CITIBANK Cash back
CITIBANK Cash back
In augustus werd door de klantendienst van Citibank op mijn bestaande Visa de 3% cashback geactiveerd. Op mijn uittreksel van september echter geen cashback te zien. Heeft nog iemand deze ervaring?
Re: CITIBANK Cash back
Hebt ge iets online gekocht met uw Citibank Visa kaart?
Ik heb vandaag m'n afrekening gekregen en zag daar een Cashback-bedrag staan dat volgens mij te laag was. Nog eens gesurft naar de citibank-site en gelezen dat de 3% enkel geldt bij online aankopen.
Ik heb vandaag m'n afrekening gekregen en zag daar een Cashback-bedrag staan dat volgens mij te laag was. Nog eens gesurft naar de citibank-site en gelezen dat de 3% enkel geldt bij online aankopen.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ja StavrOs, het klopt inderdaad dat het alleen om aankopen op internet gaat. En ja, ik had voor een redelijk bedrag online gekocht. Gaat het bij jou ook om een bestaande Visa ?
- WebsterMC
- Sr. Member
- Contacteer:
De cashboack wortd niet toegekend op uw uitreksel waar uw aankopen op staan, maar de maand nadien.A380 schreef:Ja StavrOs, het klopt inderdaad dat het alleen om aankopen op internet gaat. En ja, ik had voor een redelijk bedrag online gekocht. Gaat het bij jou ook om een bestaande Visa ?
Als je bv in augustus aankopen doet, dan krijg je uw uitreksel daarvan in september. Op uw volgend uitreksel, dat van oktober zal dan pas uw cash back vermeld staan.
Als uw uitreksel van september gemaakt is, dan kun je meteen op de site uw cash-back zien die je terug zal krijgen.
Interessant om weten. Weet je dat uit ervaring, WebsterMC, want bij de klantendienst hebben ze me daar niets van verteld toen ik hen daar vorige vrijdag over belde.
- WebsterMC
- Sr. Member
- Contacteer:
Ja, dat weet ik uit ervaring: Ik heb in Augustus mijn kaart gekregen en er onmiddelijk enkele zaken online mee gekocht voor in totaal 358,5 euro. De Cashback zou dus 10,755 euro moeten zijn.A380 schreef:Interessant om weten. Weet je dat uit ervaring, WebsterMC, want bij de klantendienst hebben ze me daar niets van verteld toen ik hen daar vorige vrijdag over belde.
Op mijn eerste uitreksel op 12/9 staat er niets van Cash Back vermeld, maar als ik nu kijk op de site bij mijn Verrichtingen voor de Visa Kaart, staat er: Internet Cash Back: € 10,76 op datum van 10/9/2010 in de kolom Crediteringen. Dit wordt dus verrekend op mijn rekeningenstaat van 12/10.
Zie hieronder een screenshot (enkel de verrichtingen die nog niet op een vorige uitgavenstaat staan worden vermeld)
Bedankt voor de toelichting. Mijn uittreksel is gedateerd op 26/09 en ik verwachtte daar een cash back van 68,20. Ben eens gaan zien op volgende maand maar ook daar zie ik geen vermelding van terugbetaling.
Wanneer je online checkt zie je inderdaad niets van deze cashback.
Op je uiteindelijke rekeninguitreksel echter zie je de cashback die je verdiend hebt met je aankopen afgelopen maand. Er staat ook expliciet bij vermeld dat deze verrekend wordt bij je volgende betaling.
Bij mij was het een nieuwe VISA-kaart; bij de aanvraag heb ik bij elke correspondentie het woord cashback laten vallen, zodat ze dit niet zouden vergeten te activeren. Blijkbaar gelukt
Op je uiteindelijke rekeninguitreksel echter zie je de cashback die je verdiend hebt met je aankopen afgelopen maand. Er staat ook expliciet bij vermeld dat deze verrekend wordt bij je volgende betaling.
Bij mij was het een nieuwe VISA-kaart; bij de aanvraag heb ik bij elke correspondentie het woord cashback laten vallen, zodat ze dit niet zouden vergeten te activeren. Blijkbaar gelukt
viewtopic.php?f=8&t=149&start=150
tja, 2 medewerkers zeiden dat je cashback kon activeren op bestaande kaart, 2 andere niet.
Je kan wel in menu van citibank, een nr. kiezen voor cashback! als je daar terechtkomt, en je vraagt om te activeren....en zei zeggen ok met uw kaartnr., dan mag je toch verwachten dat het in orde komt? Als ze niet zeggen : onmogelijk, wie ben ik dan om hen tegen te spreken.....
maar zelfs 1 wist niets van die cashback actie....vind hun helpdeskpersoneel over het algemeen niet goed geïnformeerd, en volgens mij veel personeelsverloop.....
Er zei ooit 1: 'ga naar uw lokale citibank kantoor, om die 3% te activeren' Die kunnen veel meer doen
kantoorhouder zei zelf dat dit bullshit was. Zij kunnen kaarten aanbieden, maar mét abbokost en zonder 3%.
btw, zou 3% actie gedaan zijn (staat tot 30/9)?
tja, 2 medewerkers zeiden dat je cashback kon activeren op bestaande kaart, 2 andere niet.
Je kan wel in menu van citibank, een nr. kiezen voor cashback! als je daar terechtkomt, en je vraagt om te activeren....en zei zeggen ok met uw kaartnr., dan mag je toch verwachten dat het in orde komt? Als ze niet zeggen : onmogelijk, wie ben ik dan om hen tegen te spreken.....
maar zelfs 1 wist niets van die cashback actie....vind hun helpdeskpersoneel over het algemeen niet goed geïnformeerd, en volgens mij veel personeelsverloop.....
Er zei ooit 1: 'ga naar uw lokale citibank kantoor, om die 3% te activeren' Die kunnen veel meer doen
kantoorhouder zei zelf dat dit bullshit was. Zij kunnen kaarten aanbieden, maar mét abbokost en zonder 3%.
btw, zou 3% actie gedaan zijn (staat tot 30/9)?
Heb ook geen hoge dunk van hun klantendienst. Inderdaad slecht geïnformeerd. Je komt duidelijk in een call-center terecht. Ze kunnen daar heel wat leren van de klantendiensten van bv. Keytrade en Rabobank. Heb nu een brief geschreven ivm. die cash back. Ben benieuwd of ik een reactie krijg.
Gezien hier toch wat vragen en onduidelijkheid was over de citibank Cash Back actie hebben we contact gehad met citibank.
We ontvingen volgend antwoord van de directie van citibank:
Voor nieuwe kaarthouders die hun Visa kaart online hebben aangevraagd - dit was tot 30 september - werd de 3% cash back optie automatisch geactiveerd.
Ook bestaande Visa kaarthouders kunnen de optie laten activeren op hun kaart via hun verkooppunt of de Dienst Kredietkaarten op 02/774.55.55.
De optie is identiek voor nieuwe en bestaande kaarthouders.
De 3% geldt voor online aankopen en wordt telkens gecrediteerd op het uittreksel dat volgt op het uittreksel waarop de aankoop verschijnt.
Op het uittreksel van de aankoop zelf wordt al vermeld hoeveel "cash back" de volgende maand zal worden gecrediteerd
Voor nieuwe kaarthouders die hun Visa kaart online hebben aangevraagd - dit was tot 30 september - werd de 3% cash back optie automatisch geactiveerd.
Ook bestaande Visa kaarthouders kunnen de optie laten activeren op hun kaart via hun verkooppunt of de Dienst Kredietkaarten op 02/774.55.55.
De optie is identiek voor nieuwe en bestaande kaarthouders.
De 3% geldt voor online aankopen en wordt telkens gecrediteerd op het uittreksel dat volgt op het uittreksel waarop de aankoop verschijnt.
Op het uittreksel van de aankoop zelf wordt al vermeld hoeveel "cash back" de volgende maand zal worden gecrediteerd
Bedankt Webmaster. Dat is een vrij duidelijke uitleg. Alleen klopt het weer niet helemaal met de informatie die ik kreeg. Vorige week belde ik naar dat nummer. Na eindeloos doorklikken heb ik mij laten terugbellen. De man aan de andere kant was daarvan niet op de hoogte en kon mij (in slecht Nederlands) niet helpen. Hij zou een dossier aanmaken en naar Brussel sturen.
Mijn cash back was al in augustus geactiveerd en er had dus volgens hun uitleg op mijn uittreksel van september een vermelding van het bedrag moeten staan (voor een aankoop van meer dan 2200 Euro op 14/09, teveel om het zo maar te laten). Benieuwd of ik reactie krijg op de brief die ik hen gestuurd heb.
Mijn cash back was al in augustus geactiveerd en er had dus volgens hun uitleg op mijn uittreksel van september een vermelding van het bedrag moeten staan (voor een aankoop van meer dan 2200 Euro op 14/09, teveel om het zo maar te laten). Benieuwd of ik reactie krijg op de brief die ik hen gestuurd heb.
- WebsterMC
- Sr. Member
- Contacteer:
[quote="webmaster"]
Ik heb vorige weekgebeld voor mijn pa. Hij heeft al 22 jaar een citi visakaart en betaalt daarvoor jaarlijks € 20
De cash back activeren voor online aankopen was inderdaad geen probleem. Nu nog eventjes afwachten of dit effectief in order komt. Ook heb ik gevraagd naar de terugbetaling van de jaarlijkse kaartkosten bij eerste gebruik (omdat dit nu ook mee in de actie zat), en waarempel, ook dat bleek mogelijk te zijn. Ze gingen dit ook activeren.
Ik heb mijn pa (die veel online aankoopt) hiermee dus een geschenk van €120 euro per jaar gegeven.
Ik heb vorige weekgebeld voor mijn pa. Hij heeft al 22 jaar een citi visakaart en betaalt daarvoor jaarlijks € 20
De cash back activeren voor online aankopen was inderdaad geen probleem. Nu nog eventjes afwachten of dit effectief in order komt. Ook heb ik gevraagd naar de terugbetaling van de jaarlijkse kaartkosten bij eerste gebruik (omdat dit nu ook mee in de actie zat), en waarempel, ook dat bleek mogelijk te zijn. Ze gingen dit ook activeren.
Ik heb mijn pa (die veel online aankoopt) hiermee dus een geschenk van €120 euro per jaar gegeven.
Interessant, ik heb ook een nieuwe Cashback kaart sinds begin september, daar heb ik meteen enkele zaken online mee aangeschaft. De cashback is zichtbaar op mijn factuur van eind september en er staat idd bij dat deze op de volgende factuur verrekend wordt.
Nu het vreemde: Als ik online ga kijken is bovenvermelde cashback op 24/09 al gecrediteerd op mijn kaart en deze is reeds van de schuld afgetrokken in het kaartoverzicht. Zou het nu voldoende zijn om enkel het nog verschuldigde bedrag terug te betalen of houden ze hier een cadeautje voor je neus waar je achteraf nog rente op kan betalen als je niet het volledige factuurbedrag hebt terugbetaald?
Ik ging er dus van uit dat dit bedrag pas eind deze maand zou worden teruggestort, zoals ik uit hun uitleg en de vermelding op het factuur begrepen had.. En toch is het al gecrediteerd op 24/09, dus de dag dat de betreffende factuur werd afgesloten.
Nu het vreemde: Als ik online ga kijken is bovenvermelde cashback op 24/09 al gecrediteerd op mijn kaart en deze is reeds van de schuld afgetrokken in het kaartoverzicht. Zou het nu voldoende zijn om enkel het nog verschuldigde bedrag terug te betalen of houden ze hier een cadeautje voor je neus waar je achteraf nog rente op kan betalen als je niet het volledige factuurbedrag hebt terugbetaald?
Ik ging er dus van uit dat dit bedrag pas eind deze maand zou worden teruggestort, zoals ik uit hun uitleg en de vermelding op het factuur begrepen had.. En toch is het al gecrediteerd op 24/09, dus de dag dat de betreffende factuur werd afgesloten.
Toch wel een belletje naar bovenvernoemd nummer waard, hoewel ik daarmee niet zo'n goede ervaring heb.