Hamburg Mannheimer - pensioensparen
TIP
Gebruik onze vergelijkers pensioensparen via verzekering
- pensioensparen via fonds
Re: Waar bouwsparen/pensioensparen
Je had beter eerst eens op dit forum komen kijken. (zie zoekmachine)HMH schreef:hallo,
ik was eerst bij kbc begonnen met pensioensparen tot dat ik aangesproken werd van iemand
die bij de bank hamburg manheimer werk , hij legde mij alles uit wat ik moet weten onder andere
wat ook bouwsparen en verzekeringen betreft , ik heb opzeg gedaan bij kbc en ben overgeschakeld
veel meer zekerheden wat de toekomst betreft ,
ik ben nu 23 en ben heel tevreden
ik heb de gsm nummer noch van mijn adviseur
hij komt aan huis en legt u alles uit zonder enige verplichtingen , luister en jij beslist
this ook goed voor u belastingen
de nummer is
XXXXXXXXXXXX
Dan was je nooit overgeschakeld naar HM.
Bij KBC blijven was nog altijd beter geweest, hoewel er zéker veel interessantere bestaan.
Geloof vooral nooit de mooie woorden van verkopers die graag aan huis komen om anderen te "hersenspoelen", of het nu over verzekeringen, telecombedrijven of gaz-en electriciteitsbedrijven gaat.
Die kennen immers alle truukjes om je in mooie maar valse dromen te doen geloven.
Re: Waar bouwsparen/pensioensparen
Nu klink je nog geloofwaardiger dan voorheen.HMH schreef: toen ik mijn opgezegt heb bij kbc heb ik meer dan de helft verloren van mijn spaarsom
Indien dit waar is, dan graag bewijzen zwart op wit. Want niemand heeft hier ooit getuigd dat bij transfer van pensioensparen van KBC naar een andere maatschappij er de afkoopwaarde opeens de helft blijkt te zijn van het gevormde kapitaal.
Re: Hamburg Mannheimer - pensioensparen
Hallo
Ik ben net gestopt met pensioensparen bij HM. Mijn afkoopsom is veel minder dan de helft van het kapitaal.
1140 € wordt nog 426.16 €. Dank u wel. Het ligt dus totaal niet aan KBC. Mooie topic van Louise "Geloof vooral nooit de mooie woorden van verkopers die graag aan huis komen om anderen te "hersenspoelen"
Grtz
Tom
Ik ben net gestopt met pensioensparen bij HM. Mijn afkoopsom is veel minder dan de helft van het kapitaal.
1140 € wordt nog 426.16 €. Dank u wel. Het ligt dus totaal niet aan KBC. Mooie topic van Louise "Geloof vooral nooit de mooie woorden van verkopers die graag aan huis komen om anderen te "hersenspoelen"
Grtz
Tom
... of een verlies van 62%.
Nergens, maar ook nergens staan er onkosten van dergelijke grootte orde in de financiele infofiches van HM vermeld. En toch kan dit bedrijf ongestoord verder opereren, blijkbaar is de CBFA doof en blind.
Nergens, maar ook nergens staan er onkosten van dergelijke grootte orde in de financiele infofiches van HM vermeld. En toch kan dit bedrijf ongestoord verder opereren, blijkbaar is de CBFA doof en blind.
kan men eigenlijk gewoon stoppen met de maandelijkse betalingen bij zo'n systeem?
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Dat is geen enkel probleem.toine1978 schreef:kan men eigenlijk gewoon stoppen met de maandelijkse betalingen bij zo'n systeem?
Maar ik neem aan dat ook daar nadelen aan verbonden zijn, naast het feit dat je geen kapitaal meer bijeen spaart ?relativity schreef:Dat is geen enkel probleem.toine1978 schreef:kan men eigenlijk gewoon stoppen met de maandelijkse betalingen bij zo'n systeem?
Slinkt dan nl. ook je theoretische afkoopwaarde ?
In de algemene voorwaarden lees ik iets omtrent de theoretische afkoopwaarde die kleiner dan 25 EUR geworden is. Wat gebeurt er dan? Wordt het contract automatisch beëindigd en is de verzekeringsnemer dan alles kwijt ?
Tweede vraag: Stel je koopt je overeenkomst af, ik neem aan dat je dan ook al je fiscale voordeel op één of andere manier moet terugbetalen aan de fiscus. Hoe gebeurt dat ? Zit dat reeds verrekend in de afkoopwaarde ?
Hamburg Mannheimer bestaat niet meer, het is nu ERGO. Ook hun producten zijn veranderd van naam. Vreemd, als iets goed is ga je het toch niet veranderen van naam??
Ze denken natuurlijk met het merk ERGO met een nieuwe propere lei te beginnen. Oud (en slecht) brood in nieuwe zakken dus.
Ze denken natuurlijk met het merk ERGO met een nieuwe propere lei te beginnen. Oud (en slecht) brood in nieuwe zakken dus.
Wat word er bedoeld met
Wat wordt er verstaan onder een "tijdelijke verzekering" ?
Ik ben in 2008 een T60 aangegaan tot aan pensioenleeftijd + BVRO + BVRI en spaar periodiek het minimumbedrag. (begonnen op 105 EUR/trimester ofzo)
Ik kan toch wel afkopen he ?
?behalve voor de tijdelijke verzekeringen bij overlijden met periodieke constante premies, die betaalbaar zijn tijdens een periode die langer is dan de helft van de looptijd van de overeenkomst, heeft de verzekeringsnemer het recht om op elk ogenblik zijn overeenkomst af te kopen.
Wat wordt er verstaan onder een "tijdelijke verzekering" ?
Ik ben in 2008 een T60 aangegaan tot aan pensioenleeftijd + BVRO + BVRI en spaar periodiek het minimumbedrag. (begonnen op 105 EUR/trimester ofzo)
Ik kan toch wel afkopen he ?
Alles is te koop, ook een tak21 pensioenspaarverzekering
Maar als ik me niet vergis moet je dan wel iets van een 33% laten vallen. Maw: je verliest er zeer veel op. Overdragen naar een andere financiële instelling is in het geval van een verzekering niet mogelijk. De enige valabele optie lijkt me dus om het contract premievrij te maken. Maw: je doet geen stortingen meer. En dan maar hopen dat HM (en een van hun toffe verkopers) je maar niet te hard aan je hoofd zeurt
Maar als ik me niet vergis moet je dan wel iets van een 33% laten vallen. Maw: je verliest er zeer veel op. Overdragen naar een andere financiële instelling is in het geval van een verzekering niet mogelijk. De enige valabele optie lijkt me dus om het contract premievrij te maken. Maw: je doet geen stortingen meer. En dan maar hopen dat HM (en een van hun toffe verkopers) je maar niet te hard aan je hoofd zeurt
Volledig premievrij betekent ook geen kosten meer betalen, dus wat gebeurt er dan met de aanvullende verzekeringen zoals BVRI en BVRO ? Opgeschort ? Volledig beëindigd ?
Of blijven die sowieso doorlopen en worden de kosten dan systematisch afgetrokken van het tot nu toe opgespaarde kapitaal ?
Indien het laatste geval, wat gebeurt er als de kapitaalteller op 0 komt te staan ?
Automatische afkoop ?
Of blijven die sowieso doorlopen en worden de kosten dan systematisch afgetrokken van het tot nu toe opgespaarde kapitaal ?
Indien het laatste geval, wat gebeurt er als de kapitaalteller op 0 komt te staan ?
Automatische afkoop ?
33% op wat ? Op het tot nu toe ingebrachte spaarbedrag bij de belastingen, of 33% op die afkoopwaarde ?Maar als ik me niet vergis moet je dan wel iets van een 33% laten vallen.
Ik denk dat je best je licht eens opsteekt bij je HM 'makelaar' (of hoe noem je zo iemand), want dit wordt me iets te specifiek
Normaal gezien kan je de aanvullende verzekeringen gewoon stopzetten (na schriftelijk verzoek) en het contract volledig premievrij maken.
Pas op, dit betekent niet dat de kosten stoppen. Langzamerhand zal je kapitaal jaar na jaar wegslinken.
Je kan het kapitaal ook overdragen naar een andere pensioenspaarverzekering (niet naar een pensioenfonds), alhoewel ze een heleboel uitvluchten verzinnen zodat je dit niet zou doen.
Dit alles is al vele malen uitgelegd in de grote HM topic:
viewtopic.php?f=5&t=818&p=83008#p83008" onclick="window.open(this.href);return false;
Pas op, dit betekent niet dat de kosten stoppen. Langzamerhand zal je kapitaal jaar na jaar wegslinken.
Je kan het kapitaal ook overdragen naar een andere pensioenspaarverzekering (niet naar een pensioenfonds), alhoewel ze een heleboel uitvluchten verzinnen zodat je dit niet zou doen.
Dit alles is al vele malen uitgelegd in de grote HM topic:
viewtopic.php?f=5&t=818&p=83008#p83008" onclick="window.open(this.href);return false;
Dus je kan het kapitaal wél overhevelen naar een andere TAK21 pensioenspaarverzekering? Dacht dat dat niet kon... Hoe doe je dat dan?
Je vraagt dat aan de verzekering naarwaar je wilt overzetten. Ik heb dat gedaan van HM naar Ethias. Let op. Er gaat een zak geld verloren (je krijgt de afschuwelijk lage TAW + nog een administratiekosten om je nog eens een laatste keer een stamp onder uw g*t te geven). Spijts alle kosten zal dit uiteindelijk toch nog positief uitdraaien (voor mij althans)Joeri_V schreef:Dus je kan het kapitaal wél overhevelen naar een andere TAK21 pensioenspaarverzekering? Dacht dat dat niet kon... Hoe doe je dat dan?
HM rekent ieder jaar kosten aan zelfs als je niet meer verder betaald. De zogenaamde reductiekosten zijn dat. Ergo/HM is een echt afradertje.