Digitale TV via de ether (DVB-T)
Digitale TV via de ether (DVB-T)
Wie heeft er ervaring met digitale TV via de ether (DVB-T)?
Gebruikt u hiervoor een USB-stick op uw PC met bijhorende antenne? Waar is dit te koop?
Wat zijn de mogelijkheden van de bijgeleverde software?
Hoe is de ontvangstkwaliteit in uw regio?
Gebruikt u hiervoor een USB-stick op uw PC met bijhorende antenne? Waar is dit te koop?
Re: Digitale TV via de ether (DVB-T)
heb een oud usb 1.1 bakje geen stick en antennetje genre wifi, ontvangskwaliteit perfect, is ook niet moeilijk kan de antenne van egem zien bij goed weer. Enkel de bijgeleverde software werkt, bij de nieuwere zitten er bda drivers of zoiets waarmee je ook andere software kan gebruiken. Standaard time shifting, opnemen, teletekst, epg lukt niet op de vrt zenders wel bij franse.kiwi schreef:Wie heeft er ervaring met digitale TV via de ether (DVB-T)?
Hier dus zeer goeie ontvangst van vrt kanalen en momenteel ook gunktv op de nieuwe frequenties van de noren, en uiteraard de vrt radios. Frankrijk en nederland nog niet gelukt misschien kans met grote buitenantenne en versterker.
In westhoek is frankrijk goed te ontvangen met binnenantenne op zolder of buiten (lille bouvigny, niet de kleine grensantennes).
Begin 2011 wordt het vermogen opgeschroefd dus verwacht dat frankrijk tot diep in westvlaanderen goed te ontvangen is.
Met de nieuwe steunzender in Oostvleteren moet het ook mogelijk zijn om in heel westvlaanderen vrt met binnenantenne te ontvangen.
Als ik nu een stickje zou kopen zou ik er wel op letten dat je hdtv kunt ontvangen. In frankrijk zenden ze dit al uit. De toekomstige betaaltelevisie gaat waarschijnlijk wel via kaartje werken en niet werken op pc.
Is te koop in "iedere goeie computerwinkel", ebay uit buitenland is meestal veel goedkoper voor zo'n zaken.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
kiwi schreef:Wie heeft er ervaring met digitale TV via de ether (DVB-T)?
en zeggen dat men met een sat schotel , een internet verbinding , de juiste reciever men gratis naar bvb tvvl , canal fr , canal nl enz
al vele jaren gratis kan kijken.
antennetjes zijn zelf te bouwen, met 2 lege blikjes bier.
ff googlen op wonderhowto, daar dvb-t antenne zoeken
zulks antenneke haalt indoor ontvangst waar de standaard mee geleverde nix doen...
Het moeilijkste aan het maken ervan zijn de blikjes leegdrinken![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
Chrz,
Him Self
ff googlen op wonderhowto, daar dvb-t antenne zoeken
zulks antenneke haalt indoor ontvangst waar de standaard mee geleverde nix doen...
Het moeilijkste aan het maken ervan zijn de blikjes leegdrinken
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
Chrz,
Him Self
Dank voor de reacties.
Heb mij een 32 inch TV scherm met ingebouwde DVB-tuner aangeschaft + een König DVB-T binnenantenne (IN60).
Ik heb nu perfecte ontvangst van het VRT-pakket (4 TV- en 9 radiozenders) als ik de antenne op het gelijkvloers tegen het raam plak.
Heb mij een 32 inch TV scherm met ingebouwde DVB-tuner aangeschaft + een König DVB-T binnenantenne (IN60).
Ik heb nu perfecte ontvangst van het VRT-pakket (4 TV- en 9 radiozenders) als ik de antenne op het gelijkvloers tegen het raam plak.
Ik kijk al één jaar DVB-T op een LCD TV + konig indoor-antenne.
De kwaliteit is hetzelfde als met mijn voormalige telenet hd recorder. Natuurlijk heb ik nu enkel maar één en canvas :-)
De kwaliteit is hetzelfde als met mijn voormalige telenet hd recorder. Natuurlijk heb ik nu enkel maar één en canvas :-)