Carmignac Patrimoine in kleine bedragen kopen ?
TIP
Re: Carmignac Patrimoine in kleine bedragen kopen ?
de laatste maand is het idd goed gezakt
http://www.morningstar.be/be/snapshot/s ... lang=nl-BE" onclick="window.open(this.href);return false;
de hoofdreden is denk ik stijging van de euro -> fonds is minder waard in euro uitgedrukt
en patrimoine had zijn euro exposure sterk gereduceerd
bijkomende factor is daling goud, patrimoine heeft aardig wat goudmijnen
dit zijn maar gissingen, je kan best over twee weken het maandelijkse rapport eens lezen.
http://www.morningstar.be/be/snapshot/s ... lang=nl-BE" onclick="window.open(this.href);return false;
de hoofdreden is denk ik stijging van de euro -> fonds is minder waard in euro uitgedrukt
en patrimoine had zijn euro exposure sterk gereduceerd
bijkomende factor is daling goud, patrimoine heeft aardig wat goudmijnen
dit zijn maar gissingen, je kan best over twee weken het maandelijkse rapport eens lezen.
Herstel euro is een schijnbeweging
Het herstel van de euro ziet er krachtig uit, maar is niet meer dan een schijnbeweging, zegt Eric le Coz van het Franse Carmignac. De verhoogde staatsschulden in Europa verzwakken de munt fundamenteel, terwijl de dollar verder gaat aantrekken als de economische groeivertraging in de VS van tijdelijke aard blijkt te zijn. Carmignac handhaaft de onderweging voor de euro voor haar fondsen.
De dollar zou zijn stijging moeten voortzetten na de recente correctie waarmee de economische vertraging aan de overkant van de Atlantische Oceaan gepaard ging. De ondervertegenwoordiging van de euro blijft dus een belangrijke pijler, ondanks het technisch herstel dat de euro aan het begin van het derde kwartaal heeft laten zien en waarvan ik van mening ben dat het tijdelijk is.
De recente daling van Patrimoine veroorzaakt door de herstel van de euro, betekent dus een uitstekend instapmoment in dit fonds, voor mensen die op lange termijn beleggen.
Het herstel van de euro ziet er krachtig uit, maar is niet meer dan een schijnbeweging, zegt Eric le Coz van het Franse Carmignac. De verhoogde staatsschulden in Europa verzwakken de munt fundamenteel, terwijl de dollar verder gaat aantrekken als de economische groeivertraging in de VS van tijdelijke aard blijkt te zijn. Carmignac handhaaft de onderweging voor de euro voor haar fondsen.
De dollar zou zijn stijging moeten voortzetten na de recente correctie waarmee de economische vertraging aan de overkant van de Atlantische Oceaan gepaard ging. De ondervertegenwoordiging van de euro blijft dus een belangrijke pijler, ondanks het technisch herstel dat de euro aan het begin van het derde kwartaal heeft laten zien en waarvan ik van mening ben dat het tijdelijk is.
De recente daling van Patrimoine veroorzaakt door de herstel van de euro, betekent dus een uitstekend instapmoment in dit fonds, voor mensen die op lange termijn beleggen.
Ik heb net voor Ini. Waarde (EUR) 374.99 aangekocht.
Nu staat er bij hoeveelheid 0.074. status W.
Maar hoe komen ze aan die 0.074 ?
Die 0.074 is het aantal deelbewijzen dat je gekocht hebt, de prijs van 1 deelbewijs Patrimoine lag op 4 augustus rond de 5063 EUR. Begin volgende week verandert de status van W (Waiting) naar E (Executed) en krijg je definitieve gegevens te zien, de volgende dag wordt dit dan mee opgenomen in de statistieken van je FSP.karine schreef:Ik heb net voor Ini. Waarde (EUR) 374.99 aangekocht.
Bedankt.phase schreef:Die 0.074 is het aantal deelbewijzen dat je gekocht hebt, de prijs van 1 deelbewijs Patrimoine lag op 4 augustus rond de 5063 EUR. Begin volgende week verandert de status van W (Waiting) naar E (Executed) en krijg je definitieve gegevens te zien, de volgende dag wordt dit dan mee opgenomen in de statistieken van je FSP.karine schreef:Ik heb net voor Ini. Waarde (EUR) 374.99 aangekocht.
Ik ben op zoek naar een (veilige) belegging,
ik heb nu een bedrag staan en ben van plan om later stelselmatig kleine bedragen aan de kant te zetten.
Carmignac lijkt dus een goede oplossing? Bij de banken kom ik uit op een defensief beleggingsprofiel, maar mits de juiste mix tussen de verschillende carmignac fondsen zou dit geen probleem mogen opleveren?
Keytrade bank blijkt dus zeer goedkoop te zijn als je het 5 jaar laat staan, maar er staat dus indien je het geen 5 jaar laat staan
" Indien u uw fondsen voor het einde van het vijfde jaar transfereert, dient u echter wel de toegepaste kost voor de aankoop van een fonds per getransfereerde lijn te betalen (deze kosten bedragen momenteel € 9.95)."
betekend dit dat je € 9.95 moet betalen per schijf dat je afhaalt of houdt dit verband met in hoeveel stortingen je in het fonds bent gestapt? (omdat als ik op termijn kleinere bedragen zou storten zou die rekening dan wel hoog kunnen oplopen)
Op pagina 4 sprak hier ook iemand over bkcp, heeft hier iemand ervaring mee?
ik heb nu een bedrag staan en ben van plan om later stelselmatig kleine bedragen aan de kant te zetten.
Carmignac lijkt dus een goede oplossing? Bij de banken kom ik uit op een defensief beleggingsprofiel, maar mits de juiste mix tussen de verschillende carmignac fondsen zou dit geen probleem mogen opleveren?
Keytrade bank blijkt dus zeer goedkoop te zijn als je het 5 jaar laat staan, maar er staat dus indien je het geen 5 jaar laat staan
" Indien u uw fondsen voor het einde van het vijfde jaar transfereert, dient u echter wel de toegepaste kost voor de aankoop van een fonds per getransfereerde lijn te betalen (deze kosten bedragen momenteel € 9.95)."
betekend dit dat je € 9.95 moet betalen per schijf dat je afhaalt of houdt dit verband met in hoeveel stortingen je in het fonds bent gestapt? (omdat als ik op termijn kleinere bedragen zou storten zou die rekening dan wel hoog kunnen oplopen)
Op pagina 4 sprak hier ook iemand over bkcp, heeft hier iemand ervaring mee?
Iemand op het forum heeft dit eens nagevraagd op de helpdesk, de kost is 9.95 EUR per lijn (per fonds), ongeacht in hoeveel stukjes dat is aangekocht.coware schreef:Keytrade bank blijkt dus zeer goedkoop te zijn als je het 5 jaar laat staan, maar er staat dus indien je het geen 5 jaar laat staan
Wat ik mij nu plots wel afvraag (want bovenstaand antwoord is juist)phase schreef:Iemand op het forum heeft dit eens nagevraagd op de helpdesk, de kost is 9.95 EUR per lijn (per fonds), ongeacht in hoeveel stukjes dat is aangekocht.coware schreef:Keytrade bank blijkt dus zeer goedkoop te zijn als je het 5 jaar laat staan, maar er staat dus indien je het geen 5 jaar laat staan
Stel je wil voor het einde van die 5 jaar een deel afhalen van uw plan.(een bepaald bedrag), bepaal je dan zelf welk deel? welke fondsen? en wat als je 1 fonds in 2 of meer keer afhaalt? Blijven de kosten éénmalig per lijn? Vragen voor keytrade natuurlijk, maar het is al laat.
mijn vraag is eigenlijk: Kan je uw plan ook in deeltjes verkopen (en die vraag geldt ook voor na die vijf jaar)
- Tonijnbelegger
- Hero Member
- Contacteer:
Bij Deutsche Bank is dat NIET mogelijk. Of toch niet rechtstreeks. Als ik probeer dit te doen, kan ik enkel gehele getallen invullen (decimale tekens en breuken worden geweerd). De oplossing kwam van de helpdesk van DB zelf: als je een mandaat geeft om periodiek een bedrag te gaan beleggen, kan je wél delen van deelbewijzen kopen. Toen ik dan opperde dat ik dan best zo dit deed om dan onmiddellijk dat mandaat terug te trekken, waren ze nogal een beetje geprikkeld. Ik werd geacht minstens 6 maanden periodiek te beleggen, wat was me dat nu zegbarrie schreef:Bij Deutsche bank is het perfect mogelijk om een half aandeel te kopen. Misschien is het zelfs mogelijk om in nog kleinere delen aan te kopen. Zou DB eens contacteren. Van andere banken weet ik het niet.

Alles goed en wel, ik luister naar mijn bank. Ik heb periodiek belegd bij Deutsche Bank in CPA, een mandaat van een heel jaar min één dag. De periode tussen twee aankopen: één jaar

Waarom maakt DB het zijn klanten zo moeilijk? Als ik werkelijk een deelbewijs van €5000 moet aankopen doe ik het gewoonweg NIET.
-
- Newbie
- Contacteer:
Ook Nateus biedt de mogelijkheid om o.a. Carmignac Patrimoine aan te kopen in kleine stukjes (kan al vanaf 25 euro/maand!). Heeft iemand al van deze mogelijkheid gebruik gemaakt?
Om het systeem uit te proberen heb ik gisteren 6/09/10 rond 17:00 een 10de deel van Carmignac Patrimoine aangekocht via Rabobank.
Indicatie van het bedrag van mijn aankoop is 524,67 EUR*, tegenwaarde (519,48 EUR), beurstaks (0,00 EUR) en instapkosten (5,19 EUR) inbegrepen.
* Dit indicatieve bedrag is gebaseerd op de handelskoers van de vorige handelsdag (2/09/10 - € 5194,72).
Mijn aankoop was onmiddellijk in mijn effectenrekening te zien met vermelding 'in behandeling'.
Ik had vooraf het nodige geld van mijn spaarrekening overgezet naar mijn zichtrekening, omdat ik te laat gezien heb dat ik ook rechtstreeks van mijn spaarrekening kon betalen.
Info na telefoon met Rabobank:
- het order wordt vandaag (7/09/10) uitgevoerd, maar het zal nog een paar dagen duren eer ik dat kan zien op mijn effectenrekening
- ik kan wel zien dat het geld van mijn rekening is
- bij Rabobank kan je geen limietkoers instellen
Indicatie van het bedrag van mijn aankoop is 524,67 EUR*, tegenwaarde (519,48 EUR), beurstaks (0,00 EUR) en instapkosten (5,19 EUR) inbegrepen.
* Dit indicatieve bedrag is gebaseerd op de handelskoers van de vorige handelsdag (2/09/10 - € 5194,72).
Mijn aankoop was onmiddellijk in mijn effectenrekening te zien met vermelding 'in behandeling'.
Ik had vooraf het nodige geld van mijn spaarrekening overgezet naar mijn zichtrekening, omdat ik te laat gezien heb dat ik ook rechtstreeks van mijn spaarrekening kon betalen.
Info na telefoon met Rabobank:
- het order wordt vandaag (7/09/10) uitgevoerd, maar het zal nog een paar dagen duren eer ik dat kan zien op mijn effectenrekening
- ik kan wel zien dat het geld van mijn rekening is
- bij Rabobank kan je geen limietkoers instellen