Poll: GSM operatoren
Re: Poll: GSM operatoren
nee, 1u. 2 min.Wook schreef:Met die 15 euro kan ik dan nog een uur bellen.
Ik hoop het, maar denk van niet.Vaganzza schreef:Ik had het nog niet vermeld, maar op de homepagina staat een poll of er volgens jullie een prijzenoorlog zal komen nu Aldi Talk zijn tarieven verlaagd heeft. Discussiëren hierover kan ook in dit topic.
Vind ik gewoon onzin. Heb zelf al vele jaren mijn vaste lijn vervangen door een GSM die ik bijna altijd thuis laat liggen. Oproepen naar een pre paid kaart kunnen dan wel duurder zijn, is dat wel of is dat het zoveelste broodje aap verhaal, maar telefoongesprekken waren vroeger sowieso duurder. Kan natuurlijk ook een kaartje nemen van elke provider maar ben ook ook makkelijk bereikbaar per SMS, mail en iedereen is bij mij welkom. Vind ik zelfs veel plezaanter dan zo'n 'duur telefoontje' naar mijn goedkope prepaidkaart. Maar ik voel mij alvast geen ezel en nog minder asociaal al heb ik op Facebook minder dan 50 vrienden maar ik zie mijn buren en kennissen elke dag weer in levende lijve, dat wel, ouderwets niet.satsurfer schreef:Ja!!!! Ik betaal geen telefoonlijn meer, maar heb wel vast nr. (voip) via edpnet.relativity schreef:En hebben die grote bespaarders met hun herlaadkaartjes dan een vaste telefoonlijn thuis? Anders gooit ge al een heel deel van uw besparingen buiten.
Ik betaal enkel 10 €/maand. Daarvoor heb ik vast nr. EN kan ik 30 u. bellen binnen EU 24/24 u.
Als ik via pré-paid kaartjes of abbo's dat moet bekostigen, dan lig ik aan +250 €/maand.
EN ik kan gebeld worden op mijn vast nr.
Ik verplicht dus mensen niet (laat ze de keuze) om mij te bellen op gsm-nr. en zo hun telefoonrekening onnodig de hoogte in te jagen = associaal.
Dus die mensen die het warm water hebben uitgevonden van: "' 't is goedkoper om vaste telefoonlijn weg te laten, en je bent een ezel als je dan niet beseft " vind ik zeveraars, discutteer er zelfs niet mee.
Heb jaren Base 1-2-3 gehad en nu ruim 1 jaar Carrefour Mobile en mag er niet over klagen. Mijn gemiddelde gesprekskosten maandelijk bedragen 2 tot 4 euro en heb dus al veule eoro's en BEF''s uitgespaard en als gepensionneerde met een klein pensioentje is dat best welkom. Heb nog internet gehad via de vaste telefoon, Belgacom was content, kostte mij zo'n 5000 BEF extra aan gesprekkosten per maard + 750 abonnement aan de provider Innet. Jaja die good old days, afvoeren die vaste lijnen.
Ik bel veel liever met de vaste lijn: veel betere geluidskwaliteit en geen (of weinig) straling.
Dus die mensen die het warm water hebben uitgevonden van: "' 't is goedkoper om vaste telefoonlijn weg te laten, en je bent een ezel als je dan niet beseft " vind ik zeveraars, discutteer er zelfs niet mee.I
Ik verplicht dus mensen niet (laat ze de keuze) om mij te bellen op gsm-nr. en zo hun telefoonrekening onnodig de hoogte in te jagen = associaal.
Dus die mensen die het warm water hebben uitgevonden van: "' 't is goedkoper om vaste telefoonlijn weg te laten, en je bent een ezel als je dan niet beseft " vind ik zeveraars, discutteer er zelfs niet mee. [/quote]
+1
Dus die mensen die het warm water hebben uitgevonden van: "' 't is goedkoper om vaste telefoonlijn weg te laten, en je bent een ezel als je dan niet beseft " vind ik zeveraars, discutteer er zelfs niet mee. [/quote]
+1
Ik kan enkel maar zeggen dat mensen die enkel per gsm bereikbaar zijn ik bewust niet opbel. Als ze zo asociaal zijn om mij te verplichten dure telefoonrekeningen te betalen dan moeten ze het maar doen met een mail of sms. Pech voor hen. Als ze me dan toch persé nodig hebben dan moeten ze zelf maar de peperdure gsm kosten dragen.
Vike, ben je van dezelfde mening?Vike schreef:Dus die mensen die het warm water hebben uitgevonden van: "' 't is goedkoper om vaste telefoonlijn weg te laten, en je bent een ezel als je dan niet beseft " vind ik zeveraars, discutteer er zelfs niet mee.
+1
Tja, dat is een discussie die reeds veel gevoerd is in het verleden.Smetje72 schreef:Ik kan enkel maar zeggen dat mensen die enkel per gsm bereikbaar zijn ik bewust niet opbel. Als ze zo asociaal zijn om mij te verplichten dure telefoonrekeningen te betalen dan moeten ze het maar doen met een mail of sms. Pech voor hen. Als ze me dan toch persé nodig hebben dan moeten ze zelf maar de peperdure gsm kosten dragen.
In de USA heeft men het concept van 'Air-Time': ieder nummer kost evenveel om te bellen (met soms een onderscheid tussen local en long distance), en de gebruiker van een mobiel toestel betaalt voor de mobiele kosten. Men redeneert dat de ontvanger moet betalen voor het 'gemak van mobiel te zijn'.
Hier redeneert men dat het de beller is die het gemak van ten allen tijde iemand te kunnen bereiken moet bekostigen.
Persoonlijk vind ik de 1e redenering een stuk logischer, al lijkt het erop dat ik zowat de enige ben die daarover denk.
Het feit dat meer en meer mensen in Belgie hun vaste lijn wegdoen heeft ook wel te maken met de luxesituatie waar we ons in bevinden: overal is er een sterk signaal (dankzij het wanbeleid van de overheid, by the way), en bijna nooit heeft iemand last van overboeking of 'dropped calls'. Vele landen (frankrijk, duitsland, UK, etc.) hebben die luxe niet.
satsurfer schreef:Vike, ben je van dezelfde mening?Vike schreef:Dus die mensen die het warm water hebben uitgevonden van: "' 't is goedkoper om vaste telefoonlijn weg te laten, en je bent een ezel als je dan niet beseft " vind ik zeveraars, discutteer er zelfs niet mee.
+1
@ satsurfer niet 100 maar 200%
Ik heb mijn vaste telefoonlijn behouden omdat de meesten van mijn familieleden en kennissenkring ook nog een vaste lijn hebben. Dat zijn meestal generatiegenoten. Wij bellen mekaar bij voorkeur op die vaste lijn.
Deze generatiegenoten hebben net als ikzelf, daarbovenop ook nog een GSM.
De GSM dient dan vooral voor contact met de kinderen : de jongere generatie dus, die meestal geen vaste telefoon meer hebben.
In mijn persoonlijk geval dient mijn GSM alleen om bereikbaar te blijven, voor als mijn man of ikzelf alleen op de baan zijn. Slechts een paar personen kennen mijn GSM-nr.
Mijn man daarentegen, heeft zijn GSM vooral nodig voor de honderden SMS-jes die hij maandelijks ontvangt van zijn zoon.
Beiden werken wij met prepaid Base online.
Deze generatiegenoten hebben net als ikzelf, daarbovenop ook nog een GSM.
De GSM dient dan vooral voor contact met de kinderen : de jongere generatie dus, die meestal geen vaste telefoon meer hebben.
In mijn persoonlijk geval dient mijn GSM alleen om bereikbaar te blijven, voor als mijn man of ikzelf alleen op de baan zijn. Slechts een paar personen kennen mijn GSM-nr.
Mijn man daarentegen, heeft zijn GSM vooral nodig voor de honderden SMS-jes die hij maandelijks ontvangt van zijn zoon.
Beiden werken wij met prepaid Base online.
+1Smetje72 schreef:Ik kan enkel maar zeggen dat mensen die enkel per gsm bereikbaar zijn ik bewust niet opbel. Als ze zo asociaal zijn om mij te verplichten dure telefoonrekeningen te betalen dan moeten ze het maar doen met een mail of sms. Pech voor hen. Als ze me dan toch persé nodig hebben dan moeten ze zelf maar de peperdure gsm kosten dragen.
Er zijn altijd mensen die niet mee kunnen met de tijd of zodanig gierig zijn dat ze blijven vasthouden aan oude technologieën. Zo'n mensen zullen altijd bestaan. Aan de andere kant bel ik ook veel liever naar een vaste lijn want ik kan onbeperkt gratis bellen naar vaste lijnen wereldwijd dankzij VOIP.
-
- VIP member
- Contacteer:
Je zou voor minder gierig worden met die gsm-tarieven hier in belgië Dat is hier meer prijsafspraken dan iets anders denk ik. En proximus is zogezegd een overheidsbedrijf En prijsafspraken zijn zogezegd illegaal Dat is juist zoals insidertrading : iedereen zegt ook dat dat not done is omdat het niet wettelijk is. Maar iedereen met gezond verstand weet dat het veel gebeurt Volgens mij doet de overheid dat zelf...Wook schreef:Er zijn altijd mensen die niet mee kunnen met de tijd of zodanig gierig zijn dat ze blijven vasthouden aan oude technologieën. Zo'n mensen zullen altijd bestaan. Aan de andere kant bel ik ook veel liever naar een vaste lijn want ik kan onbeperkt gratis bellen naar vaste lijnen wereldwijd dankzij VOIP.
Daar heb je natuurlijk gelijk in Sebastiaan. Maar het is niet omdat de prijzen in het algemeen zo hoog zijn dat je geen goedkope(re) alternatieven kan vinden waardoor je vrijwel even goedkoop af bent als in de buurlanden. Anderzijds zal niet nalaten om iemand naar zijn gsm te bellen omdat het zogezegd te duur zou zijn of omdat zij zo asociaal zouden zijn dat ze geen vaste telefoonlijn meer nemen zoals sommigen hier beweren.
niet 'lullen'....Wook schreef:want ik kan onbeperkt gratis bellen naar vaste lijnen wereldwijd dankzij VOIP.
Ik ben 6 jaar bezig met voip (thuis: avm fritzbox fon 7270= referentie voip modem + sip client via smartphone), en ken geen enkele voip operator die kosteloos werkt!
Ken betamax kloon, maar die zijn 3 maand gratis, nadien moet je betalen (weliswaar voordelig). Hun gsm tarieven zijn zeker niet voordelig te noemen, gebruik mijn eigen edpnet sip daarvoor.
en betamax is niet kosteloos naar ALLE landen in de wereld, weeral zo'n ongenuanceerde quote om in de belangstelling te komen.
Ik bel via edpnet 2000 minuten/maand (24/24) voor 5 € extra, waar ik al heel tevreden mee ben. Goede kwaliteit.
Nederland, Canada, China, Denemarken, Frankrijk, Duitsland, Griekenland, Hong Kong, Ierland, Italië, Luxemburg, Noorwegen, Polen, Spanje, Zweden, Zwitserland, Verenigd Koninkrijk, USA
Dus ge moet de leken hier op het forum niet zand in de ogen gooien en hoog uit de toren blazen.
En zo asociaal & wereldvreemd & ouderwets zal ik niet zijn, gezien mijn kennis van voip en gebruik van mobiel internet + al enkele reacties die mij (+1) 100% steunen.
En ga de discussie niet verder aangaan, daar je het toch precies 'beter weet' en foutieve informatie verstrekt. en/of feiten omdraait in uw voordeel.