Energiefactuur
Energiefactuur
Veranderen van electriciteit en gas kan volgens test-aankoop tot 250 euro per jaar besparen.
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Energiefactuur
Dat de concurrentie niet kan spelen ligt voor een groot stuk aan de Belg die te lui is om van leverancier te veranderen.
Daar maakt SPE natuurlijk handig gebruik van.
Daar maakt SPE natuurlijk handig gebruik van.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
TA doet wel ieder jaar dergelijke oproep. Ik stel me wel de vraag of ze hiermee gratis reclame voor zichzelf willen maken.
De schuldigen van de huidige situatie zijn de politici die corrupte egoïsten zijn die enkel naar de pijpen van de grote bedrijven dansen en niet de Franse staat die gewoon de kans gegrepen heeft. Mensen zoals Vincent Van quickenborne die dan wel gladde praatjes komt verkopen op tv over hoeveel goede werken hij al niet heeft verricht...
Het is trouwens niet enkel op het vlak van energie zo maar ook voor telecommunicatie, drinkwater, immobiliën en banken.
De mentaliteit van de Vlamingen heeft er natuurlijk ook mee te maken. Ik heb er feitelijk geen enkel probleem mee dat anderen veel te veel willen betalen omdat ze lui, dom of onverschillig zijn. Het is enkel jammer dat de prijzen niet naar beneden gaan door dit soort kuddementaliteit.
De schuldigen van de huidige situatie zijn de politici die corrupte egoïsten zijn die enkel naar de pijpen van de grote bedrijven dansen en niet de Franse staat die gewoon de kans gegrepen heeft. Mensen zoals Vincent Van quickenborne die dan wel gladde praatjes komt verkopen op tv over hoeveel goede werken hij al niet heeft verricht...
Het is trouwens niet enkel op het vlak van energie zo maar ook voor telecommunicatie, drinkwater, immobiliën en banken.
De mentaliteit van de Vlamingen heeft er natuurlijk ook mee te maken. Ik heb er feitelijk geen enkel probleem mee dat anderen veel te veel willen betalen omdat ze lui, dom of onverschillig zijn. Het is enkel jammer dat de prijzen niet naar beneden gaan door dit soort kuddementaliteit.
Ik wou vorig jaar voor gas van Luminus overstappen naar Nuon.
Ik heb toen via hun website aangegeven dat ik klant bij hen wou worden maar heb toen een maand of zo niets meer van hen gehoord.
Ik heb hen toen gebeld om te vragen of ze mijn aanvraag wel ontvangen hadden.
Maar ik kreeg daar een dame aan de telefoon die heel gebrekkig Nederlands sprak. Frans kon ze ook niet.
Sorry maar mijn vertrouwen slinkt al enorm wanneer een bedrijf zo iemand aanneemt voor een functie waarbij men met klanten móét communiceren en dat deze dan nog niet eens de lokale taal spreekt. Komaan zeg.
Dan nog liever een paar euro meer aan Luminus...
Ik heb toen via hun website aangegeven dat ik klant bij hen wou worden maar heb toen een maand of zo niets meer van hen gehoord.
Maar ik kreeg daar een dame aan de telefoon die heel gebrekkig Nederlands sprak. Frans kon ze ook niet.
Sorry maar mijn vertrouwen slinkt al enorm wanneer een bedrijf zo iemand aanneemt voor een functie waarbij men met klanten móét communiceren en dat deze dan nog niet eens de lokale taal spreekt. Komaan zeg.
Denk erover wat je wil, maar als jarenlang lid van Test-Aankoop heb ik al véééél besparingen kunnen doen door hun raad op te volgen, en niet alleen op gebied van energie.Wook schreef:TA doet wel ieder jaar dergelijke oproep. Ik stel me wel de vraag of ze hiermee gratis reclame voor zichzelf willen maken.
.............
ik heb er ook geen probleem mee dat anderen teveel betalen omdat ze te lui zijn. Van mij mogen ze gerust teveel betalen voor electriciteit, gas, telefoon, bankzaken... ieder zijn ding.
Alleen jammer dat het shoppen soms moeilijk gemaakt wordt door politici (bv bankshoppen: moeilijk te berekenen of je nu beter wel of niet overschakelt met spaarrekening)
Alleen jammer dat het shoppen soms moeilijk gemaakt wordt door politici (bv bankshoppen: moeilijk te berekenen of je nu beter wel of niet overschakelt met spaarrekening)
Nuon ten zeerste af te raden, het gas is pokkeduur; lampiris is de goedkoopste.Hilarius schreef:Ik wou vorig jaar voor gas van Luminus overstappen naar Nuon.
Ik ben overgeschakeld naar Lampiris, is zonder problemen verlopen plus is het een 100% Belgisch bedrijf.
Mijn besparingen:
- Mijn woning zeer goed geisoleerd.
- Gebruik van regenwater voor WC's en wasmachine, auto wassen etc. Verbruik van drinkwater met ongeveer 50% gedaald.
- Zonneboiler geplaatst = +/- 6 maand per jaar gratis warm water, met belastingsaftrek.
- Installatie van zonnepanelen. Eletriciteitsfaktuur laten dalen met ongeveer 75-80%. Belastingsaftrek en certificaten erbovenop.
- Cash van certificaten geinvesteerd in certificaten Ecopower. Elektriciteit is niet langer een kost, maar een winstgevende zaak.
- Telefoonkost beperkt tot abonnementskost. Gesprekken zo goed als gratis via Voip.
- Gebruik van regenwater voor WC's en wasmachine, auto wassen etc. Verbruik van drinkwater met ongeveer 50% gedaald.
- Zonneboiler geplaatst = +/- 6 maand per jaar gratis warm water, met belastingsaftrek.
- Installatie van zonnepanelen. Eletriciteitsfaktuur laten dalen met ongeveer 75-80%. Belastingsaftrek en certificaten erbovenop.
- Cash van certificaten geinvesteerd in certificaten Ecopower. Elektriciteit is niet langer een kost, maar een winstgevende zaak.
- Telefoonkost beperkt tot abonnementskost. Gesprekken zo goed als gratis via Voip.
Mijn besparingen:Bermudez schreef:Mijn besparingen:
Alle standby toestellen uitschakelen of stekker uittrekken:
Verbruik in Standby of gewoon de stekker in het stopcontakt: Radio/klok 21 Watt, Senseo 7 Watt, Telenet TV box 80 Watt, PC scherm 7 Watt, TV 18 Watt, Microgolfoven 12 Watt, CV pomp die altijd draait 21 Watt, Wasmachine 10 Watt, Radio CD speler in de keuken 8 Watt...er zullen er nog zijn...184 watt X 24 uur = 4,5 Kwh x 365 = 1600 Kwh/jaar.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Lampiris is inderdaad een zeer goed alternatief.
100% groene energie en een Belgisch bedrijf![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
100% groene energie en een Belgisch bedrijf
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
De grootste besparing die je kan doen is nog steeds in de eerste plaats van energieleverancier veranderen, toch zeker als je klant bent bij Electrabedrog. Dat levert een pak meer op dan de stekker overal uit te trekken. Onderzoek heeft al uitgewezen dat standby verbruik goed is voor €50 per jaar terwijl veranderen van leverancier al gauw €200 per jaar oplevert.