vervroegde terugbetaling
TIP
vervroegde terugbetaling
als men een lening van 20 jaar na 10 jaar vervroegd terugbetaald (met schuldasaldo te betalen elk jaar, de eerste 12 jaar lang), heeft men dan recht op een teruggave van de betaalde schuldsaldo bedragen?
Dank.
Dank.
-
- VIP member
- Contacteer:
Re: vervroegde terugbetaling
Ik dacht juist dat je een "boete" moest betalen als je vervroegd terugbetaalt. Omdat de banken dan minder interest kunnen afsnoepen van u De smeerlappen...Himself schreef:als men een lening van 20 jaar na 10 jaar vervroegd terugbetaald (met schuldasaldo te betalen elk jaar, de eerste 12 jaar lang), heeft men dan recht op een teruggave van de betaalde schuldsaldo bedragen?
Dank.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Je gaat inderdaad een vergoeding moeten betalen bij vervroegde stopzetting lening.Aangezien je nu halfweg bent zal deze niet van de poes zijn en de werkelijke winst die je maakt bij stopzetting zal serieus afgeroomd worden door deze vergoeding.Sebastiaan1985 schreef:Ik dacht juist dat je een "boete" moest betalen als je vervroegd terugbetaalt. Omdat de banken dan minder interest kunnen afsnoepen van u De smeerlappen...Himself schreef:als men een lening van 20 jaar na 10 jaar vervroegd terugbetaald (met schuldasaldo te betalen elk jaar, de eerste 12 jaar lang), heeft men dan recht op een teruggave van de betaalde schuldsaldo bedragen?
Dank.
Hoe het met de SSV zit weet ik niet.Ik veronderstel dat hier dezelfde regels gelden als bij de lening.
Als je iets terugkrijgt van de schuldsaldoverzekering hangt af van maatschappij tot maatschappij. Bij de meeste is dit wel het geval.Himself schreef:als men een lening van 20 jaar na 10 jaar vervroegd terugbetaald (met schuldasaldo te betalen elk jaar, de eerste 12 jaar lang), heeft men dan recht op een teruggave van de betaalde schuldsaldo bedragen?
Dank.
In de algemene voorwaarden zal je daar een antwoord op vinden.
Op hetgeen je terugkrijgt zal je dan wel 33% belastingen plus gemeentetaks moeten betalen
heb dit mogen ontvangen
"Ik heb het nagekeken en u hebt toen gekozen voor jaarpremies.
Bij een vervroegde terugbetaling van de lening, krijg je geen terugbetaling van de jaarpremies. "
Ooit geleend bij de immotheker, deze zorgde voor mijn schuldsaldo.
Achteraf bekeken precies niet de beste raad
anyway, iemand die dit gelooft of kan weerleggen?
Bij een vervroegde terugbetaling van de lening, krijg je geen terugbetaling van de jaarpremies. "
Ik dacht dat Immotheker samen werkte met bankverzekeraars en zelf geen eigen producten verkocht?Himself schreef:heb dit mogen ontvangen
Ik denk dat je beter tot de maatschappij kunt richten van SSV zelf.Die zal ergens in Uw polis vermeld zijn.
Zever in pakjes. Je betaalt 12 jaar voor 20 jaar dekking. Er wordt dus een reserve aangelegd, die laatste 8 jaar zijn niet gratis. Die redenering zou kloppen mocht je 20 jaar lang elk jaar een risico-premie betalen (die dan elk jaar zou varieren) zoals bvb bij Fidea het geval is.Himself schreef:heb dit mogen ontvangen
Bij welke maatschappij heb je je schuldsaldoverzekering ? Kzal het opzoeken voor u. Of stuur me de algemene voorwaarden.
De opmerking van Paul klopt indien je de premie van je schuldsaldoverzekering fiscaal in mindering hebt gebracht in bvb pensioensparen, lange termijnsparen, ...