Rabo vraagt naar interesse 2de spaarrek met hoge getrouwheid
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Rabo vraagt naar interesse 2de spaarrek met hoge getrouwheid
Hoe voordelig is uw Rabo Spaarrekening?
Gold, Vip, Premium, Plus, Welcome, E …: aan vindingrijke benamingen voor promotionele rekeningen hebben bepaalde banken geen gebrek. Ze hopen zo nieuw geld aan te trekken, maar uw ‘trouw’ spaargeld valt buiten de prijzen. Alsof Delhaize enkel lagere prijzen biedt voor klanten van Carrefour… Een aanpak die niet strookt met de principes van Rabobank.be.
Als klant slaapt u bij ons op beide oren: u geniet sinds 2002 steeds ons enige en dus beste tarief. Schuiven met geld van de ene rekening naar de andere is bij ons niet nodig. De cijfers bewijzen het: berekend van 2002 tot op vandaag steekt onze klassieke spaarrekening er met kop en schouders bovenuit als de best renderende.
Natuurlijk gingen kleine spelers periodiek met het hoogste tarief aan de haal. Maar even snel als ze gekomen waren, verdwenen ze opnieuw naar de achtergrond. Andere banken houden vast aan de ‘welkomrekening’: nieuwe klanten of nieuw geld – vaak vanaf een bepaald minium – worden beloond. Gelukkig laat de wakkere spaarder zich daar niet gauw aan vangen. Continu spaargeld versassen is best vermoeiend, zeker bij de huidige rentevoeten.
Waren we al die tijd dan de bank met de meest rendabele spaarrekening? Neen. Door de financiële crisis gedwongen, pakten alle grootbanken uit met veelbelovende onlinespaarrekeningen om snel geld op te halen. Rabobank.be kon als kerngezonde bank op dat moment de wegspringende spurters even niet bijhouden. Maar kijk, de financiële storm gaat langzaamaan liggen en wat blijkt? De grootbanken schroeven hun fel gepromote onlinerekeningen terug. Als doekje voor het bloeden lanceren ze alweer een ‘nieuwe’ rekening. Met nog lagere basisrente en een torenhoge getrouwheidspremie.
Een zoveelste valstrik voor de spaarder? Het antwoord is genuanceerd. Als u actief uw rekening beheert – regelmatig geld stort en opneemt – dan is enkel een hoge basisrente voordelig. In dat geval is de getrouwheidspremie grotendeels optisch bedrog. Gemiddeld krijgt u er de helft niet van. Een hoge getrouwheidspremie is wél interessant voor een kinderrekening. Of als alternatief voor langetermijnsparen. Daarom riepen we onze Rabo Gift Account in het leven. U spaart op lange termijn voor een geliefde aan een iets hogere totale rente (basisrente + getrouwheidspremie) dan op de gewone spaarrekening. In onze poll van de maand in onze nieuwsbrief vragen we u of u de spaarrekening graag aangevuld ziet met een nieuwe rekening met alle eigenschappen van de Gift Account.
Alle spaarrekeningen vergelijken kunt u op https://www.spaargids.be" onclick="window.open(this.href);return false;.
Link naar het artikel
Gold, Vip, Premium, Plus, Welcome, E …: aan vindingrijke benamingen voor promotionele rekeningen hebben bepaalde banken geen gebrek. Ze hopen zo nieuw geld aan te trekken, maar uw ‘trouw’ spaargeld valt buiten de prijzen. Alsof Delhaize enkel lagere prijzen biedt voor klanten van Carrefour… Een aanpak die niet strookt met de principes van Rabobank.be.
Als klant slaapt u bij ons op beide oren: u geniet sinds 2002 steeds ons enige en dus beste tarief. Schuiven met geld van de ene rekening naar de andere is bij ons niet nodig. De cijfers bewijzen het: berekend van 2002 tot op vandaag steekt onze klassieke spaarrekening er met kop en schouders bovenuit als de best renderende.
Natuurlijk gingen kleine spelers periodiek met het hoogste tarief aan de haal. Maar even snel als ze gekomen waren, verdwenen ze opnieuw naar de achtergrond. Andere banken houden vast aan de ‘welkomrekening’: nieuwe klanten of nieuw geld – vaak vanaf een bepaald minium – worden beloond. Gelukkig laat de wakkere spaarder zich daar niet gauw aan vangen. Continu spaargeld versassen is best vermoeiend, zeker bij de huidige rentevoeten.
Waren we al die tijd dan de bank met de meest rendabele spaarrekening? Neen. Door de financiële crisis gedwongen, pakten alle grootbanken uit met veelbelovende onlinespaarrekeningen om snel geld op te halen. Rabobank.be kon als kerngezonde bank op dat moment de wegspringende spurters even niet bijhouden. Maar kijk, de financiële storm gaat langzaamaan liggen en wat blijkt? De grootbanken schroeven hun fel gepromote onlinerekeningen terug. Als doekje voor het bloeden lanceren ze alweer een ‘nieuwe’ rekening. Met nog lagere basisrente en een torenhoge getrouwheidspremie.
Een zoveelste valstrik voor de spaarder? Het antwoord is genuanceerd. Als u actief uw rekening beheert – regelmatig geld stort en opneemt – dan is enkel een hoge basisrente voordelig. In dat geval is de getrouwheidspremie grotendeels optisch bedrog. Gemiddeld krijgt u er de helft niet van. Een hoge getrouwheidspremie is wél interessant voor een kinderrekening. Of als alternatief voor langetermijnsparen. Daarom riepen we onze Rabo Gift Account in het leven. U spaart op lange termijn voor een geliefde aan een iets hogere totale rente (basisrente + getrouwheidspremie) dan op de gewone spaarrekening. In onze poll van de maand in onze nieuwsbrief vragen we u of u de spaarrekening graag aangevuld ziet met een nieuwe rekening met alle eigenschappen van de Gift Account.
Alle spaarrekeningen vergelijken kunt u op https://www.spaargids.be" onclick="window.open(this.href);return false;.
Link naar het artikel
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Re: Rabo vraagt naar interesse 2de spaarrek met hoge getrouw
Ik ben voorstander. Tot zolang de klant maar de keuze krijgt en de rekeningen naast elkaar kan gebruiken. Zo kan er onderscheid gemaakt worden tussen actief en passief geld. Dat zou voor mij al een hele vooruitgang zijn.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
Even een sortering gedaan op het totaalrendement spaargids (langer dan een jaar laten staan)
Daar staat Rabo pas op de 13de plaats
NA de grootbanken zoals BNP Paribas, Dexia, Ing .....
Zonder filter (bv kindersparen) staan ze pas 21ste ! (giftaccount 3de)
https://www.spaargids.be/sparen/vergeli ... r_Dir=desc" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar staat Rabo pas op de 13de plaats
NA de grootbanken zoals BNP Paribas, Dexia, Ing .....
Zonder filter (bv kindersparen) staan ze pas 21ste ! (giftaccount 3de)
https://www.spaargids.be/sparen/vergeli ... r_Dir=desc" onclick="window.open(this.href);return false;
Klopt, maar als ze het rendement geven van de Gift Account dan staan ze wel op de 3de plaats...
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Iets gelijkaardigs als de gift-account mogen ze altijd invoeren
Het is niet meer dan een logische evolutie. Vroeger werden de valuta's gerekend per 14 dagen op een spaarrekening. Als je geld afnam had je ook veel nadeligere valutadagen. Bovendien is met het internet het geld veel flexibeler. Ik wil hier niet klinken als een grote verdediger van de banksector, het loont echter om in te schatten hoe de wereld van spaarboekjes evolueert.
Ik had trouwens eerder op dit forum gesteld dat banken nog meer gingen focussen om boekjes met een hoge getrouwheidspremie:
viewtopic.php?f=2&t=9098&sid=efd0ec3416 ... 882#p73793" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor slapend geld is het niet meer dan logisch dat je meer interest krijgt dan voor centen die je met één valutadag kan opnemen. Ik geloof dat er ook wel een massa geld is dat op relatieve vaste periodes op een boekje wordt gestort ( vakantie, kerstmis/nieuwjaar, verjaardag, ...). Zo ingewikkeld is het ook niet om bij te houden wanneer je best afhaalt. Het geeft ook een extra drempel om niet teveel aan je centen te zitten die je voor langere termijn wil wegzetten.
Ik zie het ook als een aanvulling op de gewone boekjes met hoge basisrente.
Ik had trouwens eerder op dit forum gesteld dat banken nog meer gingen focussen om boekjes met een hoge getrouwheidspremie:
viewtopic.php?f=2&t=9098&sid=efd0ec3416 ... 882#p73793" onclick="window.open(this.href);return false;
Voor slapend geld is het niet meer dan logisch dat je meer interest krijgt dan voor centen die je met één valutadag kan opnemen. Ik geloof dat er ook wel een massa geld is dat op relatieve vaste periodes op een boekje wordt gestort ( vakantie, kerstmis/nieuwjaar, verjaardag, ...). Zo ingewikkeld is het ook niet om bij te houden wanneer je best afhaalt. Het geeft ook een extra drempel om niet teveel aan je centen te zitten die je voor langere termijn wil wegzetten.
Ik zie het ook als een aanvulling op de gewone boekjes met hoge basisrente.
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Ik heb positief gestemd.
Ik vind het maar normaal dat je meer rente ontvangt wanneer het geld minimum 1 jaar onaangeroerd blijft staan.
1 + 1,5% zoals gift account zou idd super zijn!
Ik vind het maar normaal dat je meer rente ontvangt wanneer het geld minimum 1 jaar onaangeroerd blijft staan.
-
- Jr. Member
- Contacteer:
De inflatie in België in juli is versneld tot 2,57 procent. Dus verlies je met een rekening zoals de giftaccount maar 0.07 % op je geld. Een "super"belegging dus bij Rabobank !Brugse Leeuw schreef:Ik heb positief gestemd.
- Brugse Leeuw
- Hero Member
- Contacteer:
Een spaarboekje niet verwarren met een belegging hé!corsamonta schreef:De inflatie in België in juli is versneld tot 2,57 procent. Dus verlies je met een rekening zoals de giftaccount maar 0.07 % op je geld. Een "super"belegging dus bij Rabobank !Brugse Leeuw schreef:Ik heb positief gestemd.
In feite komt het hedendaags erop neer bij welke bank je het minst geld verliest!!corsamonta schreef:De inflatie in België in juli is versneld tot 2,57 procent. Dus verlies je met een rekening zoals de giftaccount maar 0.07 % op je geld. Een "super"belegging dus bij Rabobank !Brugse Leeuw schreef:Ik heb positief gestemd.
Ik ben er nu wel van overtuigd dat het niet enkel telt voor vers geld en dat iedereen mag weten dat zo een rekening eventueel wordt ingevoerd.
De laatste tijd heeft men zo een soort Jean-Luc rekening ( 2,5% ) bij een bank ingevoerd die enkel voor vers geld telt, en waarover geen communicatie wordt gevoerd, helemaal in de stijl van Jean-Luc dus.
De laatste tijd heeft men zo een soort Jean-Luc rekening ( 2,5% ) bij een bank ingevoerd die enkel voor vers geld telt, en waarover geen communicatie wordt gevoerd, helemaal in de stijl van Jean-Luc dus.
Zolang er niets (wettelijk) wordt vastgelegd over een minimum basisrente, kan het een valstrik zijn.
De ene bank is op dat vlak al iets betrouwbaarder dan de andere.
De ene bank is op dat vlak al iets betrouwbaarder dan de andere.
Zijn dit niet eerder "Termijnrekeningen" die men hiermee creeërt ? Wat als de rente terug begint te stijgen binnen afzienbare tijd ? Gaan we dan niet hetzelfde probleem hebben als met termijnrekeningen van vandaag dat je geld "vaststaat" voor een jaar terwijl de rente hoger zit ?
Enkel de getrouwheidspremie ligt vast. Basis rentevoet (ligt niet vast) van spaarrekeningen kunnen nu desnoods nog aangepast worden tot 3% om een hypothetieke stijging te dekken.JoBe schreef:Zijn dit niet eerder "Termijnrekeningen" die men hiermee creeërt ? Wat als de rente terug begint te stijgen binnen afzienbare tijd ? Gaan we dan niet hetzelfde probleem hebben als met termijnrekeningen van vandaag dat je geld "vaststaat" voor een jaar terwijl de rente hoger zit ?
Als bijvoorbeeld Rabobank dan twee rekeningen heeft, denk je dan niet dat men eerder bij de standaard versie die basis interest zal optrekken ?