WTF! geregisteerd door Citibank wegens wanbetaling!
-
- Newbie
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 14 okt 2008
- Contacteer:
WTF! geregisteerd door Citibank wegens wanbetaling!
Op 31/12/09 stuurde ik een brief (helaas niet aangetekend) naar Citibank met de vraag mijn Visakaart op te zeggen.
(met de verknipte kaarten erbij)
Ik had immers alles overgezet naar Keytrade.
Nooit ontving ik van hen enig signaal van ontvangst van deze brief, doch ik ging ervan uit dat alles in orde was.
Ook mijn uittreksels die voorheen per e-mail kwamen bleven uit.
Nu kreeg ik eerder deze week plots een brief van Citibank, waarin stond dat het contract verbroken werd omdat er nog iets van een 180 euro openstond. Samen met wat verbrekingskosten e.d. moest ik 220 euro betalen.
Ik stuurde een kwade mail, dat dit wel een vreemde gang van zaken was, maar besloot toch maar onmiddellijk te betalen om verdere probleme te vermijden.
Nu krijg ik vandaag een brief van de Nationale Bank, dat ik geregistreerd ben wegens wanbetaling. Ondertussen is het bedrag wel vereffend, maar toch blijft deze registratie 1 jaar staan. En ik ben net volop opzoek naar een huis, en dus van plan een lening aan te gaan...
Wat kunnen de gevolgen van deze registratie zijn? Kan ik hier nog iets tegen doen??
PANIEK!
(met de verknipte kaarten erbij)
Ik had immers alles overgezet naar Keytrade.
Nooit ontving ik van hen enig signaal van ontvangst van deze brief, doch ik ging ervan uit dat alles in orde was.
Ook mijn uittreksels die voorheen per e-mail kwamen bleven uit.
Nu kreeg ik eerder deze week plots een brief van Citibank, waarin stond dat het contract verbroken werd omdat er nog iets van een 180 euro openstond. Samen met wat verbrekingskosten e.d. moest ik 220 euro betalen.
Ik stuurde een kwade mail, dat dit wel een vreemde gang van zaken was, maar besloot toch maar onmiddellijk te betalen om verdere probleme te vermijden.
Nu krijg ik vandaag een brief van de Nationale Bank, dat ik geregistreerd ben wegens wanbetaling. Ondertussen is het bedrag wel vereffend, maar toch blijft deze registratie 1 jaar staan. En ik ben net volop opzoek naar een huis, en dus van plan een lening aan te gaan...
Wat kunnen de gevolgen van deze registratie zijn? Kan ik hier nog iets tegen doen??
PANIEK!
-
- VIP member
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: 13 nov 2008
- Contacteer:
Re: WTF! geregisteerd door Citibank wegens wanbetaling!
Voor 180 EUR noemen ze u al een wanbetaler? roflmao waar gaat het naartoe, deze wereld
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Newbie
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 14 okt 2008
- Contacteer:
Re: WTF! geregisteerd door Citibank wegens wanbetaling!
En ik heb nooit enige schriftelijke verwittiging gekregen!
Dit kan toch niet zomaar?
Dit kan toch niet zomaar?
-
- VIP member
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: 13 nov 2008
- Contacteer:
Re: WTF! geregisteerd door Citibank wegens wanbetaling!
Ik vind het ook raar, maar ja amerikaanse bank
Re: WTF! geregisteerd door Citibank wegens wanbetaling!
moest je niet eerst zelf de balans vereffenen voor je de kaart verknipt?The Mars volta schreef:En ik heb nooit enige schriftelijke verwittiging gekregen!
Dit kan toch niet zomaar?
als je zomaar van krommenaas gebaart vraag je er wel om vind ik
-
- VIP member
- Berichten: 1102
- Lid geworden op: 24 aug 2009
- Contacteer:
Re: WTF! geregisteerd door Citibank wegens wanbetaling!
Straf verhaal dat je geen waarschuwing zou gehad hebben.. Normaal gezien kan Citibank je wel een copie bezorgen van de aanmaningsbrief die ze je hebben gestuurd vooraleer ze je gegevens doorgegeven hebben aan de negatieve centrale van de NBB.
Vraag deze eens op.
Wat de gevolgen voor jou zijn? Enorm. Veel banken zullen je direct met erg veel argwaan bekijken nadat ze jouw gegevens opgevraagd hebben in het kader van een kredietaanvraag. Ze zullen denken: "hij kan nog geen visakaart aanzuiveren, waarom zou hij dan in staat zijn om een hypothecaire lening af te lossen?".
Wat in jouw voordeel is dat je je negatieve melding direct aangezuiverd hebt, dat kunnen de andere banken ook zien.
Maar qua onderhandelingspositie op het vlak van tarieven, is het natuurlijk wel een erg serieuze handicap. In zoverre dat het misschien beter is te wachten tot die negatieve melding niet meer zichtbaar is..
Voor klachten: kijk naar adressen onderaan de link:
http://statbel.fgov.be/nl/consument/con ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
Vraag deze eens op.
Wat de gevolgen voor jou zijn? Enorm. Veel banken zullen je direct met erg veel argwaan bekijken nadat ze jouw gegevens opgevraagd hebben in het kader van een kredietaanvraag. Ze zullen denken: "hij kan nog geen visakaart aanzuiveren, waarom zou hij dan in staat zijn om een hypothecaire lening af te lossen?".
Wat in jouw voordeel is dat je je negatieve melding direct aangezuiverd hebt, dat kunnen de andere banken ook zien.
Maar qua onderhandelingspositie op het vlak van tarieven, is het natuurlijk wel een erg serieuze handicap. In zoverre dat het misschien beter is te wachten tot die negatieve melding niet meer zichtbaar is..
Voor klachten: kijk naar adressen onderaan de link:
http://statbel.fgov.be/nl/consument/con ... /index.jsp" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: WTF! geregisteerd door Citibank wegens wanbetaling!
Voordat iemand op die lijst gezet wordt, zijn er (in principe!) reeds meerdere aangetekende herinneringen verstuurd. De laatste die je krijgt, is er eentje waarin gezegd wordt dat invordering door een gerechtsdeurwaarder de volgende stap is. Ik kan moeilijk geloven dat ze je op 1-2-3 op die lijst laten zetten... ik zou toch overwegen om een advocaat onder de arm te nemen, teneinde dit volledig uit te klaren. Laat Citibank dan maar bewijzen dat ze al het nodige gedaan hebben, alvorens je op de 'zwarte lijst' te zetten.
-
- Sr. Member
- Berichten: 487
- Lid geworden op: 21 mar 2009
- Contacteer:
Re: WTF! geregisteerd door Citibank wegens wanbetaling!
1) Officieel, met aangetekende brief klacht neerleggen bij de bevoegde dienst van CITIBANK en eisen dat ze binnen de 7 werkdagen een standpunt innemen.
2) Geen standpunt binnen 7 werkdagen, klacht neerleggen bij de ombudsdienst banken http://www.ombfin.be/nl/accueil.html" onclick="window.open(this.href);return false;
en er op aandringen dat ze zo snel mogelijk een beslissing nemen, gezien het feit dat je graag een huis zo aankopen. IK denk als Citibank niet kan aantonen dat ze je afdoende verwittigd hebben, er weinig twijfel zal zijn omtrent de 'beslissing'.
3) Geen bevredigend antwoord bij punt 1 en 2, juridische raad inwinnen
2) Geen standpunt binnen 7 werkdagen, klacht neerleggen bij de ombudsdienst banken http://www.ombfin.be/nl/accueil.html" onclick="window.open(this.href);return false;
en er op aandringen dat ze zo snel mogelijk een beslissing nemen, gezien het feit dat je graag een huis zo aankopen. IK denk als Citibank niet kan aantonen dat ze je afdoende verwittigd hebben, er weinig twijfel zal zijn omtrent de 'beslissing'.
3) Geen bevredigend antwoord bij punt 1 en 2, juridische raad inwinnen
-
- VIP member
- Berichten: 1022
- Lid geworden op: 13 nov 2008
- Contacteer:
Re: WTF! geregisteerd door Citibank wegens wanbetaling!
juridisch bah. Ik studeer economie dus dat is al bijna per defintie een afkeer van alles dat met "recht" te maken heeft
Re: WTF! geregisteerd door Citibank wegens wanbetaling!
Wat had je dan verwacht van de meest bedrieglijke bank ter wereld? Jou problemen zijn zo te zien nog lang niet over en ik vrees dat je er zeer weinig tegen zal kunnen doen.
-
- VIP member
- Berichten: 1102
- Lid geworden op: 24 aug 2009
- Contacteer:
Re: WTF! geregisteerd door Citibank wegens wanbetaling!
Alleen al daarom wil ik NOOIT van mijn leven een clientrelatie aangaan met Citibank. Het zou mij niet verwonderen moesten ze geen brief gestuurd hebben...
Ze mogen nog 1000 euro geven bij het openen van een rekening of 3% op^een spaarrekening: ik moet ze niet.
Ze mogen nog 1000 euro geven bij het openen van een rekening of 3% op^een spaarrekening: ik moet ze niet.
-
- Sr. Member
- Berichten: 271
- Lid geworden op: 05 mar 2010
- Contacteer:
Re: WTF! geregisteerd door Citibank wegens wanbetaling!
Ik heb bij citybank net voor de kredietcrisis eens een offerte opgevraagd voor een groene lening, Die zijn me weken aan een stuk blijven bestoken met telefoons.
Ik denk dat hun verloningsysteem daar voor iets tussen zit waardoor alles wat ze zeggen weinig betrouwbaar is.
mvg
Ik denk dat hun verloningsysteem daar voor iets tussen zit waardoor alles wat ze zeggen weinig betrouwbaar is.
mvg
Re: WTF! geregisteerd door Citibank wegens wanbetaling!
Blijkbaar is men niet altijd verplicht om u te verwittigen alvorens u op de lijst te zetten:MacE schreef:Voordat iemand op die lijst gezet wordt, zijn er (in principe!) reeds meerdere aangetekende herinneringen verstuurd. De laatste die je krijgt, is er eentje waarin gezegd wordt dat invordering door een gerechtsdeurwaarder de volgende stap is. Ik kan moeilijk geloven dat ze je op 1-2-3 op die lijst laten zetten... ik zou toch overwegen om een advocaat onder de arm te nemen, teneinde dit volledig uit te klaren. Laat Citibank dan maar bewijzen dat ze al het nodige gedaan hebben, alvorens je op de 'zwarte lijst' te zetten.
http://www.privacycommission.be/nl/faq/ ... ex-16.html" onclick="window.open(this.href);return false;In sommige gevallen is de kredietgever niet wettelijk verplicht om u op de hoogte te brengen van de achterstand alvorens u te laten registreren bij de Centrale (bijvoorbeeld in het geval van een achterstallige betaling van 3 maanden).
Maar in de praktijk zal de kredietgever u meestal toch een brief sturen om u te verwittigen dat u achter staat met uw betalingen.
-
- Newbie
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 14 okt 2008
- Contacteer:
Re: WTF! geregisteerd door Citibank wegens wanbetaling!
ok, vandaag vertrekt aangetekend schrijven naar Citi met het verzoek om:
- mij binnen de 7 werkdagen een kopie te bezorgen van alle schrijvens (zowel gewone als aangetekend) die ze naar mij richtten om mij aan te manen het verschuldigde saldo te betalen. (maar waarvan ik er geen enkel ontving)
- mij onmiddellijk opnieuw te laten schrappen bij de NBB gezien het feit dat ik bij ontvangst van hun brief op 08/09 die dus voor mij de eerste was waarin ik op de hoogte gesteld werd dat er nog een verschuldigd saldo was, onmiddellijk het saldo betaalde. Er is hier dus duidelijk sprake van een administrief probleem, zeker niet van insolventie van mijnentwege. Bovendien wegen de gevolgen van een negatieve registratie bij de NBB voor een bedrag van nog geen € 200 in het geheel niet op tegen de gevolgen voor mijn persoonlijk leven m.b.t. tot het aangaan van een hypothecair krediet in de nabije toekomst.
Afwachten wat het geeft.
- mij binnen de 7 werkdagen een kopie te bezorgen van alle schrijvens (zowel gewone als aangetekend) die ze naar mij richtten om mij aan te manen het verschuldigde saldo te betalen. (maar waarvan ik er geen enkel ontving)
- mij onmiddellijk opnieuw te laten schrappen bij de NBB gezien het feit dat ik bij ontvangst van hun brief op 08/09 die dus voor mij de eerste was waarin ik op de hoogte gesteld werd dat er nog een verschuldigd saldo was, onmiddellijk het saldo betaalde. Er is hier dus duidelijk sprake van een administrief probleem, zeker niet van insolventie van mijnentwege. Bovendien wegen de gevolgen van een negatieve registratie bij de NBB voor een bedrag van nog geen € 200 in het geheel niet op tegen de gevolgen voor mijn persoonlijk leven m.b.t. tot het aangaan van een hypothecair krediet in de nabije toekomst.
Afwachten wat het geeft.
-
- Newbie
- Berichten: 23
- Lid geworden op: 14 okt 2008
- Contacteer:
Re: WTF! geregisteerd door Citibank wegens wanbetaling!
GOED NIEUWS!
Zopas volgende e-mail van Citibank ontvangen:
Geachte
Wij hebben uw email d.d. 13/09/2010 goed ontvangen.
Zoals vermeld in onze vorige mail (d.d. 09/09/10), van zodra uw betaling binnen is zullen wij de schorsing bij de Nationale Bank aanvragen.
Dit is gisteren gebeurd.
Gelieve ons te verschuldigen voor het ongemak.
Met de meeste hoogachting,
Dienst Kredieten
Een grote opluchting!
Zopas volgende e-mail van Citibank ontvangen:
Geachte
Wij hebben uw email d.d. 13/09/2010 goed ontvangen.
Zoals vermeld in onze vorige mail (d.d. 09/09/10), van zodra uw betaling binnen is zullen wij de schorsing bij de Nationale Bank aanvragen.
Dit is gisteren gebeurd.
Gelieve ons te verschuldigen voor het ongemak.
Met de meeste hoogachting,
Dienst Kredieten
Een grote opluchting!