Waar bouwsparen/pensioensparen
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Re: Waar bouwsparen/pensioensparen
Geef aub één enkel objectief feit om die 9% te verrechtvaardigen.YDS schreef:[Dit resultaat stellen we als HMI gelijk aan 9% winstmarge. (Dit is een prognose). Deze 9% kan afwijken. En zal dat hoogstwaarschijnlijk ook doen. Dat heeft het ook de afgelopen jaren gedaan. Maar allemaal in het positieve voor de klant, dat wil dus zeggen met meer dan 9%. We krijgen zelf de garantie als HMI van bank Degroof dat het rendement op einddatum rond 10.5% zal liggen.
Dit zijn de feiten zoals wij ze kennen:
1. Het HM Golden Future fonds heeft sinds zijn oprichting ongeveer een nulrendement gehaald. De performance op de laatste 5 jaar is zelfs negatief (-3,87% op jaarbasis). Geen enkele objectieve indicatie dus dat het langetermijnrendement ver boven nul uitkomt.
2. T.o.v de gemiddelde performance van 769 andere fondsen in dezelfde categorie scoort het fonds -3,69% lager op jaarbasis. Je kan dus stellen dat er veel fondsen zijn die het een stuk beter doen.
3. T.o.v. de index (MSCI Europe) doet het fonds het zelfs -4,59% slechter.
Dus zouden we graag weten hoe een fonds dat het beduidend slechter doet dan de concurrentie en dus op geen enkel aantoonbare manier aan 9% komt, opeens dit rendement wel zal waarmaken ? Graag dus met objectieve bronnen en referenties.
We zouden ook graag een bewijs zien van die garantie van Bank Degroof.
Nogmaals de vraag of dit op gestort kapitaal is of ook op nog te storten kapitalen?Het is zoals u het aanhaalt 60% van uw premie wordt vastgezet op 2.5% rente, zwart op wit in de polis. Dit bedrag wordt u dofis uitgekeerd op 65jarige leeftijd.
Dus het enige bedrag dat gewaarborgd is op het einde is 2.5% op 60 % van het gespaarde kapitaal.
Dit is sterk en vraag me dan ook af of waarom de klanten dit rendement niet gewaarborgd krijgen en enkel als een voorspelling krijgen (9%).Ik denk zelfs dat er geen kapitaalbescherming is voor het gedeelte van 40% ?We krijgen zelf de garantie als HMI van bank Degroof dat het rendement op einddatum rond 10.5% zal liggen
In welk fonds van Degroof gaat die 40% belegd zijn en mag er contact opgenomen worden met Degroof om u bewering van de garantie (10,5%) te controleren
Verder vraag ik u of er nogmaals of er kosten zijn die van die 870 euro af moeten en indien dit niet zo is van waar komt u loon dan?
Waarom toch,ik had nog zoveel vragen .Dit was mijn laatste post hier want krijg het gevoel ook dat dit anders jaren gaat duren en dat heb ik er niet voor over, ik wil de mensen helpen en advies geven die het wel kunnen gebruiken en daar hoort u blijkbaar niet bij.
Na enkele vragen reeds stoppen met antwoorden en ons forum verlaten, zeer spijtig .Hier zijn veel mensen die advies willen en hulp vragen maar als je wil dat mensen instappen in u product dan moet je vragen kunnen aanvaarden.Of mogen enkel niet -kritische mensen genieten van u producten
Ik denk ook niet dat iemand u persoonlijk afbreekt maar om duidelijke uitleg vraagt aan een werknemer van HMI.
Weeral een klein beetje wijzer geworden,toch of toch niet?
PS:laberen =? kan iemand mij uitleggen wat dat betekent
aanhaald= aanhaalt
inderdaad, best blijven bij bestaande definities, actief beheer zal hij bedoelenlowietje schreef:Gesloten fonds
Een gesloten fonds is een beleggingsinstelling die na haar lancering geen nieuwe aandelen meer uitgeeft en haar bestaande deelbewijzen dus niet terugkoopt. Een gesloten fonds heeft een duidelijk vastgelegd aantal aandelen of beleggingsfondsdeelbewijzen die bij de oprichting van het fonds worden uitgegeven. Na de emissieperiode kunnen de beleggers zich niet meer tot het fonds richten om deelbewijzen van het beleggingsfonds te kopen of te verkopen. Het gedrag van de beleggers heeft dus geen enkele invloed op het kapitaal van het fonds.
andere banken doen dat ook (prospectus: omloopsnelheid van de portefeuille), niks bijzonders aan integendeel er worden misschien zelfs teveel transacties gedaan om de kosten te verhogen.
en de fondsen van Degroof kan je gewoon bij rabobank kopen vanaf 100 euro
HMI heeft onder de crisistijd nogmaar juist verleden jaar 17.7% winst gegenereerd. Dit omdat wij afhangen van de grootste groep die er momenteel bestaat met bovenons nog eens een herverzekeraar. Beetje teveel om uit te leggen via deze weg.
U kan dan sceptisch zijn en zeggen ja maar winst genereren maak mij dat niet wijs dat kan niet. Geloof me mensen zonder de financiele crisis hadden we een hogere winst gegenereerd. Wat dus ook wil zeggen dat wij verloren hebben onder de economische crissis maar wel nog steeds in het positieve stonden. (U mag ook gerust wat het pensioensparen betreft even gaan vragen aan de banken welke aandelen ze hebben en hoe deze aandelen het momenteel doen, ik raad u wel aan te gaan zitten als u dit vraagt).
te]
Nog zo jong en al kort van geheugen. Verleden jaar was het toch 2009.Ik heb nooit het jaartal 2009 naar bovengehaald om te zeggen dat andere banken het slecht doen. Ik heb aangehaald dat de economische crissis slecht was voor de volledige financiële sector, ik zei ook dat dit stilletjes aan het herstellen was, met het enige verschil dat waar iedereen zware klappen kreeg HMI door de klappen nog steeds winst boekte. U staaft uw antwoorden langs geen kanten maar ik heb hier in ieder geval geen zin in.
Ook al helemaal niet correct.Nadat de kosten er zijn afgegaan zal u de fiscus (belastingen) moeten terugkeren die u reeds hebt ontvangen, deze bedragen vandaag de dag 33%.
Dit doet u bij de banken voor de volledige 100% van uw kapitaal, waar u dat bij ons maar doet voor 60% van uw kapitaal. Waarom, uw andere 40% is ondergebracht onder het moto fondsen zoals reeds gezegd en wordt u uitbetaald onder de vorm van winst. Nu weet of weet het niet maar op winsten wordt geen belastingen betaald. (iemand die de loto wint heeft winst maar betaald daar geen belastingen op). Iemand die erft die betaald wel belastingen. Dit om even het verschil duidelijk te maken.
Neen, weeral mis. Nooit voor gewerkt. Pensioensparen is verleden tijd.Ik krijg zo stil aan het gevoel dat u ook voor een financiële instelling werkt en dat u geen punt heeft om pijlen van te maken waardoor u mij en HMI wilt onderuithalen. Helaas is dit niet nodig want we hebben nu eenmaal ons product en dat maakt ons sterk aangezien het de beste is op de markt.
Ik geef U nochtans de bepaling van een gesloten fonds. Blijkbaar begrijpt U het niet. Een pensioenspaarfonds kan nooit een gesloten fonds zijn. Vermits ze bij elke storting nieuwe deelbewijzen uitgeven. Bij een uitbetaling worden er deelbewijzen vernietigd.1 ding nog, in plaats van hier te staan laberen zou u best eens navraag doen bij de bank waar u bent en vragen wat ze met u geld doen als u pensioensparen doet, men zal u zeggen beleggen in aandelen en ja dit is in gesloten fonds zoals u aanhaalt. Aan u de eer om dit na te gaan.
Zoals Zeverare zegt zult u waarschijnlijk een actief fonds bedoelen.
De pensioenspaarfondsen worden ook actief beheerd, om U te helpen. Een pensioenspaarfonds handelt ook niet alleen in aandelen maar ook in obligaties. Er zijn zelfs daarover wettelijke bepalingen die gevolgd moeten worden.
U stopt er al mee, zonder ook maar op iets geantwoord te hebben. Zonder ook maar 1 fout toetegeven. Alleen voelt U zich gekrenkt, omdat men U tegenspreekt.
Bij uw klanten lukt het misschien om er een grote one man show van te maken, met de ene one liner na de andere, met U als vedette, maar hier zal dat jammerlijk niet lukken.
Die van die onbereikbare fondsen voor ons van Bank Degroof vond ik anders wel een goeie.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Dat gaat niet moeilijk zijn
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
YDS schreef:
Met alle respect wens ik u veel succes in uw zoektocht naar een beter product dan onze HM life.
Mvg
Yves
Bovenvermelde 'site' is eigendom van mediabedrijf brandhome.com. Vanop deze site (http://www.brandhome.com/clientcases.asp?par=cc&cat=3" onclick="window.open(this.href);return false;):YDS schreef:[...]In geval van pensioensparen dient u volgende te weten over HMI: link naar website verwijderd, geen reclame aub
U mag even de link bekijken voor een deftige gegronde uitleg. Maar op de dag van vandaag komt het erop neer dat wij HMI in dit geval de grootste zijn in wat we doen op Belgische bodem. We zijn de pensioenkampioen en dit met meer dan 600 000 tevreden klanten.[...]
'Er kan maar één bedrijf PensioenKampioen zijn en voor België is dat Hamburg-Mannheimer.
De nummer 2 op de pensioenspaarmarkt kiest voor de strategie van ‘category claiming’.
De campagne krijgt gestalte in print, op enorme billboards en via een website url verwijderd, geen reclame aub.
Brandhome geeft het concept voldoende handvaten zodat het merk Hamburg-Mannheimer
als challenger in de markt wordt gezet.'
Kruisbestuiving heet zo iets in het jargon. En alwéér een geval van product placement op spaargids.be. Ik krijg er werkelijk waar de 'wubbes' van!
![Embarrassed :-[](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/embarrassed.gif)
Re: Hamburg-Mannheimer
En wat hebben we vandaag heleerd, spaargidsers ?
1. HM verkopers verkondigen nog altijd schaamteloos dat hun Golden Future fonds 9%, nee zelfs 10,5% opbrengt op jaarbasis. De slimme spaargidser kan dit zelfs controleren op Morningstar, kijk maar:
http://www.morningstar.be/be/snapshot/s ... P0000000C6" onclick="window.open(this.href);return false;
Oeps, blijkbaar heeft het fonds een negatief rendement (-3,6% op 5 jaar) en scoort bovendien slechter dan zijn soortgenoten:
http://www.morningstar.be/be/pensionqui ... lang=nl-BE" onclick="window.open(this.href);return false;
(klik op 'lange termijn')
Wat maakt dit nu uit voor de prognose van het gespaarde bedrag op het fonds ? Als je 30 jaar 300 euro zou sparen aan 9%, kom je op een prognose van 40.000 euro. Doe je hetzelfde met een realistischer 4%, dan kom je op slechts 17.000 euro.
2. Joepie, HM heeft een nieuw fonds dat het veel beter doet: Ergo Life Degroof:
http://www.morningstar.be/be/snapshot/s ... P0000000E6" onclick="window.open(this.href);return false;
Oeps, dit is in feite hetzelfde fonds als het vorige, alleen heeft men de beurscrash grotendeels "uitgegomd", dat staat mooier op brochures en puur rekenkundig liggen de gemiddelde opbrengsten veel hoger (14% op 1 jaar) omdat je de beurscrash niet meetelt. Dit verandert echter niets aan het langetermijnrendement want beide fondsen zijn vrijwel identiek.
3. Over kosten heeft de HM medewerker ook niet echt een antwoord gegeven. Zoals uit de scriptie van een ijverige student blijkt, verdwijnt tot 76% van het verzekerd kapitaal in het eerste jaar gewoon in de zakken van HM. Van een inleg van bvb. 360 euro houdt men na 1 jaar nog 85 euro over.
(zie http://doks.khleuven.be/doks/do/files/F ... heimer.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; pagina 39)
Dit zijn allemaal feiten die iedereen zelf kan nagaan. Iedereen kan dus zijn eigen conclusies trekken.
Krijg je dus een HM verkoper op bezoek, neem dan de computer erbij en confronteer hem met deze feiten. Laat ons vooral een weten welke reactie je dan krijgt.
1. HM verkopers verkondigen nog altijd schaamteloos dat hun Golden Future fonds 9%, nee zelfs 10,5% opbrengt op jaarbasis. De slimme spaargidser kan dit zelfs controleren op Morningstar, kijk maar:
http://www.morningstar.be/be/snapshot/s ... P0000000C6" onclick="window.open(this.href);return false;
Oeps, blijkbaar heeft het fonds een negatief rendement (-3,6% op 5 jaar) en scoort bovendien slechter dan zijn soortgenoten:
http://www.morningstar.be/be/pensionqui ... lang=nl-BE" onclick="window.open(this.href);return false;
(klik op 'lange termijn')
Wat maakt dit nu uit voor de prognose van het gespaarde bedrag op het fonds ? Als je 30 jaar 300 euro zou sparen aan 9%, kom je op een prognose van 40.000 euro. Doe je hetzelfde met een realistischer 4%, dan kom je op slechts 17.000 euro.
2. Joepie, HM heeft een nieuw fonds dat het veel beter doet: Ergo Life Degroof:
http://www.morningstar.be/be/snapshot/s ... P0000000E6" onclick="window.open(this.href);return false;
Oeps, dit is in feite hetzelfde fonds als het vorige, alleen heeft men de beurscrash grotendeels "uitgegomd", dat staat mooier op brochures en puur rekenkundig liggen de gemiddelde opbrengsten veel hoger (14% op 1 jaar) omdat je de beurscrash niet meetelt. Dit verandert echter niets aan het langetermijnrendement want beide fondsen zijn vrijwel identiek.
3. Over kosten heeft de HM medewerker ook niet echt een antwoord gegeven. Zoals uit de scriptie van een ijverige student blijkt, verdwijnt tot 76% van het verzekerd kapitaal in het eerste jaar gewoon in de zakken van HM. Van een inleg van bvb. 360 euro houdt men na 1 jaar nog 85 euro over.
(zie http://doks.khleuven.be/doks/do/files/F ... heimer.pdf" onclick="window.open(this.href);return false; pagina 39)
Dit zijn allemaal feiten die iedereen zelf kan nagaan. Iedereen kan dus zijn eigen conclusies trekken.
Krijg je dus een HM verkoper op bezoek, neem dan de computer erbij en confronteer hem met deze feiten. Laat ons vooral een weten welke reactie je dan krijgt.
gebruiker YDS is verwijderd van het forum
Indien hamburg mannheimer officieel wil reageren op het forum dan kan dit via de 'vraag het aan' rubriek
De directie van hamburg mannheimer heeft een uitnodiging ontvangen om mee te doen aan de 'vraag het aan' rubriek
Indien hamburg mannheimer officieel wil reageren op het forum dan kan dit via de 'vraag het aan' rubriek
De directie van hamburg mannheimer heeft een uitnodiging ontvangen om mee te doen aan de 'vraag het aan' rubriek
Mooi zo! Ben eens benieuwd hoe het antwoord van HM gaat luiden...webmaster schreef:gebruiker YDS is verwijderd van het forum
webmaster schreef:gebruiker YDS is verwijderd van het forum
grote klasse, iemand moet de integriteit op dit forum bewaken,
waarvoor dank, het was toch leuk zo lang het duurde