Stop Loss - een kater !!!
TIP
Re: Stop Loss - een kater !!!
Binckbank en Keytrade worden algemeen als de beste brokers beschouwd. Gebruik maar even de forum-zoekfunctie, daar zijn al hele epistels rond geschreven.
Ik snap het probleem nog altijd niet. Stop loss orders worden uitgevoerd bij marktkoers van zodra een aandeel onder een aangegeven koers zakt. Dit is een algemene regel. Je hebt zelfs chance dat het orderboek op dat moment goed gevuld was en dat je order aan een iets hogere koers dan de stop-loss van155 € is uitgevoerd.zdrie schreef:Dit is juist het probleem. Door de goeie verstandhouding en vertrouwen dat ik tot nog had opgebouwd met mijn beleggingskantoor gaf ik meestal de orders telefonisch door. Ik weet nu ondertussen wel beter en zal in het vervolg zorgen dat hiervan een geschrift is, ofwel fax of mail. Dan is er geen discussie mogelijk omtrent terminologiën en dergelijke. Ik weet ook dat ik geen pikkel heb om op te staan, juist door het feit dat er in het verleden altijd al vanuit een vertrouwensrelatie werd gewerkt.zeverare schreef:
is er geen schriftelijke bevestiging ergens van dat order?
Juist door het feit dat de opdracht telefonisch is gebeurd heb ik nog geen verkoopsorder ondertekend. Nu ik mijn ongenoegen heb geuit tov mijn kantoor zitten ze blijkbaar met een klein probleem, nl. dat ik niks heb ondertekend. Maar ik maak mij geen ilusies, dit orderdocument zal ook wel zonder mijn handtekening vertikaal geklasseerd worden. Ik ben immers niet zinnens een document te ondertekenen met verkoopsorder 156.23, terwijl ik had gevraagd alleen te verkopen bij 155.
Maar feit is wel dat mijn vertrouwen toch een serieuze deuk heeft gekregen en ik nu wel overweeg om met gans mijn bundel (beleggingen, verzekeringen enz., toch zeker de moeite waard als kliënt voor een kantoor) te verhuizen.
Je verwijt dus de broker dat Bekaert op een gegeven moment daalde onder 155 € ?
Als je een order ondertekend kan je daar nooit de exacte uitvoeringsprijs vragen. Je kan wel limietorders plaatsen. Het is niet je order dat de prijs bepaalt maar de markt. Als de limiet wordt gehaald komt je order in het orderboek van de markt.. Als de markt bokkensprongen maakt kan het ook zijn dat je order ver onder de limiet wordt uitgevoerd. In dergelijk geval doe je ook voordeel. Als je je redenering volgt ga je ook in dergelijke situatie klagen ?
Een gewoon stop-loss order kan geen limietkoers bevatten.
Bij Binckbank kan men in tegenstelling tot bij Keytrade wel een soort stoploss order met een limiet ingeven : dat order heeft daar wel een speciale naam.
Bij Binckbank kan men heel ingewikkelde orders ingegeven : bracket-limit of zoiets, zelfs een stoploss order dat bv. zelf automatisch in één richting kan verhoogd worden
Bij Binckbank kan men heel ingewikkelde orders ingegeven : bracket-limit of zoiets, zelfs een stoploss order dat bv. zelf automatisch in één richting kan verhoogd worden
OK maar bij Keytrade kan je pre-market handelen en after-hours ... en dat kan NIET bij Binckbank ! En bij Keytrade kan je weldegelijk een stop-loss-limiet-order ingeven ...
Inderdaad, bij Keytrade noemt dit een Stop limiet order.insider schreef:OK maar bij Keytrade kan je pre-market handelen en after-hours ... en dat kan NIET bij Binckbank ! En bij Keytrade kan je weldegelijk een stop-loss-limiet-order ingeven ...