argenta aandelen
TIP
argenta aandelen
hallo,
iemand die iets meer weet over aandeel houder worden bij Argenta ?
dank
iemand die iets meer weet over aandeel houder worden bij Argenta ?
dank
Re: argenta
Nog niets, maar hun dividend zal toch rond de 6% moeten liggen gezien de beperking tot 3.000 eur per persoon. Eens benieuwd wat de secundaire voordelen zullen zijn (korting op verzekeringen?).
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Stel je van dat dividend van een coöperatief aandeel uitgegeven door een bank maar niet te veel voor.
6% is het maximaal toegelaten percentage dat een coöperatief aandeel mag uitkeren.
Maar of Argenta dat gaat doen, is koffiedik kijken. Ik denk persoonlijk verre van.
Ik bezit gelijkaardige coöperatieve Arcopar aandelen (verbonden aan Dexia), en die keerden dit jaar maar een schamele 3% uit.
Wie tot hiertoe wel standvastig 6% uitkeerde op zijn coöperatieve aandelen zijn de groenestroombedrijven Ecopower, Groenkracht en Beauvent.
6% is het maximaal toegelaten percentage dat een coöperatief aandeel mag uitkeren.
Maar of Argenta dat gaat doen, is koffiedik kijken. Ik denk persoonlijk verre van.
Ik bezit gelijkaardige coöperatieve Arcopar aandelen (verbonden aan Dexia), en die keerden dit jaar maar een schamele 3% uit.
Wie tot hiertoe wel standvastig 6% uitkeerde op zijn coöperatieve aandelen zijn de groenestroombedrijven Ecopower, Groenkracht en Beauvent.
heb mij ook op de lijst in mijn kantoor laten zetten voor in te schrijven op die co. aandelen . Ik denk ook persoonlijk niet dat ze 6% zullen uitkeren aan divident , maar het divident zal toch denk ik iets meer opbrengen dan een spaarboekje ( hoop ik )
Er zal later bekend worden welke voordelen er nog aan verbonden zullen zijn , mijn bankagent sprak van kortingen van bepaalde winkels daar het co. aandelen zijn . Verder zullen we nog even moeten afwachten wat er nog te rapen valt ....
Er zal later bekend worden welke voordelen er nog aan verbonden zullen zijn , mijn bankagent sprak van kortingen van bepaalde winkels daar het co. aandelen zijn . Verder zullen we nog even moeten afwachten wat er nog te rapen valt ....
Maximum 5% heb ik horen waaien
Andere voordelen:
- korting op Sanoma tijdschriften (jaarabonnement)
- korting bij Maretours reisburo, Midas, Shoe Discount, E5 kleding, Health City, Avance schoenen, VAB
- korting op Texaco (tankkaart)
Andere voordelen:
- korting op Sanoma tijdschriften (jaarabonnement)
- korting bij Maretours reisburo, Midas, Shoe Discount, E5 kleding, Health City, Avance schoenen, VAB
- korting op Texaco (tankkaart)
Heeft iemand een idee over de introductie datum ?
Bestaat daar dan al een inschrijvingslijst voor ?patje schreef:heb mij ook op de lijst in mijn kantoor laten zetten voor in te schrijven op die co. aandelen . Ik denk ook persoonlijk niet dat ze 6% zullen uitkeren aan divident , maar het divident zal toch denk ik iets meer opbrengen dan een spaarboekje ( hoop ik )
Voor zover ik mij herinner, heb ik hierover nog geen info gekregen van Argenta.
Of hangt deze misschien alleen uit in hun kantoren of zo ?
Daar ga ik namelijk nooit, vanwege (bijna) uitsluitend online-bankieren.
Ze houden hier in mijn gemeenteagentschap een lijst bij , omdat ze bang zijn dat ze vlug "uitverkocht" zullen zijn . Momenteel worden de clienten met een mail op de hoogte gebracht met daarin de boodschap als we interesse hebben , wij terug moeten mailen , zodoende dat we als eerste zouden kunnen inschrijven . Naar verluidt zou het een "succes" worden , daarom leggen ze in mijn agentschap een lijst aan ....... maximaal 3.000 euro inleg per persoon , maar dat wist je waarschijnlijk al en in mijn vorig bericht ....... dividend word nog steeds met een d geschreven , hmmm
-
- Newbie
- Contacteer:
argenta cooperatieve aandelen : interessanter dan spaarrek ?
Hallo,
ik heb een spaarrekening bij Argenta (e-spaar).
Ik kreeg het voorstel om cooperatieve aandelen voor max 3000€ per klant te nemen.
Is dit interessant ? Hoe lang moet je deze houden ?
Is dit met even veel of weinig risico als een spaarrekening ?
Valt dit ook onder het garantiefonds ?
Heeft er al iemand ingetekend hiervoor ?
bedankt voor de feedback alvast
Ik kreeg het voorstel om cooperatieve aandelen voor max 3000€ per klant te nemen.
Re: argenta aandelen
Per kantoor kunnen er maar 100 intekenen, dus veel te laat. De lijst in mijn kantoor is heel erg lang
Re: argenta cooperatieve aandelen : interessanter dan spaarr
Is dit interessant ? : iedereen moet dit voor zichzelf uitmaken , maar denk toch dat het een beter rendement heeft dan de huidige tarieven - spaartarieven . Het risico is dat je minder rendement zou kunnen bekomen dan een spaarrekening omdat het dividend wordt berekend volgens de jaarprestaties van de bank , momenteel zijn die zeer goed ......elk jaar terug , zie website van Argenta daar vind je de prestaties van de bankspaarhopper schreef:Hallo,
Valt ook onder garantiefonds denk ik omdat dit geen echt "aandeel " is .
wij hebben nog niet ingetekend maar zijn het wel van zinnens ééns ze uitkomen .
De aandelen vallen NIET onder de garantieregeling. Voor meer informatie kan je terecht op de officiële website: http://www.beschermingsfonds.be" onclick="window.open(this.href);return false; .
Het risico ligt dus veel hoger dan op spaarboekjes, zichtrekeningen, kasbons en termijnrekeningen.
Over het dividend is er nog maar weinig officiële communicatie van Argenta uit. Momenteel is de politiek van de eigenaars om de winsten te herkapitaliseren in Argenta zelf. Ze keren zichzelf dus geen dividend uit.
Als klant en kantoorhouder kan je nu inschrijven in een coöperatieve vennootschap die in het kapitaal van Argenta stapt. Aandelen van coöperatieve vennootschappen blijven als vuistregel dezelfde nominale waarde behouden. Argenta boert goed. De verwachting is dat ze winsten blijven maken. Als coöperatieve aandeelhouder moet je dan ook mee kunnen genieten van deze winsten. De verwachting is uiteraard dat dit zal gebeuren via een uitbetaling van een dividend in echte centen. Dit is echter niet noodzakelijk zo. De winst kan ook als ander voordeel aan de coöperanten worden uitgekeerd. Mogelijk - maar weinig waarschijnlijk - door als dividend extra aandelen van de coöperatieve toe te kennen aan de coöperanten.
Het risico is dat als Argenta in kapitaalnood komt er geen dividend wordt uitbetaald en dat men - al dan niet tijdelijk- niet kan uitstappen uit de coöperatieve. In het ergste geval gaat heel de boel over kop en ben je al je centen kwijt. KBC en Dexia zijn zéér zwaar toegetakeld door de crisis en de coöperanten zijn nog steeds hun centen niet kwijt. Ze hebben jaarlijks ook een dividend gekregen. Het risico kan je dus relativeren.
Het is wachten op de echte prospectus voor de details. Veel reclame gaat Argenta niet moeten maken. Volgens bij gaat het snel volledig zijn ingeschreven. Met deze actie wil Argenta niet alleen geld op halen maar ook een hechtere binding met haar klanten en kantoorhouders realiseren. Ze hebben al gecommuniceerd om 150 miljoen € op te halen ipv de initiële 100 miljoen €. De familie eigenaars van Argenta hebben altijd extern kapitaal geweerd. Ze willen Argenta zelf in eigendom houden. Ik vermoed dan ook dat ze het kapitaal langer gaan openstellen als ze hun doelkapitaal hebben opgehaald. Dit is bv. in tegenstelling tot het Landbouwkrediet waar je al jaar en dag als coöperant aandeelhouder kan worden.
Het risico ligt dus veel hoger dan op spaarboekjes, zichtrekeningen, kasbons en termijnrekeningen.
Over het dividend is er nog maar weinig officiële communicatie van Argenta uit. Momenteel is de politiek van de eigenaars om de winsten te herkapitaliseren in Argenta zelf. Ze keren zichzelf dus geen dividend uit.
Als klant en kantoorhouder kan je nu inschrijven in een coöperatieve vennootschap die in het kapitaal van Argenta stapt. Aandelen van coöperatieve vennootschappen blijven als vuistregel dezelfde nominale waarde behouden. Argenta boert goed. De verwachting is dat ze winsten blijven maken. Als coöperatieve aandeelhouder moet je dan ook mee kunnen genieten van deze winsten. De verwachting is uiteraard dat dit zal gebeuren via een uitbetaling van een dividend in echte centen. Dit is echter niet noodzakelijk zo. De winst kan ook als ander voordeel aan de coöperanten worden uitgekeerd. Mogelijk - maar weinig waarschijnlijk - door als dividend extra aandelen van de coöperatieve toe te kennen aan de coöperanten.
Het risico is dat als Argenta in kapitaalnood komt er geen dividend wordt uitbetaald en dat men - al dan niet tijdelijk- niet kan uitstappen uit de coöperatieve. In het ergste geval gaat heel de boel over kop en ben je al je centen kwijt. KBC en Dexia zijn zéér zwaar toegetakeld door de crisis en de coöperanten zijn nog steeds hun centen niet kwijt. Ze hebben jaarlijks ook een dividend gekregen. Het risico kan je dus relativeren.
Het is wachten op de echte prospectus voor de details. Veel reclame gaat Argenta niet moeten maken. Volgens bij gaat het snel volledig zijn ingeschreven. Met deze actie wil Argenta niet alleen geld op halen maar ook een hechtere binding met haar klanten en kantoorhouders realiseren. Ze hebben al gecommuniceerd om 150 miljoen € op te halen ipv de initiële 100 miljoen €. De familie eigenaars van Argenta hebben altijd extern kapitaal geweerd. Ze willen Argenta zelf in eigendom houden. Ik vermoed dan ook dat ze het kapitaal langer gaan openstellen als ze hun doelkapitaal hebben opgehaald. Dit is bv. in tegenstelling tot het Landbouwkrediet waar je al jaar en dag als coöperant aandeelhouder kan worden.
Pff stier , wat een uitleg , MAAR een goede uitleg zoals we steeds gewoon zijn van jou ! Thanks
Ik ben nog eens gaan kijken of ik daar ergens een bericht over vind op de Argenta website.
Nergens iets over gevonden ; ook niet als ik aangelogd ben.
Voor alle zekerheid ga ik dan zélf maar contact opnemen met mijn kantoorhouder.
Nergens iets over gevonden ; ook niet als ik aangelogd ben.
Voor alle zekerheid ga ik dan zélf maar contact opnemen met mijn kantoorhouder.
A.u.b in bijlage de info die u misschien zocht .....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.