Duurtijd Transacties tussen banken
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Duurtijd Transacties tussen banken
Om compleet te zijn moet ik erbij voegen "Interesten beginen ten laatste te lopen dag na de overschrijving"
Wat inhoud dat sommige banken het wel de dag zelf nemen. (een voordeel voor de klant)
Mvg,
Wat inhoud dat sommige banken het wel de dag zelf nemen. (een voordeel voor de klant)
Mvg,
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Overschrijving van Argenta naar Keytrade: donderdag ingegeven, vrijdag aangekomen. PERFECT dus!!!
Wie nu nog zegt dat Argenta een trage bank zou zijn (bij het uitvoeren van orders) die lult uit zijn nek
Wie nu nog zegt dat Argenta een trage bank zou zijn (bij het uitvoeren van orders) die lult uit zijn nek
Deze voormiddag om 11u een overschrijving van Rabobank naar Keytrade gedaan. Deze avond om 18u stond dit er al op, met valutadatum vandaag.
Klasse!!
Klasse!!
Dagvaluta voor wat betreft Rabo wel maar voor Keytrade zal het daags daarop zijn en dit overeenkomstig hun voorwaarden. Je rekening bij Keytrade is wel vandaag gekredieteerd maar de valuta zal morgen zijn.Zorba schreef:Deze voormiddag om 11u een overschrijving van Rabobank naar Keytrade gedaan. Deze avond om 18u stond dit er al op, met valutadatum vandaag.
Klasse!!
Heb het zelf begin van dit jaar meegemaakt.
Mvg
De valutadatum van de overschrijving staat op vandaag.Flytox schreef:Dagvaluta voor wat betreft Rabo wel maar voor Keytrade zal het daags daarop zijn en dit overeenkomstig hun voorwaarden. Je rekening bij Keytrade is wel vandaag gekredieteerd maar de valuta zal morgen zijn.Zorba schreef:Deze voormiddag om 11u een overschrijving van Rabobank naar Keytrade gedaan. Deze avond om 18u stond dit er al op, met valutadatum vandaag.
Klasse!!
Mvg
Deze morgen ook van Rabobank naar KBC overgeschreven, stond er vandaag ook op, ook met valutadatum vandaag.
Zorba schreef:De valutadatum van de overschrijving staat op vandaag.Flytox schreef:
Dagvaluta voor wat betreft Rabo wel maar voor Keytrade zal het daags daarop zijn en dit overeenkomstig hun voorwaarden. Je rekening bij Keytrade is wel vandaag gekredieteerd maar de valuta zal morgen zijn.
Mvg
Deze morgen ook van Rabobank naar KBC overgeschreven, stond er vandaag ook op, ook met valutadatum vandaag.
http://www.keytradebank.com/nl/support/faq/6/284" onclick="window.open(this.href);return false;
Welke valutadata worden gehanteerd?
U ontvangt rente vanaf de dag na de storting.
Bij geldopname krijgt u rente tot en met de dag vóór opname.
Tenzij jij bijzondere voorwaarden hebt.
NB. Valutadatum is de dag waarop de belegging rendeert.
Voor KBC weet ik het niet.
Mvg
Bij Keytrade is het dagvalutering voor de zichtrekening en dagvaluta +1 voor de spaarrekening.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ik zou zeggen voor spaarrekeningen bij Keytrade kredietdag +1 als valutadatum
Mvg
Mvg
Duur overschrijving tussen 2 banken
Hallo
ik heb zondag geld overgeschreven van KBC naar Keytrade en Ethias,
hiervoor heb ik een gewone (Belgische) overschrijving gebruikt (via Online banking uiteraard).
Gisteren heb ik van KBC naar Dexia via Online Banking een overschrijving gedaan maar met de Europese overschrijving (met IBAN nummer).
Nu staat dat geld al op de rekening van Dexia maar nog niet op de rekeningen van Keytrade en Ethias,
ik vroeg me af als deze verschillen te maken hebben met de banken onderling; KBC <=> Dexia en KBC <=> Keytrade, Ethias of als dit eventueel te maken zou hebben met het gebruik van het IBAN nummer?
Het bedrag dat overgeschreven is naar Dexia is ook groter (meer dan €1.000) zou dit er misschien ook mee te maken hebben?
ik heb zondag geld overgeschreven van KBC naar Keytrade en Ethias,
hiervoor heb ik een gewone (Belgische) overschrijving gebruikt (via Online banking uiteraard).
Gisteren heb ik van KBC naar Dexia via Online Banking een overschrijving gedaan maar met de Europese overschrijving (met IBAN nummer).
Nu staat dat geld al op de rekening van Dexia maar nog niet op de rekeningen van Keytrade en Ethias,
ik vroeg me af als deze verschillen te maken hebben met de banken onderling; KBC <=> Dexia en KBC <=> Keytrade, Ethias of als dit eventueel te maken zou hebben met het gebruik van het IBAN nummer?
Het bedrag dat overgeschreven is naar Dexia is ook groter (meer dan €1.000) zou dit er misschien ook mee te maken hebben?
Re: Duur overschrijving tussen 2 banken
SEPA regels (betaling via IBAN+BIC) dicteren D+1 voor nationale transfers, dus dat zou er wel iets mee te maken kunnen hebben. Ik dacht dat dit ook voor gewone overschrijvingen zo was maar ik heb zo nog al verhalen gehoord van transfers die drie dagen "ergens blijven hangen".
Keytrade verwerkt binnenkomende betalingen bij mijn weten 's ochtends rond 9u a 10u en nog een keer in de namiddag rond 15u a 16u, Ethias geen idee, Dexia zou wel snel zijn naar het schijnt.
Keytrade verwerkt binnenkomende betalingen bij mijn weten 's ochtends rond 9u a 10u en nog een keer in de namiddag rond 15u a 16u, Ethias geen idee, Dexia zou wel snel zijn naar het schijnt.
Hierover zijn reeds talrijke opmerkingen gepost op spaargids.be :
"Duurtijd Transacties tussen banken" (bovenaan onder rubriek Spaarrekening) :
viewtopic.php?f=1&t=1355" onclick="window.open(this.href);return false;
.
"Duurtijd Transacties tussen banken" (bovenaan onder rubriek Spaarrekening) :
viewtopic.php?f=1&t=1355" onclick="window.open(this.href);return false;
.
Ik ga dit topic samenvoegen met het reeds bestaande topic. Ik ga ook het samengevoegde topic verplaatsen naar Zichtrekeningen. Het past hier beter. Overschrijvingen moeten nu eenmaal langs de zichtrekening gaan.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Ik vraag mij reeds zeer lang af wat de PRECIEZE oorzaak is van die verschillen in duurtijd van transacties tussen banken : gaande van 'direct' bij oa Dexia, tot 2 dagen bij oa Keytrade. Is het kostenbesparend om die transacties TRAAG te laten verlopen? Moet ik mij daarbij voorstellen dat de computers van Keytradebank maar 2 keer per dag moeten opgestart worden, en dat die van Dexia permanent aanstaan??? Dat zou een verklaring kunnen zijn, electriciteit uitsparen. Of komt er bij Keytrade 2 keer daags een persoon binnen die alle transacties eerst moet goedkeuren...
Er moet toch een logische verklaring of strategie achterzitten, weet iemand dat???
Er moet toch een logische verklaring of strategie achterzitten, weet iemand dat???
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Oh ja, als je geld tussen je rekeningen verplaatst dan gaat dit ogenblikkelijk bij Dexia en ook kleine betalingen, maar probeer eens een grote som te verplaatsen naar een spaarrekening op een andere bank, het zal dagen duren. De verklaring moet je niet ver zoeken zeker, elke dag dat zij die grote sommen kunnen behouden zijn dagen waarop zij ook de intrest daarop hebben.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Zonder te stoefen, maar uit eigen ervaring weet ik dat rabobank heel snel gaat. Maandelijks een paar stortingen uitgevoerd van ING zichtrekening naar Rabo en de volgende dag stond het geld reeds op.