Zonnepanelen ?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Re: Zonnepanelen ?
Gisteren de meterstanden doorgegeven, Zonnepanelen eind december 2009 geinstalleerd, blijkt dat we voor dagtarief, gerekend van midden september 2009 bijna niets verbruikd hebben ( 40 kwh ) en nachttarief ook zo een 1000 kwh minder omdat we nu, met zonnepanelen veel minder gebruik maken van nachttarief.
Karine, als je eens een emailadres per pb doorstuurd, stuur ik je het artikel door via email
Karine, als je eens een emailadres per pb doorstuurd, stuur ik je het artikel door via email
Blijf me wel da vraag stellen hoe dit technisch kan gebeuren ?
Hoe geraakt dit kabel van de zolder twee verdiepingen lager in de garage in de meterkast ?
Hoe geraakt dit kabel van de zolder twee verdiepingen lager in de garage in de meterkast ?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Hoe dat dit juist technisch gebeurd weet ik ook niet, maar ik kan je wel vertellen dat alles netjes weggemoffeld werd ![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
pas op bij een installatie dat je niet meer produceert dan je zelf verbruikt. Produceren is momenteel toegelaten tot op 10 megawat Piek, maar stel dat je er maar 5 gebruikt, neem je best een installatie van max 5 MwPiek. Meer produceren dan je gebruikt zal in de toekomst waarschijnlijk enorm belast worden.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
inderdaad. Misschien interessant om te vermelden dat de opgebrachte energie enkel telt aan piektarief, dus voor wat je overdag gebruikt als je een dubbele meter hebt.
Het is al lang bewezen dat zonnepanelen enorm besparen, tot spijt wie het benijdt, een kleine investering met ENORME terugbetaalkracht en vermogen!
Sinds installatie zonnepanelen :
Dagverbruik 0 Kwh
Nachtverbruik - 1000 Kwh ( Nog een kleine 2000 Kwh verbruik )
In Euro's wil dit zeggen
600 € / jaar minder op de faktuur + 1900 € certificaten = 2500 € / jaar winst.
Dagverbruik 0 Kwh
Nachtverbruik - 1000 Kwh ( Nog een kleine 2000 Kwh verbruik )
In Euro's wil dit zeggen
600 € / jaar minder op de faktuur + 1900 € certificaten = 2500 € / jaar winst.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
idem hier, geen dagverbruik hier
Maar begrijp niet goed hoe je aan 1900,00€ certificaten komt ?
aan 450,00€ x 4 kom je aan 1800,00
en aan 350,00 € x 5 of x 6 ?
Maar begrijp niet goed hoe je aan 1900,00€ certificaten komt ?
aan 450,00€ x 4 kom je aan 1800,00
en aan 350,00 € x 5 of x 6 ?
Maar, wat zonnepanelen betreft, moet je ook eens op langere termijn denken : wie zegt dat die certificaten binnen 5à10 jaar nog bestaan? En wat als ze over 10à15 jaar versleten/verouderd/stuk zijn? Wie zal ze herstellen/vervangen? Bestaan die bedrijven dan nog? enz enz...
Ja, maar ik heb ook gelezen dat uwe buurman/vrouw voor die opbrengst die jij bekomt moet opdraaien.Euroos schreef:Het is al lang bewezen dat zonnepanelen enorm besparen, tot spijt wie het benijdt, een kleine investering met ENORME terugbetaalkracht en vermogen!
Bij een defect van de zonnnepanelen kan die opbrengst ook wel eens als sneeuw voor de zon verdwijnen : firma bestaat bv. niet meer, garantie verstreken, onderdelen niet meer verkrijgbaar
Begin december is het Belwind windmolenpark geopend op de Noordzee: kostprijs € 614 Mio, productie voor 17500 gezinnen =>€3510/gezin.
Dat ik dan voor €20000 zonnepaneelkes op mijn dak zal leggen voor mijn gezinnetje? Vergeet het maar!
Dat ik dan voor €20000 zonnepaneelkes op mijn dak zal leggen voor mijn gezinnetje? Vergeet het maar!
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Wel goed uitkijken waar je zaken meedoet .... Liefst geen Chinese panelen en Poolse installateurspaul schreef:Ja, maar ik heb ook gelezen dat uwe buurman/vrouw voor die opbrengst die jij bekomt moet opdraaien.Euroos schreef:Het is al lang bewezen dat zonnepanelen enorm besparen, tot spijt wie het benijdt, een kleine investering met ENORME terugbetaalkracht en vermogen!
Klopt, maar de grote oplichters in die zaken zijn wel Electrabel .... Eerst een groot park aanleggen om veel certificaten op te strijken en dan de prijs doorrekenen aan de particulieren.
Bij een defect van de zonnnepanelen kan die opbrengst ook wel eens als sneeuw voor de zon verdwijnen : firma bestaat bv. niet meer, garantie verstreken, onderdelen niet meer verkrijgbaar
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik moet eerlijk bekennen dat ik eigenlijk niet wil dat er nog veel pv installaties bijkomen.
Want als er nog veel gaan bijkomen zal het uitbetalen van de groenestroomcertificaten mss in het gedrang komen. Ik zou toch nog graag voor bijna 18jaar mijn 450€/1000kwh blijven ontvangen.
Voor diegene die er tegen zijn, hou op met erover te zagen, ecologisch is het niet rendabel, en zonder die GSC is het financieel niet rendabel. Ik hoop 20jaar toch een meerwaarde te kunnen doen van 25000€ (geld terug en 25000€ meer geld dan als ik het 20 jaar zou belged hebben.
mvg
Want als er nog veel gaan bijkomen zal het uitbetalen van de groenestroomcertificaten mss in het gedrang komen. Ik zou toch nog graag voor bijna 18jaar mijn 450€/1000kwh blijven ontvangen.
Voor diegene die er tegen zijn, hou op met erover te zagen, ecologisch is het niet rendabel, en zonder die GSC is het financieel niet rendabel. Ik hoop 20jaar toch een meerwaarde te kunnen doen van 25000€ (geld terug en 25000€ meer geld dan als ik het 20 jaar zou belged hebben.
mvg
je zal geluk moeten hebben : gsc is regerings-afhankelijk. Binnen vijf jaar zal je blij mogen zijn dat je iemand vindt om die panelen van je dak haalt. Tegen zware betaling uiteraard. Mensen laten zich op grote schaal vangen nu!
Zonnepanelen (aan de huidige stand van techniek) hier in Begie zijn TOTAAL onrendendabel. Alleen de gsc ( tot heden) geven winst.
Maar hoeveel van die solar firma's zullen er nog overleven...na 2011 ?
Maar hoeveel van die solar firma's zullen er nog overleven...na 2011 ?