argenta aandelen
TIP
Re: argenta aandelen
Die kantoohouder - al dan niet met glazen bol - zal er niet ver af zitten met zijn 3,25% het eerste jaar.
Dat is 0,25% meer dan wat Dexia dit jaar gaf op hun Arcopar coöperatieve aandelen.
De Argenta klant wordt daarmee een jaartje in de waan gelaten dat hij een fantastische investering heeft gedaan en meer krijgt dan op een ander.
De jaren nadien zullen - als bij wonder - de dividenden van beide gelijk liggen en van hetzelfde bedroevend niveau zijn.
Want zoals Emiel Goelen het zou zeggen: De bankencrisis ... u betaalt toch mee?
Dat is 0,25% meer dan wat Dexia dit jaar gaf op hun Arcopar coöperatieve aandelen.
De Argenta klant wordt daarmee een jaartje in de waan gelaten dat hij een fantastische investering heeft gedaan en meer krijgt dan op een ander.
De jaren nadien zullen - als bij wonder - de dividenden van beide gelijk liggen en van hetzelfde bedroevend niveau zijn.
-
- Full Member
- Contacteer:
Mja,
Dexia gaf misschien 3%, maar da's een grootbank.
Het Landbouwkrediet -wat een kleinere bank is- gaf voor 2010 5% divident.
Nu met welke bank Argenta het best vergelijken...
Tja als ik 3,25% netto krijg via de vennotenrekening en de internetrekening 2% biedt dan denk ik toch een goei zaak gedaan te hebben van +/- 40€ voor wat aanmaakhout mee te kopenArkimedes schreef:Die kantoohouder - al dan niet met glazen bol - zal er niet ver af zitten met zijn 3,25% het eerste jaar.
Argenta situeert zich tussen Landbouwkrediet(kleine bank) en Dexia(grootbank).Nu al voorspellingen gaan doen is zeer voorbarig vind ik.Franscoppy schreef:Mja,
Iemand ervaring met bovenstaande?Davy V schreef:Groenkracht 6%cardoman schreef:Iemand een idee welke andere banken/organisaties coöperatieve aandelen uitgeven?
Ecopower 6%
Landbouwkrediet 5%
Beauvent 6%
Heb landbouwkrediet, komt neer op 4% netto, voorbije jaren niet veranderd. mooi!
Groenkracht ingeschreven vanaf dit jaar - kan ik niets over zeggen.
Ik heb nu voor 6000€ argenco (gezin) en wil dit coöperatieve concept gevoelig uitbreiden.cvs schreef:Heb landbouwkrediet, komt neer op 4% netto, voorbije jaren niet veranderd. mooi!
Juist eens gekeken naar groenkracht: wel "slechts" +/- 1000 coöperatieven, wel onbeperkt inschrijfbedrag blijkbaar en minstens 3 jaar vast.
En je moet ook cliënt zijn bij landbouwkrediet om in te stappen denk ik.
Heb jij naast groenkracht nog andere participaties waar je iets over kan zeggen?
-
- Full Member
- Contacteer:
misschien rechts bovenaan bij "zoeken" het item vb ecopower intypen. Kan verhelderend zijn.
Ecopower en Beauvent zij aan elkaar gelinkt. T.t.z. Beauvent verkoopt groene stroom aan Ecopower.
Ecopower en Beauvent zij aan elkaar gelinkt. T.t.z. Beauvent verkoopt groene stroom aan Ecopower.
- Miss Moneypenny
- Full Member
- Contacteer:
Hoi,
je moet helemaal geen klant zijn van landbouwkrediet om groenkracht coöperant te worden ; gewoon je bedrag overschrijven en een goeie week en een half later krijg je je certificaten thuisgestuurd.
Ben geen landbouwkredietklant en had daar geen enkel probleem mee. Tot nu toe keerden zij zelfs een coupon uit van 6 % ( ook ecopower ) Dat vind je tegenwoordig bijna nergens..dus dat zit wel goed denk ik
Maar eigenlijk zoek eens op ecopower en groenkracht als aparte topics; je zult wel het een en ander vinden
je moet helemaal geen klant zijn van landbouwkrediet om groenkracht coöperant te worden ; gewoon je bedrag overschrijven en een goeie week en een half later krijg je je certificaten thuisgestuurd.
Ben geen landbouwkredietklant en had daar geen enkel probleem mee. Tot nu toe keerden zij zelfs een coupon uit van 6 % ( ook ecopower ) Dat vind je tegenwoordig bijna nergens..dus dat zit wel goed denk ik
Maar eigenlijk zoek eens op ecopower en groenkracht als aparte topics; je zult wel het een en ander vinden
Tx aan allen
Ben net ook argenco geworden....maar heb wel gelezen dat argenta er niet zo goed voor staat qua betrouwbaarheid.
Hoezo?bart_vl schreef:Ben net ook argenco geworden....maar heb wel gelezen dat argenta er niet zo goed voor staat qua betrouwbaarheid.
De grappigste quote van vandaag...Maarten schreef:Hoezo?bart_vl schreef:Ben net ook argenco geworden....maar heb wel gelezen dat argenta er niet zo goed voor staat qua betrouwbaarheid.
Je hebt twijfels over de betrouwbaarheid van Argenta maar toch stap je in.Hier is toch een uitleg schuldig.bart_vl schreef:Ben net ook argenco geworden....maar heb wel gelezen dat argenta er niet zo goed voor staat qua betrouwbaarheid.
Heb het bericht pas gelezen NADAT ik argenco ben geworden...Davy V schreef:Je hebt twijfels over de betrouwbaarheid van Argenta maar toch stap je in.Hier is toch een uitleg schuldig.bart_vl schreef:Ben net ook argenco geworden....maar heb wel gelezen dat argenta er niet zo goed voor staat qua betrouwbaarheid.
Maar ik panikeer niet hoor... Alles heeft een risico. Voor de rest ben ik wel content van Argenta als bank. Alhoewel dat ze op gebied van sparen (spaarrekeningen) de laatste jaren toch wat van hun pluimen hebben gelaten.