lampiris betaalt vertragingsintr. indien afrekening te lang op zich laat wachten
Re: lampiris betaalt vertragingsintr. indien afrekening te l
zo'n overschakeling verloopt nooit rimpelloos....je moet minstens 1 jaar wachten eer de voorschotfacturen aangepast zijn. (al regelmatig geswicht na vrijmaking). Vandaar mijn zin om over te schakelen is weg, lampiris is bij mij toch de goedkoopste.....en voor 20 € meer of minder (nu alles correct gefactureerd wordt)/jaar, ga ik niet uren zitten bellen/mailen (mijn tijd is ook geld waard).....emmy schreef:dus daar begint de volgende miserie om ons geld terug te krijgen, we hebben wel bewijzen van de opgegeven nummers, maar wat zullen ze nu weer allemaal beloven om uiteindelijk niets te doen.... straks kost het ons meer aan telefoons en aangetekende brieven om nog maar te zwijgen over de tijd die we daar al ingestoken hebben, we hebben het wel gehad bij Lampiris !!!
meestal komt dit door de netwerkbeheerder die verkeerde waarden doorstuurt, en jij mag dan op je hoofd staan....zij passen moeilijk voorschotfacturen aan.....heb ooit zo'n geval bij essent gehad (nog zo'n 'kuthelpdesk' die in Bulgarije opereert).
zoals hierboven beschreven......een paar maanden op de tanden bijten tot de netwerkbeheerder zelf langskomt om de waarden op te nemen (evt. aanvraag doen?). Want zelf doorgegeven waarden, hechten ze niet veel belang aan.
enige meest positieve ervaringen zijn bij ecopower.....mail gestuurd dat ik pv-installatie had.....onmiddelijk geen voorschotfacturen meer!!!!! dat is bij andere energieleveranciers ONDENKBAAR.
ben je niet geactiveerd via power4you of test-aankoop?
klopt niet, ik werk bij een concurrent....en aanpassen van de voorschotfacturen kan van de ene op de andere dag, de automatische aanpassing gebeurt idd jaarlijks, na de jaarafrekeningsatsurfer schreef: zo'n overschakeling verloopt nooit rimpelloos....je moet minstens 1 jaar wachten eer de voorschotfacturen aangepast zijn. (al regelmatig geswicht na vrijmaking). Vandaar mijn zin om over te schakelen is weg, lampiris is bij mij toch de goedkoopste.....en voor 20 € meer of minder (nu alles correct gefactureerd wordt)/jaar, ga ik niet uren zitten bellen/mailen (mijn tijd is ook geld waard).....
Het aanpassen van de voorschotfaktuur moet onmiddelijk gebeuren op aanvraag van de klant, en dit ten laatste op de vervaldatum van het contract. Indien echter de leverancier over concrete inlichtingen beschikt om sterk te twijfelen aan de realiteit, staat het hem vrij om elke reactie hieromtrent te negeren. Zo kan het best zijn dat een individu zijn verbruik betwist, dit leidt echter geenszins tot automatische opvolging van zijn - ten rechte of ten onrechte - betwiste verbruik. Een afnemer kan desalniettemin zijn te hoge voorschotfakturen laten aanpassen, zij het slechts voor dat gedeelte dat door de algemene commissie als aanvaardbaar gesteld wordt.
beste, ge hebt niet de eerste de beste voor Ulacrimas schreef:klopt niet, ik werk bij een concurrent....en aanpassen van de voorschotfacturen kan van de ene op de andere dag, de automatische aanpassing gebeurt idd jaarlijks, na de jaarafrekening
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
al bij Wattplus gezeten, Nuon, Essent, luminus, electrabel, leverancier die al een jaar of 5-6 failliet is (uit gent, naam ontsnapt mij),...
als ge bij essent werkt, dan zeg ik dat je een leugenaar bent....dat heeft maaaaanden geduurd om die aanpassing van die voorschotfacturen!
![Shocked :o](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/shocked.gif)
enkel bij ecopower was 1 mailtje genoeg om voorschotfacturen te staken (pv-installatie)
wacht, heb hier al mijn facturen in 1 pdf bestandje....ga eens opzoeken.....dus ik lul niet uit mijn nek....
begint goed bij lampiris:
overschakeling begin januari 2008 gevraagd voor november 2008.
overschakeling 1 februari 2008 (9 maanden te vroeg)!!!
![Angry >:(](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/angry.gif)
ter info: meterstanden doorgeven gebeurt altijd rond eind april.....
Regularisatie van verbruik gas op 10/03/2009 (dus meer dan 1 jaar later)
"Op basis van uw verbruik van de afgelopen periode, heeft uw intercommunale ons deze waarde van 19632,00 kWh doorgegeven als nieuwe schatting van uw toekomstig jaarlijks verbruik. Uw volgende tussentijdse facturen zijn berekend gebaseerd op deze jaarlijkse schatting."
Ik had een verbruik van 12.000 kWh en ook zo doorgegeven!!! (woon al sinds 2004 in deze woning, stook veel met hout)
moest dan 250 extra betalen+ 4 maand hogere voorschotfacturen (95 € ipv 49 €) , terwijl ik eigenlijk geld zou moeten terugkrijgen!!!
Regularisatie van verbruik gas op 22/07/2009
EINDELIJK juiste waarde!!!! (wel 3 maand na meterdoorgave, was op 28/04/2009)!! (gecheckt in mijn excel tabel)
Op basis van uw verbruik van de afgelopen periode, heeft uw intercommunale ons deze waarde van 12198,27 kWh doorgegeven als nieuwe schatting van uw toekomstig jaarlijks verbruik
Te betalen 147 €!!!???
Berekening van het voorschotbedrag 03/08/2009
voorschotfacturen van 53 € vanaf 01/08/2009
01/09/2009 45 € (op mijn telefonisch aandringen, hebben ze het 8 € verlaagd)
=> 1,5 jaar na overschakeling dat facturen EINDELIJK kloppen!!!
Berekening van het voorschotbedrag 2/02/2010
44 €/maand
Regularisatie van verbruik gas 22/07/2010
creditnota van 127 € (zie dat ik gelijk had!)
Berekening van het voorschotbedrag 03/08/2010
56 €/maand
volgens mij als ik het zou narekenen heb ik zeker al te veel betaald! gewoon 127 € teruggekregen. maar 4 maand +/- 50 € teveel betaald en 250 €.
heb ooit eens 3 jaar na datum een factuur gepresenteerd gekregen van een leverancier!
soit, momenteel ben ik tevreden, en niet geneigd nog snel te veranderen.....goedkope leverancier.... en voorschotfacturen kloppen...
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
heb hier een aantal berichten moeten verwijderen.
Gelieve inhoudelijk te converseren, en geen aanvallen op de man aub.
Webmaster
Gelieve inhoudelijk te converseren, en geen aanvallen op de man aub.
Webmaster
moraal van bovenstaand verhaal is ge bent niet alleen.
bij start naar lampiris eerste rekening 600 € gas per maand ( 7200 € ) per jaar dit voor een appartement.
contact genomen en gevraagd of dat voor een jaar was.
nee mijnheer is per maand , gevraagd of ze dat normaal vonden gezien historisch verbruik , historisch verbruik kunnen we niet nagaan.
madam er attent op gemaakt dat ze dat wel konden nagaan ............. wacht muziekje.
ja mijnheer dat is een vergissing u krijgt een nieuwe voorschot factuur.
dus nieuwe voorschot factuur , betaling loopt een aantal maanden normaal. (betaal wel te veel) maar ja , he nieuwe klant bij hun
dan ineens bedrag omhoog , omlaag van de ene op de andere maand , plots geen afhaling meer ,
dan ineens voor al de maanden daarvoor. ( hallo lampiris wat was er aan de hand
???????)
dan de eindafrekening in de bus , raar maar ze moeten de helft terug betalen.( wist ik al een jaar)
terug betaling is te laat , die compensatie wacht ik nog op.
dus alles dit jaar weer normaal en plots in december ( moet nog betaald worden ) weer meer betalen.
reden zou zijn gestegen gas prijs.
op het online klanten overzicht vindt ge natuurlijk die eerste voorschot factuur en rechtzetting niet meer terug.
maar heb deze nog wel in bezit voor de ongelovigen.
zien wel wat het word bij volgende eind afrekening.
och ja , bij Ecopower al dit gedoe nog niet ondervonden , een telefoontje en gaat omlaag of omhoog zoals men wil.
maar ja da is geen call center.
+ een eenvoudige afrekening zonder gedoe van taksen en bijdragen.
verbruik * zoveel
betaalde voorschot
en opleg of terug gave.
dus zegge en schrijven 5 regeltjes.
callcenters is miserie.
bij start naar lampiris eerste rekening 600 € gas per maand ( 7200 € ) per jaar dit voor een appartement.
contact genomen en gevraagd of dat voor een jaar was.
nee mijnheer is per maand , gevraagd of ze dat normaal vonden gezien historisch verbruik , historisch verbruik kunnen we niet nagaan.
madam er attent op gemaakt dat ze dat wel konden nagaan ............. wacht muziekje.
ja mijnheer dat is een vergissing u krijgt een nieuwe voorschot factuur.
dus nieuwe voorschot factuur , betaling loopt een aantal maanden normaal. (betaal wel te veel) maar ja , he nieuwe klant bij hun
dan ineens bedrag omhoog , omlaag van de ene op de andere maand , plots geen afhaling meer ,
dan ineens voor al de maanden daarvoor. ( hallo lampiris wat was er aan de hand
![Huh? ???](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/huh.gif)
dan de eindafrekening in de bus , raar maar ze moeten de helft terug betalen.( wist ik al een jaar)
terug betaling is te laat , die compensatie wacht ik nog op.
dus alles dit jaar weer normaal en plots in december ( moet nog betaald worden ) weer meer betalen.
reden zou zijn gestegen gas prijs.
op het online klanten overzicht vindt ge natuurlijk die eerste voorschot factuur en rechtzetting niet meer terug.
maar heb deze nog wel in bezit voor de ongelovigen.
zien wel wat het word bij volgende eind afrekening.
och ja , bij Ecopower al dit gedoe nog niet ondervonden , een telefoontje en gaat omlaag of omhoog zoals men wil.
maar ja da is geen call center.
+ een eenvoudige afrekening zonder gedoe van taksen en bijdragen.
verbruik * zoveel
betaalde voorschot
en opleg of terug gave.
dus zegge en schrijven 5 regeltjes.
callcenters is miserie.
ach, blijkbaar ben ik niet de enige 'zwakzinnige' klant van een energieleverancier'burcht1 schreef:moraal van bovenstaand verhaal is ge bent niet alleen.
callcenters is miserie.
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
naargelang de klant die belt, nemen ze op: "hallo, met nuon, of hallo luminus"....
die gasten kunnen beperkt wijzigen aan uw account (eerstelijnshulpverlening), en voor de rest....chapeau wie het wil doen.....
blijkbaar in Peeters & Pichal vonden ze nergens callcentermedewerkers met een anciënniteit > 3 jaar
![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
Ik heb slechte ervaringen met Lampiris. Op mails antwoorden ze niet, ook niet met hun online-formulier. Telefonisch (078-nummer en vrij duur) krijg je een keuzemenu, voor 3 talen, dan nog eentje voor het onderwerp, en dan is het wachten, en wachten en wachten...al onze medewerkers zijn in gesprek...blablabla...tot je na 10 minuten inlegt natuurlijk.
Ik heb bij wijze van test eens keuze 1 gedrukt (Frans) en toeval of niet, ik had na 1 minuut al iemand aan de lijn, maar die verstond geen woord vlaams; ik moest maar terugbellen en een juiste keuze maken....
Ze mogen dan al wel de goedkoopste zijn, van klantvriendelijkheid hebben ze nooit gehoord...tenzij je frans spreekt...
Ik heb bij wijze van test eens keuze 1 gedrukt (Frans) en toeval of niet, ik had na 1 minuut al iemand aan de lijn, maar die verstond geen woord vlaams; ik moest maar terugbellen en een juiste keuze maken....
Ze mogen dan al wel de goedkoopste zijn, van klantvriendelijkheid hebben ze nooit gehoord...tenzij je frans spreekt...
Mijn probleem is, de laatste meteropname gebeurde in november 2009, tot op vandaag heb ik nog geen nieuws over opname en slotfaktuur. Dat wou ik dus eens vragen, maar 't was hopeloos...ik blijf ondertussen gewoon de voorschotfakturen betalen, maar die zijn te hoog, daar ben ik zeker van.
Toch ongelooflijk, al dagen stuur ik mails naar Lampiris, en probeer te bellen, onmogelijk! Is daar wel iemand? Of misschien 1 persoon, die alléén frans spreekt.
Lampiris ronselt klanten in heel Vlaanderen, maar eens binnen, kan het hen precies niet meer schelen. Ik weet wat me te doen staat binnenkort, alhoewel, 't is misschien van de klaveren naar de biezen...
Lampiris ronselt klanten in heel Vlaanderen, maar eens binnen, kan het hen precies niet meer schelen. Ik weet wat me te doen staat binnenkort, alhoewel, 't is misschien van de klaveren naar de biezen...
kheb vorig jaar 125 euro gestort gekregen van Lampiris en ik weet niet waarom. Zomaar. Ik vind da wel tof van hen.
Lukske schreef:kheb vorig jaar 125 euro gestort gekregen van Lampiris en ik weet niet waarom. Zomaar. Ik vind da wel tof van hen.
Gelukzak!
-
- Full Member
- Contacteer:
Ben pas een jaar klant bij Lampiris, tot op heden geen enkel probleem.
Wel problemen gehad bij electrabel. Na veel telefoontjes en een half jaar geduld meer dan 600 euro(!) terugekregen.
Daarop ben ik zo snel mogelijk overgestapt naar een goedkoper en tot nu toe probleemlose leverancier.
Ach tzal overal wel iets zijn zeker?? Maar dan liever wat goedkoper als er dan toch miserie van zou komen...
Wel problemen gehad bij electrabel. Na veel telefoontjes en een half jaar geduld meer dan 600 euro(!) terugekregen.
Daarop ben ik zo snel mogelijk overgestapt naar een goedkoper en tot nu toe probleemlose leverancier.
Ach tzal overal wel iets zijn zeker?? Maar dan liever wat goedkoper als er dan toch miserie van zou komen...
Ik heb ook Lampiris voor mijn eigen woning, maar Electrabel voor een woning in leegstand. Electrabel was vroeger de énige die een speciaal tarief kende voor zulke situaties. (woning staat Te Koop, maar er moet toch nog electriciteit blijven voor licht enz..)
Andere leveranciers rekenden veel te hoge voorschotten aan. Daarom Electrabel. Ik vermoed dat andere leveranciers ondertussen hun beleid aangepast hebben, dat weet ik niet.
In ieder geval : communicatie met Lampiris is een RAMP
Andere leveranciers rekenden veel te hoge voorschotten aan. Daarom Electrabel. Ik vermoed dat andere leveranciers ondertussen hun beleid aangepast hebben, dat weet ik niet.
In ieder geval : communicatie met Lampiris is een RAMP
Toevallig geen hoogrendementsketel gekocht toen........... dan kan die 125 euro daar iets mee te maken hebben ( is gewoon een premie )Lukske schreef:kheb vorig jaar 125 euro gestort gekregen van Lampiris en ik weet niet waarom. Zomaar. Ik vind da wel tof van hen.