vervanging digipass
vervanging digipass
Ik heb ergens gelezen dat rabobank.be de mensen die reeds 5 jaar de digipass gebruiken een berichtje stuurt om deze digipass te vervangen omdat na 5 jaar gemiddeld de kans bestaat dat de digipass de geest gaat geven.
Opzichzelf is dat heel goed van Rabobank.be. Maar ze schrijven er wel zelf bij dat het ongeveer tot één week na de aanvraag zal duren dat de verrichtingen dan geblokkeerd blijven.
Men kan daar rekening mee houden, maar ideaal is zo een situatie niet
. Kan rabobank.be geen systeem uitdokteren waarin die blokkering wordt herleid tot bv. 1 dag of tot een paar seconden.Indien Rabobank.be effectief de blokkering zou doen wanneer zijzelf de digipass naar de klanten versturen dan is de blokkeren meestal maar één dag.
Een andere mogelijkheid is voor een beetje handige harry's. Ik heb op spaargids onlangs een filmpje van van youtube gezien, waar men op 5 minuten zelf zo een batterijtje van een digipass van Rabobank.be kan vervangen. OF het toegelaten is, is een ander paar mouwen.
Men soldeert eerst een tweede batterij parallel vast. Dan haalt men de oude batterij eruit en plaatst men de nieuwe batterij.
http://www.youtube.com/watch?v=vaQ_6BViz4g" onclick="window.open(this.href);return false;
Opzichzelf is dat heel goed van Rabobank.be. Maar ze schrijven er wel zelf bij dat het ongeveer tot één week na de aanvraag zal duren dat de verrichtingen dan geblokkeerd blijven.
. Kan rabobank.be geen systeem uitdokteren waarin die blokkering wordt herleid tot bv. 1 dag of tot een paar seconden.Indien Rabobank.be effectief de blokkering zou doen wanneer zijzelf de digipass naar de klanten versturen dan is de blokkeren meestal maar één dag.
Een andere mogelijkheid is voor een beetje handige harry's. Ik heb op spaargids onlangs een filmpje van van youtube gezien, waar men op 5 minuten zelf zo een batterijtje van een digipass van Rabobank.be kan vervangen. OF het toegelaten is, is een ander paar mouwen.
Men soldeert eerst een tweede batterij parallel vast. Dan haalt men de oude batterij eruit en plaatst men de nieuwe batterij.
http://www.youtube.com/watch?v=vaQ_6BViz4g" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door paul op 20 december 2010, 18:59, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: vervanging digipass
Mijn digipass is onlangs vervangen en mijn rekening was maar 1 of 2 dagen geblokkeerd. Kon nog verschillende dagen mijn rekening raadplegen met de oude digipass na mijn aanvraag. Vermoed dan ook dat de rekening pas geblokkeerd wordt op het ogenblik dat de nieuwe digipass wordt verzonden. Bij mij was de vervanging pas na 8 jaar, mogelijk omdat ik gedurende enkele jaren geen gebruik maakte van Rabobank.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
heb ook ondervonden dat als mijn digipass " low batterij aan gaf, ik een melding op pc banking kreeg om het toestel te vervangen.
Na het toestelletje in de zon gelegd te hebben, en de batterij daardoor stukje opladde, verdween de melding op pc banking.
Na enkele dagen weer "low batterij," en dit kwam dan weer terug op mijn pc banking.
Gezien ze de digipass niet meer verdeelde, maar vervangen werd door een kaartlezer, heb ik getracht de batterij, mits parralel overbrugging met een andere batterij te vervangen. Dat ging goed, nieuwe batterij in de digipass,,, en het werkte nog steeds ,,,,,,totdat ik echter de bypass batterij loskoppelde. Het toestel blokkeerde zichzelf, vermoedelijk door een miniem spanningsverschil, of iets in die aard.
In het filmpje dat op internet te zien is, in verband met die batt. vervaning, zie je het wel werken met de bypass batterij, maar ook na het loskoppelen, laten ze ni echt zien, dat de digipass werkelijk werkt. er wordt enkel " het marcheerd " gezegd, maar echt zien , doe je het niet.
Heb dan maar overgeschakeld op een kaartlezer.
Na het toestelletje in de zon gelegd te hebben, en de batterij daardoor stukje opladde, verdween de melding op pc banking.
Na enkele dagen weer "low batterij," en dit kwam dan weer terug op mijn pc banking.
Gezien ze de digipass niet meer verdeelde, maar vervangen werd door een kaartlezer, heb ik getracht de batterij, mits parralel overbrugging met een andere batterij te vervangen. Dat ging goed, nieuwe batterij in de digipass,,, en het werkte nog steeds ,,,,,,totdat ik echter de bypass batterij loskoppelde. Het toestel blokkeerde zichzelf, vermoedelijk door een miniem spanningsverschil, of iets in die aard.
In het filmpje dat op internet te zien is, in verband met die batt. vervaning, zie je het wel werken met de bypass batterij, maar ook na het loskoppelen, laten ze ni echt zien, dat de digipass werkelijk werkt. er wordt enkel " het marcheerd " gezegd, maar echt zien , doe je het niet.
Heb dan maar overgeschakeld op een kaartlezer.
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Het klopt dat op het ogenblik dat wij een nieuwe Digipass aan de rekeningen koppelen, de oude Digipass verwijderd wordt. Voorlopig kunnen er nog geen twee Digipassen gelijktijdig aan één abonnement gekoppeld zijn. Het komt dus voor dat u bij de vervanging enkele dagen uw rekeningen niet kan consulteren en dus ook geen verrichtingen kan doen.paul schreef:Ik heb ergens gelezen dat rabobank.be de mensen die reeds 5 jaar de digipass gebruiken een berichtje stuurt om deze digipass te vervangen omdat na 5 jaar gemiddeld de kans bestaat dat de digipass de geest gaat geven.
De reden dat wij een mail versturen om onze klanten hierop te wijzen heeft echter net tot doel om het ongemak zoveel mogelijk te beperken. U kan dan immers zelf kiezen wanneer u de Digipass laat vervangen zodat u ervoor kan zorgen dat u dit net doet op een ogenblik dat u enkele dagen zonder toegang kan. Stel dat u dringende betalingen zou moeten doen en op dat ogenblik ziet dat de Digipass helemaal niet meer werkt dan kan dat soms voor vervelende situaties zorgen. Met de mogelijkheid die wij nu aanbieden hopen we daarmee al een beetje de situatie te kunnen verzachten.
Daarnaast wordt momenteel bij Rabobank.be het linken van Digipassen aan rekeningen geëvalueerd en zijn wij bezig met het opzetten van een nieuwe structuur die ervoor moet zorgen dat het gebruiksgemak van de Digipassen wordt verhoogd (bv. het beheer van meerdere rekeningen via één Digipass). Daarbij zullen wij er ook voor trachten te zorgen dat zaken als het vervangen van Digipassen in de toekomst vlotter kan worden afgehandeld.
Een vraag uit curiositeit (ik moet het toegeven). Heeft Rabobank er eigenlijk aan gedacht om een systeem via de GSM aan te bieden? D.w.z. dat er een username/paswoord is en dat de digipass code doorgestuurd wordt naar een gsmnummer. Ik vraag mij eigenlijk af of dit niet goedkoper is dan iedereen om de 5 jaar een nieuwe digipass te geven?
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Waarom moet iedereen een GSM hebben. Heb veel geld bespaard ten tijde van Kaupthingbank door GEEN GSM nummer te hebben.
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Wij zijn de mogelijkheden van een dergelijke systeem (optioneel) aan het bestuderen. Het is echter absoluut nog studiefase wat wil zeggen dat we op heel veel vragen nog antwoorden moeten krijgen alvorens we eventueel naar een implementatiefase kunnen overgaan.Vaganzza schreef:Een vraag uit curiositeit (ik moet het toegeven). Heeft Rabobank er eigenlijk aan gedacht om een systeem via de GSM aan te bieden? D.w.z. dat er een username/paswoord is en dat de digipass code doorgestuurd wordt naar een gsmnummer. Ik vraag mij eigenlijk af of dit niet goedkoper is dan iedereen om de 5 jaar een nieuwe digipass te geven?
Ik dacht dat ik al de enigste was die door het niet hebben van een gsm, ook het geluk gehad heb om geen klant bij kaupting geweest te zijn.stranger schreef:Waarom moet iedereen een GSM hebben. Heb veel geld bespaard ten tijde van Kaupthingbank door GEEN GSM nummer te hebben.
Met een gsm ben je nooit gerust, ze weten je altijd te vinden.
Ik ben ook totaal geen voorstander van die gsm toestanden. Dat het kán voor diegenen die het willen: oké. Maar niet als het enige bruikbare systeem. Ik heb indertijd ook al een boze telefoon naar keytrade moeten doen toen men niet meer kon inloggen zonder eerst zijn gsm nummer op te geven om een dergelijk systeem in te voeren.
Ik heb horen vertellen dat er in een digipass van oa Rabobank.be een batterijtje van 3 volt van het type "CR2032" zit, hetzelfde type dat je in horloges kan plaatsen.
Een mogelijke besparingstip is voor je het toestelletje van Rabobank.be weggooit, je het batterijtje eventueel in een horloge of zo kan plaatsen. Bij Carrefour kosten dergelijke batterijen 3,9 euro.
Moeten die Digipassen van Rabobank.be bij het ' klein gevaarlijk afval' ( batterijen ) worden gezet, ook al heeft men de batterijen eruit verwijderd ?
Denk dat er van die loebassen zijn die ipv van een batterij voor hun horloge of zo te kopen, hun digipass laten vervangen.
Een mogelijke besparingstip is voor je het toestelletje van Rabobank.be weggooit, je het batterijtje eventueel in een horloge of zo kan plaatsen. Bij Carrefour kosten dergelijke batterijen 3,9 euro.
Moeten die Digipassen van Rabobank.be bij het ' klein gevaarlijk afval' ( batterijen ) worden gezet, ook al heeft men de batterijen eruit verwijderd ?
Denk dat er van die loebassen zijn die ipv van een batterij voor hun horloge of zo te kopen, hun digipass laten vervangen.
Ik heb mijn oude digipass ook eens opengedraaid en het is inderdaad een CR2032 (Sony) batterij die erin zit.
Maar ik betwijfel of je die in veel horloges zult vinden. Veel te groot daarvoor (20mm diameter en 3,2 mm dik). In computers wel en sommige afstandsbedieningen.
Ik dacht trouwens eens gelezen te hebben als je de batterij vervangt de digipass daarna niet meer zou werken.
Na het terugplaatsen van de batterij bleek die van mij alleszins nog te werken. Of de cijfertjes die eropkomen correct zijn en er nog mee zou kunnen inloggen kan ik helaas niet meer testen.
Maar ik betwijfel of je die in veel horloges zult vinden. Veel te groot daarvoor (20mm diameter en 3,2 mm dik). In computers wel en sommige afstandsbedieningen.
Ik dacht trouwens eens gelezen te hebben als je de batterij vervangt de digipass daarna niet meer zou werken.
Na het terugplaatsen van de batterij bleek die van mij alleszins nog te werken. Of de cijfertjes die eropkomen correct zijn en er nog mee zou kunnen inloggen kan ik helaas niet meer testen.
Bartd schreef:Ik heb mijn oude digipass ook eens opengedraaid en het is inderdaad een CR2032 (Sony) batterij die erin zit.
Bij mijn fietscomputer ( met klok )gaat het wel. Uiteraard geeft je digipass verkeerde cijfertjes als je de batterij eruit haalt
- Rabobank.be
- Woordvoerder
- Contacteer:
Uw oude Digipass wordt inderdaad best bij het KGA gedeponeerd omwille van de batterij die erin zit. Als u de batterij er al zelf heeft uitgehaald dan kan het toestelletje best bij de afgedankte elektronische toestellen in het recyclagepark.paul schreef:Moeten die Digipassen van Rabobank.be bij het ' klein gevaarlijk afval' ( batterijen ) worden gezet, ook al heeft men de batterijen eruit verwijderd ?