Visakaart Argenta wordt Mastercard
Re: Visakaart Argenta wordt Mastercard
Vike, door mijn job kom ik af en toe ook wel eens hier en daar op onze aardbol
en ik kan je verzekeren dat je met MC niet overal terecht kunt. Misschien ook niet overal met Visa maar dat heb ik nog niet meegemaakt.

In welke landen heb je al problemen gehad met MC ?A380 schreef:Vike, door mijn job kom ik af en toe ook wel eens hier en daar op onze aardbolen ik kan je verzekeren dat je met MC niet overal terecht kunt. Misschien ook niet overal met Visa maar dat heb ik nog niet meegemaakt.
O.a. op de luchthaven en in de regio van Salvador (da Bahia) in Brazilië. Voor alle duidelijkheid, in Rio is er bv. geen probleem met MC.
Ik ben zelfs helemaal niet tot op de Argenta site geraakt.burcht1 schreef:Normaler wijzeLouise schreef:Intussen had ik het probleem reeds uitgelegd in een mail aan de webshop zélf (vitatheek.nl).
Maar nog geen antwoord ontvangen tot nu toe.
Met mijn oude Argenta Visa had ik hier vroeger nooit problemen, en ook niet met andere buitenlandse online-betalingen.
Ben nieuwsgierig welke uitleg er uit de bus zal vallen.
bij betaling komt ge op argenta site terecht , lees betaling bevestigen zoals bij een overschrijving.dus veel cijfers ingeven.
indien niet , probleem met website , wel de juiste beveiliging op die site ?
succes
Van zodra ik op hun betaalmenu via "docdata payments.com " mijn keuze maakte voor betaling met Mastercard, en ik de gegevens van mijn kaart ingaf, kreeg ik onmiddellijk in rode letters de melding dat ik een verkeerd kredietkaartnummer ingegeven had.
Dit klopte niet, maar ik ben nog eens zorgvuldig herbegonnen : terug dezelfde melding.
Daarna hebben wij het nog eens geprobeerd met de Argenta Mastercard van mijn man, en kreeg terug die melding.
Eerder hadden wij met diezelfde Argenta Mastercards reeds betalingen gedaan aan winkelkassa's en online betalingen aan Base en aan Sunjets (beide Belgisch). Deze werden zonder problemen aanvaard.
Bij bedoelde webwinkel (Vitatheek.nl) en ook bij andere buitenlandse webwinkels betaalde ik vroeger steeds zonder problemen met mijn Argenta Visa.
Met het vooruitzicht op mijn geplande vakantie in Kenia en Tanzania heb ik enkele opzoekingen gedaan :A380 schreef:O.a. op de luchthaven en in de regio van Salvador (da Bahia) in Brazilië. Voor alle duidelijkheid, in Rio is er bv. geen probleem met MC.
- Op Reisadvies van diplomatie.belgium vermeldt men voor Tanzania zowel Visa als Mastercard, terwijl men voor Kenia alleen Visa vermeldt.
- Op mastercard.com staat in hun lijst "Mastercard Global ATM Locator" wél Tanzania, maar niet Kenia.
Ik denk dat ik voor alle zekerheid toch maar op zoek ga naar een (gratis) Visa-kaart, als reserve.
Met mijn vroegere Visa heb ik immers nog nergens problemen gehad (Zuid-Amerika, Noord-Afrika, Midden-Oosten, Azië).
Louise, ik meen dat je o.a. bij Europabank gratis Visa kan krijgen zonder de verplichting om er een rekening te openen. Ikzelf heb er een bij Citibank maar ben absoluut niet te spreken over hun klantendienst.
A380 schreef:O.a. op de luchthaven en in de regio van Salvador (da Bahia) in Brazilië. Voor alle duidelijkheid, in Rio is er bv. geen probleem met MC.
Dat verwonderd mij dat je daar problemen hebt gehad,en dan nog op een luchthaven,ok het kan,maar ik heb daar ook rondgetrokken Rio gedaan ,rio des pedras verbleven ,nooit een probleem gehad,
ik had eerder verwacht dat ik laatst in Kroatie problemen ging hebben maar zelfs daar niet !!!!
maar omdat er hier stond dat je in Brazilie niet kon betalen heb ik gereageerd,
wil zeker geen reclame maken voor mc ,maar juist omdat er hier zoveel schrik is voor de overstap bij argenta !!!
sorry dat ik zo tussenkom in de boeiende discussie, maar als je wil weten welke visakaarten je kan verkrijgen zonder een rekeningverplichting dan kan je best in onze vergelijkingstool de volgende zaken aanvinken bovenaan:A380 schreef:Louise, ik meen dat je o.a. bij Europabank gratis Visa kan krijgen zonder de verplichting om er een rekening te openen. Ikzelf heb er een bij Citibank maar ben absoluut niet te spreken over hun klantendienst.
Visa
Vrije keuze van zichtrekening
de vergelijkingstool kan je hier vinden
https://www.spaargids.be/sparen/betalen ... elgie.html" onclick="window.open(this.href);return false;
@Webmaster :webmaster schreef:sorry dat ik zo tussenkom in de boeiende discussie, maar als je wil weten welke visakaarten je kan verkrijgen zonder een rekeningverplichting dan kan je best in onze vergelijkingstool de volgende zaken aanvinken bovenaan:A380 schreef:Louise, ik meen dat je o.a. bij Europabank gratis Visa kan krijgen zonder de verplichting om er een rekening te openen. Ikzelf heb er een bij Citibank maar ben absoluut niet te spreken over hun klantendienst.
Visa
Vrije keuze van zichtrekening
de vergelijkingstool kan je hier vinden
https://www.spaargids.be/sparen/betalen ... elgie.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Dank u, die had ik al intussen al eens uitvoerig bekeken.
@A380,
Bij Europabank kan men inderdaad gratis Visa krijgen zonder rekening. Maar volgens hun website alleen voor gebruik binnen de eurozone.
Als men daarbuiten wil reizen, moet men eerst bij een kantoor of op een tel.nr. de activering aanvragen voor dat land.
Dat moet ik nog verder uitpluizen.
Citibank bekijk ik met argwaan. Ik heb al teveel slechte kritieken gelezen (hier en elders), en dan nog hier en daar een rechtszaak die lopende is....
Ook al gaat dit dan niet over hun visakaart, toch houdt dit mij tegen om met deze bank in zee te gaan.
Ik gebruik nu al een tijdje mijn nieuwe MC. Maar mijn oude Visa (die ik niet heb moeten inleveren) werkt ook nog.
Wat méér nieuws intussen :Louise schreef:Ik ben zelfs helemaal niet tot op de Argenta site geraakt.burcht1 schreef: Normaler wijze
bij betaling komt ge op argenta site terecht , lees betaling bevestigen zoals bij een overschrijving.dus veel cijfers ingeven.
indien niet , probleem met website , wel de juiste beveiliging op die site ?
succes
Van zodra ik op hun betaalmenu via "docdata payments.com " mijn keuze maakte voor betaling met Mastercard, en ik de gegevens van mijn kaart ingaf, kreeg ik onmiddellijk in rode letters de melding dat ik een verkeerd kredietkaartnummer ingegeven had.
Dit klopte niet, maar ik ben nog eens zorgvuldig herbegonnen : terug dezelfde melding.
Daarna hebben wij het nog eens geprobeerd met de Argenta Mastercard van mijn man, en kreeg terug die melding.
Eerder hadden wij met diezelfde Argenta Mastercards reeds betalingen gedaan aan winkelkassa's en online betalingen aan Base en aan Sunjets (beide Belgisch). Deze werden zonder problemen aanvaard.
Bij bedoelde webwinkel (Vitatheek.nl) en ook bij andere buitenlandse webwinkels betaalde ik vroeger steeds zonder problemen met mijn Argenta Visa.
1) Bij Argenta bevestigen ze dat er met mijn Mastercard normaal geen problemen zouden mogen zijn.
Ze vragen me om hen een "printscreen" te bezorgen indien ik in de toekomst nog soortgelijke problemen zou hebben.
Maar daarvoor is het nu te laat uiteraard.
2) Bij de online-winkel Vitatheek.be vragen ze me het volgende :
"Zou u ivm de storting zo vriendelijk willen zijn ons de eerste 6 cijfers van uw creditcard te mailen. Docdata payments kan hiermee mogelijk de oorzaak wel achterhalen."
Wat vinden jullie spaargidsers hiervan ?
Zou het veilig zijn als ik via e-mail (en dus op een niet beveiligde site) deze 6 cijfers van mijn Mastercard doorgeef aan de webwinkel, zodat ze met hun tussenpersoon Docdata Payments.com kunnen uitzoeken waar het probleem ligt ?
Waarom niet, criminelen gaan je kaartgegevens niet kunnen afleiden uit de eerste zes cijfers van je kaartnummer, áls de e-mail uberhaupt al zou onderschept worden. Het is m.i. ook de enige manier om dit op te lossen, want het probleem ligt hoogst waarschijnlijk bij Docdata Payments, het bedrijf dat de webshop's betalingen verwerkt. Als je je echt zorgen maakt, bel je het gewoon even door. Maar de webshop zal hoogst waarschijnlijk de gegevens toch weer doorsturen in de vorm van een e-mail.Louise schreef:Zou het veilig zijn als ik via e-mail (en dus op een niet beveiligde site) deze 6 cijfers van mijn Mastercard doorgeef aan de webwinkel, zodat ze met hun tussenpersoon Docdata Payments.com kunnen uitzoeken waar het probleem ligt?

Het kan niet eenvoudiger: wanneer je de kaart afhaalt zeg je gewoon dat je de kaart (tijdelijk) buiten Europa wil gebruiken. De loketbediende vraagt of je zeker bent en 5 seconden is het geregeld. Mijn kaart werkt bijvoorbeeld permanent wereldwijd. Het kost je niets, het neemt luttele seconden van je tijd in beslag om het te wijzigen en je hebt het comfort van een Gratis VISA via je vertrouwde zichtrekening.Louise schreef: Bij Europabank kan men inderdaad gratis Visa krijgen zonder rekening. Maar volgens hun website alleen voor gebruik binnen de eurozone.
Als men daarbuiten wil reizen, moet men eerst bij een kantoor of op een tel.nr. de activering aanvragen voor dat land.
@Louise - Geen haar op mijn hoofd dat er aan zou denken cijfers ( 6 ? - uw kaartnummer bestaat toch uit 4 reeksen van 4 cijfers !) van een kaart door te sturen via onbeschermde mail naar een instelling waar je geen impact op hebt. 

Als het zo eenvoudig is, denk ik dat ik dan toch maar voor een Visakaart van Europabank zal kiezen, als reservekaart.kvaruni schreef:Het kan niet eenvoudiger: wanneer je de kaart afhaalt zeg je gewoon dat je de kaart (tijdelijk) buiten Europa wil gebruiken. De loketbediende vraagt of je zeker bent en 5 seconden is het geregeld. Mijn kaart werkt bijvoorbeeld permanent wereldwijd. Het kost je niets, het neemt luttele seconden van je tijd in beslag om het te wijzigen en je hebt het comfort van een Gratis VISA via je vertrouwde zichtrekening.Louise schreef: Bij Europabank kan men inderdaad gratis Visa krijgen zonder rekening. Maar volgens hun website alleen voor gebruik binnen de eurozone.
Er zal toch altijd minstens 1 kaart zijn die aangenomen wordt : Mastercard of Visa.
Niet dat ik zo happig ben om 2 kredietkaarten te hebben, maar vooral ook om op vakantie nog iets te hebben om op terug te vallen in noodsituaties.
(Eén van mijn broers moest een aantal jaren geleden, op een vakantie in de USA, dringend gehospitaliseerd worden en moest eerst 1000 USD ophoesten alvorens hij een dokter te zien kreeg. Met 2 kredietkaarten sta je in zo een geval toch al wat steviger in je schoenen).