetten als regelmatige bestuurder dit "fraudeprobleem" opgelost is.Je gaat er wel extra voor moeten betalen maar het zal toch minder zijn dan op de jongere zijn naam.Ze willen de mensen weer schrik aanjagen.Als jonge gast betaal je al een belachelijk hoog tarief terwijl je nog niks verkeerd hebt gedaan.Geen wonder dat je "fraude" gaat plegen.
Re: Autopolis op naam ouders
voor de laatste maal ?
nog maar eens P&v wanneer ouder daar ba verzekering , start kind bvb 20 jaar op eigen naam aan bonus malus ouder.
dus in het Vlaams zelfde auto , zelfde premie ongeacht leeftijd.
wel een voorwaarde zolang ouder bij P&v blijft geen probleem, anders markt premie voor kind.
kind gaat alleen wonen , geen probleem zolang ouder ba verzekerd blijft.
dus niks van verhaal bij ongeval.
dus polis volledig op naam kind.
nog maar eens P&v wanneer ouder daar ba verzekering , start kind bvb 20 jaar op eigen naam aan bonus malus ouder.
dus in het Vlaams zelfde auto , zelfde premie ongeacht leeftijd.
wel een voorwaarde zolang ouder bij P&v blijft geen probleem, anders markt premie voor kind.
kind gaat alleen wonen , geen probleem zolang ouder ba verzekerd blijft.
dus niks van verhaal bij ongeval.
dus polis volledig op naam kind.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Blijkbaar ( uiteraard )niet zonder risico op naam van de ouders laten zetten
10 tips om een autoverzekering te nemen voor jongeren
http://netto.tijd.be/geld_en_gezin/auto ... dium=email" onclick="window.open(this.href);return false;
10 tips om een autoverzekering te nemen voor jongeren
http://netto.tijd.be/geld_en_gezin/auto ... dium=email" onclick="window.open(this.href);return false;
Wij komen vandaag juist van een verzekeraar.
Ik ben 21 jaar en ik zal waarschijnlijk de nieuwe ibiza st kopen.
1200 CC, 60 Pk of 1600 CC 90Pk
Heb een aanvraag gedaan voor de 1200CC (goedkoopste) ik kwam uit aan 2400€/jaar, toen vroeg men ma of we dat niet op haar naam konden zetten en me inschrijven als iemand die er veel mee rijdt: 1200€/jaar
Zeg nu zelf, 1200€, ik heb nog nooit een ongeval gehad, ik reed constant met een auto met 175pk en ik moet 2400€/jaar betalen om met de zwakste uit zijn soort te rijden.
Wij weten wel wat we gaan doen...
edit: link van de tijd werkt niet... het is al 5mintjes aan't laden
Ik ben 21 jaar en ik zal waarschijnlijk de nieuwe ibiza st kopen.
1200 CC, 60 Pk of 1600 CC 90Pk
Heb een aanvraag gedaan voor de 1200CC (goedkoopste) ik kwam uit aan 2400€/jaar, toen vroeg men ma of we dat niet op haar naam konden zetten en me inschrijven als iemand die er veel mee rijdt: 1200€/jaar
Zeg nu zelf, 1200€, ik heb nog nooit een ongeval gehad, ik reed constant met een auto met 175pk en ik moet 2400€/jaar betalen om met de zwakste uit zijn soort te rijden.
Wij weten wel wat we gaan doen...
edit: link van de tijd werkt niet... het is al 5mintjes aan't laden
Nico88
Is die 1200€ voor een BA of Omnium?Het is inderdaad nog veel geld voor iemand die nog geen ongeval gehad heeft.Maar het is toch al een pak goedkoper indien u de polis op uw naam laten zetten heeft.Je hebt er goed aan gedaan om uzelf als regelmatige bestuurder te laten opnemen in polis.
Is die 1200€ voor een BA of Omnium?Het is inderdaad nog veel geld voor iemand die nog geen ongeval gehad heeft.Maar het is toch al een pak goedkoper indien u de polis op uw naam laten zetten heeft.Je hebt er goed aan gedaan om uzelf als regelmatige bestuurder te laten opnemen in polis.
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
De premies voor jongeren grenzen soms echt aan het ongelooflijke.
De premie voor de BA ligt dikwijls hoger dan de prijs van dat "oude wrak" waar ze mee rondkarren. Om dan nog maar te zwijgen dat ze dan net meer dan 1000€ hebben betaald voor hun rijbewijs.
Veel geld op uw 18 jaar.
Eigenlijk is het simpel, als jongeren dan toch zo'n gevaar zouden zijn in het verkeer, kan enkel de leeftijd optrekken voor een rijbewijs soelaas bieden.
Het is dan tenminste gedaan met die woekerprijzen en komt het de verkeersveiligheid ten goede.
Maar ja, daar valt niks aan te verdienen zeker.
De premie voor de BA ligt dikwijls hoger dan de prijs van dat "oude wrak" waar ze mee rondkarren. Om dan nog maar te zwijgen dat ze dan net meer dan 1000€ hebben betaald voor hun rijbewijs.
Veel geld op uw 18 jaar.
Eigenlijk is het simpel, als jongeren dan toch zo'n gevaar zouden zijn in het verkeer, kan enkel de leeftijd optrekken voor een rijbewijs soelaas bieden.
Het is dan tenminste gedaan met die woekerprijzen en komt het de verkeersveiligheid ten goede.
Maar ja, daar valt niks aan te verdienen zeker.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Brokkenpiloten moet men voor hun risicogedrag doen betalen en niet weer de centen gaan halen bij de brave burgers. Ja, het is in onze samenleving zo stilaan een gewoonte geworden de mensen die geen risico's namen te laten opdraaien voor het risicogedrag van de avonturiers (denk maar hoe de staat, wij dus, risicobanken heeft moeten bijpassen). Autoverzekeringen voor jongeren zijn veel te duur. Velen daarvan zijn even voorzichtige chauffeurs als hun ouders. Verzekeringsmaatschappijen vinden steeds nieuwe redenen om hogere premies te kunnen vragen en dan liefst daar waar de centjes te vinden zijn. Wie zegt dat zij zichzelf ook niet een stuk verbrand hebben bij hun beleggingsportefeuilles en dit risicogedrag voor een stuk moeten verhalen op de brave burgers? Geen mens die daar zicht op heeft ! Maar één ding staat vast :"Als men steeds maar doorgaat met hogere premies zullen meer mensen zelf risico's gaan nemen en verzekeringen laten vallen.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Vergeet ook niet dat zovele jongeren, wiens pa er warmpjes in zit, die dure polissen al jaren omzeilen door te rijden met firmawagens van pa die zelfstandige of ondernemer is. Verzekeringsmaatchappijen moeten eens van hun ivoren toren neerdalen en durven op zoek gaan naar eerlijker oplossingen waarbij geen discriminatie kan bestaan. En zolang zij daar geen werk van maken kan men niemand iets kwalijk nemen. Als men zich bij schadegevallen tegen verzekerde gaat keren, zullen meer en meer verzekerden zich ook tegen maatschappijen gaan keren omdat hun prijszetting op discriminatie berust.
Indien ik mij niet vergis moet ook op een autoverzekering die ingeschreven is op naam van een vennootschap een hoofdbestuurder worden aangeduid. Als na een zwaar ongeval kan aangetoond worden dat de jongere de eigenlijke hoofdbestuurder is, maar papa de ondernemer staat in de polis ingeschreven als hoofdbestuurder, je evengoed geen dekking zult hebben.witte merel schreef:Vergeet ook niet dat zovele jongeren, wiens pa er warmpjes in zit, die dure polissen al jaren omzeilen door te rijden met firmawagens van pa die zelfstandige of ondernemer is. Verzekeringsmaatchappijen moeten eens van hun ivoren toren neerdalen en durven op zoek gaan naar eerlijker oplossingen waarbij geen discriminatie kan bestaan. En zolang zij daar geen werk van maken kan men niemand iets kwalijk nemen. Als men zich bij schadegevallen tegen verzekerde gaat keren, zullen meer en meer verzekerden zich ook tegen maatschappijen gaan keren omdat hun prijszetting op discriminatie berust.
De premies zijn ook gewoon bepaald op het risico, en het risico dat een jongere een zwaar ongeval veroorzaakt is groter dan iemand met 30 jaar rij-ervaring. Indien je iedereen aan dezelfde prijs wilt laten rijden, ongeacht of hij 1 dag of 30 jaar zijn rijbewijs heeft, dan zullen voor een grote groep mensen de autopremie stijgen. Ik weet niet of heel veel mensen er akkoord mee zouden zijn, dat zij ook meebetalen omdat een jongere, waar zij misschien totaal geen boodschap aan hebben, goedkoper zou kunnen verzekerd zijn.
We gaan dan de discriminatie eens omdraaien, schaf dan gewoon de sociale lening af, want dat is ook echt wel discriminerend voor de mensen die net te veel verdienen om aan sociaal tarief (bv. via het vlaams woningfonds) een hypothecaire lening te krijgen.
Schaf de gratis abonnementen af van de lijn, iedereen die met de bus rijdt aan hetzelfde tarief.
Ik kan ook beginnen klagen dat ik veel meer betaal om de trein te nemen dan een jongere die een campus-kaart of een go-pass kan gebruiken. Laten we daarom ook maar de tarieven optrekken voor de jongeren, want ja, iedereen aan dezelfde prijs natuurlijk.
Laten we misschien gelijk het communisme invoeren in België, alles gestandaardiseerd en alles voor iedereen hetzelfde
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Mensen een sociale hypotheek toekennen, bejaarden "gratis" openbaar vervoer aanbieden en dergelijke zijn de zogenaamde "sociale maatregelen" die min of meer berusten op een solidariteitsprincipe.
Het is alles behalve aangenaam dat iemand geen sociale lening kan krijgen omdat er 100€ teveel gezinsinkomen is op jaarbasis, maar men moet ergens de lijn trekken.
Deze (en andere) sociale maatregelen zijn nodig om de zwaksten te beschermen en ietwat de kans te geven om toch een menswaardig bestaan te bieden.
Als goedverdienende werkende mens hoef je u daardoor niet gediscrimineerd te voelen.
Dat private maatschappijen gaan discrimineren, draait om pure hebzucht en zuiver tot het maximaliseren van megawinsten.
Je kan dus niet zomaar een vergelijking gaan maken tussen deze verschillende factoren, waar het bij de laatste zuiver bedoeld is om de zwakste schakel te benadelen en te laten afdokken tot ze erbij neervallen.
(Hospitalisatieverzekering voor senioren, schuldsaldoverzekering voor chronisch zieken,..)
Het is alles behalve aangenaam dat iemand geen sociale lening kan krijgen omdat er 100€ teveel gezinsinkomen is op jaarbasis, maar men moet ergens de lijn trekken.
Deze (en andere) sociale maatregelen zijn nodig om de zwaksten te beschermen en ietwat de kans te geven om toch een menswaardig bestaan te bieden.
Als goedverdienende werkende mens hoef je u daardoor niet gediscrimineerd te voelen.
Dat private maatschappijen gaan discrimineren, draait om pure hebzucht en zuiver tot het maximaliseren van megawinsten.
Je kan dus niet zomaar een vergelijking gaan maken tussen deze verschillende factoren, waar het bij de laatste zuiver bedoeld is om de zwakste schakel te benadelen en te laten afdokken tot ze erbij neervallen.
(Hospitalisatieverzekering voor senioren, schuldsaldoverzekering voor chronisch zieken,..)
Ik heb altijd mijn auto op naam van mijn ouders laten inschrijven. Toen ik 26 jaar was heb ik mij bij ING laten inschrijven, Fiat Grande Punto 1,3 90pk diesel en betaal ik 500 EUR voor een kleine omnium. ING is goedkoper omdat er geen makelaar tussen zit die een commissie wilt pakken. Veel Belgen geloven blijkbaar nog dat je die nutteloze tussenpersoon nodig hebt. Je kan toch zelf makelaar spelen? ZOOOOO moeilijk is dat niet.
De verzekeringspremies in België voor jongeren zijn te hoog. In Frankrijk bijvoorbeeld zijn de premies voor jongeren meer dan de helft lager. Verzekeringen gebruiken vervalste statistieken om jongeren te kunnen uitpersen want de werkelijkheid is dat jongeren veiliger rijden dan 50 plussers die vaak strontzat achter hun stuur zitten. EIgenlijk zou de staat de verzekeringsmaatschappijen maximum prijzen moeten opleggen. Indien ze een cent boven die prijs uitkomen worden ze onmiddellijk geconfisceerd door de staat en de gehele top in de cel gezwierd. Gedaan met de boevenpraktijken waar onze politici graag aan meewerken wat ze zitten meestal toch in de raden van bestuur van de verzekeraars.
Ik zou gewoon de auto blijven verzekeren op naam van de ouders en met je buurt overeenkomen dat wat er ook gebeurt, je buren moeten verkondigen dat het niet jouw auto is, maar van de mama of de papa. Komen ze er nooit achter en ben je goedkoper verzekerd
De verzekeringspremies in België voor jongeren zijn te hoog. In Frankrijk bijvoorbeeld zijn de premies voor jongeren meer dan de helft lager. Verzekeringen gebruiken vervalste statistieken om jongeren te kunnen uitpersen want de werkelijkheid is dat jongeren veiliger rijden dan 50 plussers die vaak strontzat achter hun stuur zitten. EIgenlijk zou de staat de verzekeringsmaatschappijen maximum prijzen moeten opleggen. Indien ze een cent boven die prijs uitkomen worden ze onmiddellijk geconfisceerd door de staat en de gehele top in de cel gezwierd. Gedaan met de boevenpraktijken waar onze politici graag aan meewerken wat ze zitten meestal toch in de raden van bestuur van de verzekeraars.
Ik zou gewoon de auto blijven verzekeren op naam van de ouders en met je buurt overeenkomen dat wat er ook gebeurt, je buren moeten verkondigen dat het niet jouw auto is, maar van de mama of de papa. Komen ze er nooit achter en ben je goedkoper verzekerd
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Je kan Pieterjan geen ongelijk geven. Ikzelf heb ook jaren op vaders naam gereden en gelukkig nooit iets voorgehad.
Toen ik op latere leeftijd een nieuwe auto ging aanschaffen heb ik een verzekeraar gevonden die mijn jaren dat ik op vaders naam had gereden, wilde mee laten tellen en zo zakte mijn BA aanzienlijk. Een formulier ondertekenen in eer en geweten dat ik al die jaren geen ongeval heb gehad, waarvoor ik aansprakelijk was en de kous was af.
Dit heeft mij duizenden € doen besparen en die verzekeraar had er direct een goeie klant bij.
Want voor zijn goed werk heb ik ineens nog wat andere polissen bij hem afgesloten.
Gelukkig zijn er nog verzekeraars die het écht wel goed voorhebben met hun klanten.
Toen ik op latere leeftijd een nieuwe auto ging aanschaffen heb ik een verzekeraar gevonden die mijn jaren dat ik op vaders naam had gereden, wilde mee laten tellen en zo zakte mijn BA aanzienlijk. Een formulier ondertekenen in eer en geweten dat ik al die jaren geen ongeval heb gehad, waarvoor ik aansprakelijk was en de kous was af.
Dit heeft mij duizenden € doen besparen en die verzekeraar had er direct een goeie klant bij.
Want voor zijn goed werk heb ik ineens nog wat andere polissen bij hem afgesloten.
Gelukkig zijn er nog verzekeraars die het écht wel goed voorhebben met hun klanten.
Dit is net waar de verzekeraars voor waarschuwen.Zij aanzien dit als fraude.Met mogelijk zware ongevallen kunnen zij de schade achteraf op U verhalen.Ik zou maar niet teveel op de buren rekenen.Waarom zouden zij valse verklaringen afleggen om U geld laten te besparen ivm autopolis?Het is simpel.Pieterjan schreef:Ik zou gewoon de auto blijven verzekeren op naam van de ouders en met je buurt overeenkomen dat wat er ook gebeurt, je buren moeten verkondigen dat het niet jouw auto is, maar van de mama of de papa. Komen ze er nooit achter en ben je goedkoper verzekerd
Ofwel autopolis op eigen naam en een belachelijk hoge tarieven ophoesten.
Owel autopolis op naam ouders met uzelf als regelmatige bestuurder.Is nog duur maar toch beter dan voorgaande.
Ofwel met uw fietske verder bollen tot uw 26ste.
Al de rest is pure speculatie en risico.Zolang er niks gebeurd is alles ok,wanneer er iets serieus gebeurd is het van "had ik maar ....".
Er is al zoveel geschreven over autoverzekeringen voor jongeren. Feit is dat jongeren (jonger dan 26 jaar) echt wel veel ongevallen veroorzaken. Niet alleen omdat er sommige gewoon nog niet volwassen genoeg zijn (de petjes bvb), maar ook door het gebrek aan ervaring. De leeftijd hoger maken om een rijbewijs te halen zal misschien iets helpen, maar niet aan het gebrek aan ervaring.
Er zijn nog maatschappijen die voor jongeren iets willen doen, maar de ouders moeten daar dan wel verzekerd zijn en zelf ook geen brokkenpiloten zijn. Andere maatschappijen moeten daar idd niets van weten.
Andere opmerking die ik wilde maken is waarom een 18 jarige een auto moet hebben ? Als ge persé dat wilt, moet ge de verzekering maar betalen ook. Zolang je bij uw ouders woont, kan je toch alles met de fiets doen en uitzonderlijk hun auto gebruiken.
Een makelaar heeft wel degelijk zijn nut. Ik denk niet dat Jan met de pet weet wat er allemaal in de wetgeving staat over verzekeringen, niet weet wanneer een maatschappij verhaal mag uitoefenen en zeker geen gedacht heeft van hoeveel het kost om iemand kreupel te rijden. (bvb jonge gast omver rijden waardoor hij voor de rest van zijn leven 66% invalide is => +/- 750.000 euro, om nog maar te zwijgen als ge een jonge vader van twee kinderen zou omver knallen). En wat gaat ge doen als ge zelf in coma in de kliniek ligt, zonder makelaar. Als ge dan bij een directe verzekeraar verzekerd zijt, goodluck. Daarnaast is een autoverzekering bij een makelaar niet perse duurder dan bij een agent of directe verzekeraar. Gewoon genoeg offertes vragen.
Een jongere vermelden als bijkomend bestuurder zal ook de premie omhoog jagen.
Een bedrijf kan een autoverzekering hebben zonder vermelding van de bestuurder, maar dat is terug iets duurder dan met vermelding van een (oudere) bestuurder, maar wel minder dan een premie voor een jongere.
Afspreken met je buren, maar wat met je collega's of medestudenten ? Je moet weten dat maatschappijen een privé-detective kan aanstellen om de zaak uit te pluizen. Er zijn zelfs gevallen bekend waar de bakker wordt geconsulteert.
Als er een maatschappij zou zijn die lage premies aanbiedt voor jongeren, zullen alle jongeren zich daar verzekeren, met als gevolg dat die maatschappij meer zal moeten betalen aan schades dan ze premie binnenkrijgt, wat op termijn niet houdbaar is. Ze houden genoeg statistieken bij, zij maar zeker.
Er zijn nog maatschappijen die voor jongeren iets willen doen, maar de ouders moeten daar dan wel verzekerd zijn en zelf ook geen brokkenpiloten zijn. Andere maatschappijen moeten daar idd niets van weten.
Andere opmerking die ik wilde maken is waarom een 18 jarige een auto moet hebben ? Als ge persé dat wilt, moet ge de verzekering maar betalen ook. Zolang je bij uw ouders woont, kan je toch alles met de fiets doen en uitzonderlijk hun auto gebruiken.
Een makelaar heeft wel degelijk zijn nut. Ik denk niet dat Jan met de pet weet wat er allemaal in de wetgeving staat over verzekeringen, niet weet wanneer een maatschappij verhaal mag uitoefenen en zeker geen gedacht heeft van hoeveel het kost om iemand kreupel te rijden. (bvb jonge gast omver rijden waardoor hij voor de rest van zijn leven 66% invalide is => +/- 750.000 euro, om nog maar te zwijgen als ge een jonge vader van twee kinderen zou omver knallen). En wat gaat ge doen als ge zelf in coma in de kliniek ligt, zonder makelaar. Als ge dan bij een directe verzekeraar verzekerd zijt, goodluck. Daarnaast is een autoverzekering bij een makelaar niet perse duurder dan bij een agent of directe verzekeraar. Gewoon genoeg offertes vragen.
Een jongere vermelden als bijkomend bestuurder zal ook de premie omhoog jagen.
Een bedrijf kan een autoverzekering hebben zonder vermelding van de bestuurder, maar dat is terug iets duurder dan met vermelding van een (oudere) bestuurder, maar wel minder dan een premie voor een jongere.
Afspreken met je buren, maar wat met je collega's of medestudenten ? Je moet weten dat maatschappijen een privé-detective kan aanstellen om de zaak uit te pluizen. Er zijn zelfs gevallen bekend waar de bakker wordt geconsulteert.
Als er een maatschappij zou zijn die lage premies aanbiedt voor jongeren, zullen alle jongeren zich daar verzekeren, met als gevolg dat die maatschappij meer zal moeten betalen aan schades dan ze premie binnenkrijgt, wat op termijn niet houdbaar is. Ze houden genoeg statistieken bij, zij maar zeker.
Mijn broer heeft het zó opgelost :
Toen zijn dochter 18 werd, heeft hij een 2de autootje gekocht op naam van zijn vrouw.
Voor de verzekering :
1) is hij bij dezelfde verzekeraar gegaan als voor hun gezinsauto.
2) de verzekering voor hun 2de auto werd op naam van de moeder genomen, met de dochter als 2de chauffeur.
Door combinatie van deze 2 elementen hebben ze een voordelige prijs bekomen.
De bedoeling is wél dat : met het nieuwe autootje rijden zowél moeder, als dochter.
De auto blijft eigendom van het gezin, en als de dochter er ooit weggaat, krijgt ze hem niet mee.
(ze heeft nog een jongere broer die er later ook mag mee rijden, en dit zal, als het zover is, dan ook aan de verzekering doorgegeven worden)
Toen zijn dochter 18 werd, heeft hij een 2de autootje gekocht op naam van zijn vrouw.
Voor de verzekering :
1) is hij bij dezelfde verzekeraar gegaan als voor hun gezinsauto.
2) de verzekering voor hun 2de auto werd op naam van de moeder genomen, met de dochter als 2de chauffeur.
Door combinatie van deze 2 elementen hebben ze een voordelige prijs bekomen.
De bedoeling is wél dat : met het nieuwe autootje rijden zowél moeder, als dochter.
De auto blijft eigendom van het gezin, en als de dochter er ooit weggaat, krijgt ze hem niet mee.
(ze heeft nog een jongere broer die er later ook mag mee rijden, en dit zal, als het zover is, dan ook aan de verzekering doorgegeven worden)