Vast energiecontract is slechte keuze gebleken
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Vast energiecontract is slechte keuze gebleken
Dan heb ik er goed aan gedaan om mijn kennissen/vrienden een variabel aan te raden. ![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Dat waren de vuile truken van de energieleveranciers ... Reclame maken voor een contrect met vaste prijzen, zodat de prijzen niet meer konden stijgen maar zeker niet konden dalen ( wat het meest waarschijnlijk was gezien de economische crisis die in volle gang was ) en er dan nog een 'groen' tintje aankleven ![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Ik heb meegedaan aan die groepsaankoop georganiseerd door Gazet Van Antwepen. Ongeveer 20.000 gezinnen zijn al ingeschreven.
Gisteren was de laatste dag daarvoor.
Over enkele dagen weten we wié het beste bod gedaan heeft.
Ben eens benieuwd hoeveel ik ga uitsparen.
Gisteren was de laatste dag daarvoor.
Over enkele dagen weten we wié het beste bod gedaan heeft.
Ben eens benieuwd hoeveel ik ga uitsparen.
freetotax2005@yahoo.com schreef:Dat waren de vuile truken van de energieleveranciers ... Reclame maken voor een contrect met vaste prijzen, zodat de prijzen niet meer konden stijgen maar zeker niet konden dalen ( wat het meest waarschijnlijk was gezien de economische crisis die in volle gang was ) en er dan nog een 'groen' tintje aankleven
Heel juist. Op die manier spelen ze in op de angst van mensen: angst dat de energieprijzen nog verder zouden stijgen tot ze onbetaalbaar waren geworden. Ik weet zeker dat het een groot succes is geweest want in België krioelt het nu eenmaal van de angstige mensen.
De beste keuze die je kon en nog altijd kan maken is weggaan bij grote leveranciers, vooral Electrabel, en overgaan naar een kleinere goedkopere leverancier. Electrabel begint het effect van de groepsaankopen stilletjesaan te voelen maar er zal een dag komen dat ze hun prijzen wel zullen moeten fors verlagen. Momenteel zijn ze nog steeds zo arrogant dat ze het gewoonweg negeren.
Ik heb me onlangs ook ingeschreven op iChoosr zodat ik volgens jaar kan overstappen met een groepsaankoop.
De groepsaankoop van energie is binnengehaald door essent en lampiris.
Die krijgen er zowat 25.000 klanten ineens bij.
Wat ik mij afvraag : kunnen die zomaar ineens zoveel méér gas en elektriciteit opwekken? Aan hun installaties zal toch wel een limiet zitten? Tenslotte zijn het niet zo'n grote leveranciers als electrabel en luminus.
Of draaien hun installaties tot hier toe ver onder hun capaciteit?
Wat ik mij afvraag : kunnen die zomaar ineens zoveel méér gas en elektriciteit opwekken? Aan hun installaties zal toch wel een limiet zitten? Tenslotte zijn het niet zo'n grote leveranciers als electrabel en luminus.
Correctie.Elke klant die zich aangemeld heeft krijgt nu de mogelijkheid om te vergelijken of hij al dan niet voordeel doet bij een eventuele overstap.Van die 25000 zie ik er nog niet teveel overstappen.De doorsnee Belg "bespaard" liever op multimedia dan op basisbehoeften.Jemdiev schreef:De groepsaankoop van energie is binnengehaald door essent en lampiris.
Aan vorige : dat is een antwoord naast de kwestie. Ik vraag mij af of een energieleverancier zomaar ineens voor een berg nieuwe klanten energie kan produceren. Of dat er nu 25000 of 12000 zijn daar gaat het niet om. Het zijn er in ieder geval véél. Of gaan ze die energie op hun beurt ergens anders aankopen?
Vergelijk het met een kok die gewoon is om voor 20 mensen te koken, en plots moet die voor 200 man koken. Zal die dat kunnen? (zijn zijn potten groot genoeg maw....haha)
Ik ben niet blind he vriend.Als ik het antwoord wist had ik wel vermeld.Ik antwoorde enkel op de 25000 klanten waar jij veronderstelt dat deze al overstappen.Jemdiev schreef:Aan vorige : dat is een antwoord naast de kwestie. Ik vraag mij af of een energieleverancier zomaar ineens voor een berg nieuwe klanten energie kan produceren. Of dat er nu 25000 of 12000 zijn daar gaat het niet om. Het zijn er in ieder geval véél. Of gaan ze die energie op hun beurt ergens anders aankopen?
-
- VIP member
- Contacteer:
Als ze de energie niet zelf kunnen produceren, moeten ze die gaan aankopen bij ander he. Ik twijfel er zelfs aan of al die kleine producenten zelf produceren en niet hun energie gaan halen bij GDF Suez, ... Dat is juist zoals bij mobiele telefonie: veel aanbieders, slechts 3 netwerken (proximus, base en mobistar). Ah nee tegenwoordig zijn er "al" 4 met een licentie. Wow wat een concurrentie vergrotingJemdiev schreef:Aan vorige : dat is een antwoord naast de kwestie. Ik vraag mij af of een energieleverancier zomaar ineens voor een berg nieuwe klanten energie kan produceren. Of dat er nu 25000 of 12000 zijn daar gaat het niet om. Het zijn er in ieder geval véél. Of gaan ze die energie op hun beurt ergens anders aankopen?
![Roll Eyes ::)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/rolleyes.gif)
Kleine leveranciers kopen vrijwel uitsluitend hun energie in het buitenland, meestal in Duitsland of Frankrijk. Daar kopen ze in tegen zeg maar groothandelsprijzen en verkopen ze in België tegen een meestal concurrentiële marktprijs.
- relativity
- Hero Member
- Contacteer:
Vandaar dat die met de grote kunnen concurreren.
Terloops; ik vind het heel jammer dat Ecopower geen gas verkoopt, ik ben daar een zéér tevreden klant en hun klantendienst uiterst professioneel. Zou Ecopower op lange termijn gas gaan verkopen?
Terloops; ik vind het heel jammer dat Ecopower geen gas verkoopt, ik ben daar een zéér tevreden klant en hun klantendienst uiterst professioneel. Zou Ecopower op lange termijn gas gaan verkopen?
-
- Full Member
- Contacteer:
Neen dat zullen ze niet doen, ligt niet in hun doelstellingen. Zijn een financieringscoöperatie. Leveren ook niet in Wallonie en zal ook nog niet snel gebeuren.relativity schreef:Vandaar dat die met de grote kunnen concurreren.
-
- VIP member
- Contacteer:
Ligt niet in hun doelstellingen lolcentjessparen schreef: Neen dat zullen ze niet doen, ligt niet in hun doelstellingen. Zijn een financieringscoöperatie. Leveren ook niet in Wallonie en zal ook nog niet snel gebeuren.